Ahoj, měl bych ještě jeden problém.
Při demontáži plastů jsem zjistil že předchozí majitel byl asi trochu divoch že kromě ulámaných pacek a oček je jeden štípnutý.
Už se opakuju, ale teď jsem vylomil plast při odkrýváni tluče v autě, takže zase úspěšně zalepeno postupem, který jsem už psal:
Zlomený plast opravíš za pomocí sekundového lepidla a jedlé sody. Nejprve vyčištěný ulomený spoj slep sekundovým lepidlem a pak spoj zesílíš postupným přidáváním lepidla a zasypáváním jedlou sodou. Vytvoříš tak nad lepeným spojem prakticky nový plast a zesílíš ho. Zátěž po 24hodinách. Obvzláště namáhané spoje ještě přelepím tekutým kovem a zpevním armovací tkaninou, dá se vše dotmelit a vybrousit.
https://www.zonerama.com/rop1
a soda proc? jako aktivator?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Zavez to zkušenému svařeči plastů, dodá stejný typ plastů a zavaří. Jde o to že musí dobře dianostikovat typ plastu a to je alfou a omegou ůspěchu. Bohužel jsi celkem inkognito takže nevím odkud jsi kdyby ze severu moravy dám ti tip.
Soda se sek. zreaguje a vytvrdne, vytvoří tvrdou hmotu, něco jako plast. Si to vyzkoušej. Pokuď neco vytvrdne na prstech, nestrhávejte to násilím, z časem se to odloupne samo kvůli mastnému podkladu.
Jinač lze i svařovat, ale pro mě tato metoda u malých oprav je jednodušší, rychlejší a levnější.
https://www.zonerama.com/rop1
No nevím, když připočtu cenu benzínu na plastickou chirurii, nový volant, řadící páku, kliku domu, auta, nemocnice....a nejistý výsledek.
Nejsi macgyver?
Waltr napsal:
No nevím, když připočtu cenu benzínu na plastickou chirurii, nový volant, řadící páku, kliku domu, auta, nemocnice....a nejistý výsledek.
Nejsi macgyver?
Teď jsi mě odhalil. Přímo z Widlovic. Benzín na plastickou chirurii, nový volant, řadící páku, kliku domu, auta, nemocnice zvládám hravě s jistým výsledkem.
Se nějak nudíš? Zkus radši sestrojit toto:http://caravan24....d_id=11321https://www.zonerama.com/rop1
Funguje docela dobře na spoutu materiálů a při náročnějších opravách používají také nějaký prášek jako "aktivátor". Možná to je taky pouze obyčejná soda, ale pokud to zakápneš lepidlem a zasypeš, tak to drží - měl jsem takhle slepované kufry Vario a kam se dostalo lepidlo a prášek, tam to fest drželo. Jeden spoj byl hůře přístupný, tak jsme ho dělali nadvakrát, ale jinak to bylo OK - i u pantů...
Ad DAKAR - nemá čistě náhodou žluté sedlo? Ta prasklina je mi nějak povědomá...
Když jsem to řešil kdysi já, tak mi svářeč plastů řekl, že by se to muselo přelakovat, tak jsem do toho nešel, dneska bych to zevnitř slepil výše uvedeným postupem (ten jsem tenkrát neznal). Je to ale pouze estetika, stejně jako škrábanec na zobáku, to ulomené zámečky na prostředním dílu překrytu "nádrže" byly z hlediska funkce větší problém - jak to vylepit/vyvařit, když to je titěrné a má to pasovat se západkou z druhé strany... Nikdo mi tentokrát nedokázal poradit, tak to holt museli udržet zbývající zámky a nebo bych musel koupit nový plast...
Ad divoch - jsem klidná a vyrovnaná povaha , jestli to je tedy můj bývalý dakárek, tak konkrétně tohle je následek jednoho pádu v nulové rychlosti - trošku jsem se snažil pohybovat i mimo cesty a začátky byla těžké... Odnesli to tenkrát plasty, fungl nový plégo wunderlich a bylo ohnuté lešení na budíky..
Jinak jsem na to v průběhu času kupoval jen asi 2x sklíčko blinkru a to bylo vše - snažil jsem se k němu chovat slušně :-)
BMW GS = stroj na radost
tak to je po tobě jooo? AlesK rikal ze po nekom z clenu tohoto fora
Kazdopadne jsem asi moc detailista a rad bych se pokusil to dat nejak dohromady. Bohuzel zatim nemam moc prehled co se da a co ne.
Prosimte to leseni na budiky ty jsi ho nejak srovnal nebo nejak vylozene to asi uplne nevidim zda je ci neni ohnute
Pres zimu si zalezu pod strechu a pokusim se dat dokupy na dakarku co se jen bude dat. Jeste mi nesviti podsviceni otackomeru
Lešení jsme rovnali - samozřejmě v rámci možností - je to plechový výlisek, pokud si pamatuji, takže jak to šlo, aby to fungovalo a trochu to zvenčí vypadalo...
Tenkrát mě ta rána děsně štvala - Dakar byl skoro panna a takhle jsem ho vyválel Byl jsem sám v Ralsku a dost nešikovně mi to upadlo, když jsem ho tlačil a snažil jsem se otočit na podemleté pískové lesní cestě... Skončil jsem pod ním a měl jsem co dělat, abych se odtamtud vůbec sám dostal...
Od tý doby se držím zpátky a třeba s 12GS vyloženě do terénu nejdu, občas nějaká ta šotolinka nebo lesní cesta a tak, ale na Krocanovi raději vodím asfaltéry
No ale stejně se mi po Dakaru stýská a o něčem trochu víc do Offu koukám. Tak ho ve zdraví užívej a ať ti dělá jen radost, jako dělal mě
BMW GS = stroj na radost