Pouze jsem se ptal zda je možnost jednduše připojit + konektor, pojist. skříń atd.... nic víc nic míň. Nejde mi ani o uštření ani očas byl to pouze strohý dotaz
Prosímtě pokud máš R 1200 GS jak máš uvedeno v profilu tak nemáš pojistky žádný. nechá se koupit propojovací kabel na origo konektor co je schovan pod nádrží to b bylo asi ideal pro tebe.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Taky záleží na typu motorky. Některé USB zásuvky (resp. 5V USB adaptéry) mají odběr i 2.5A a to je o 30W větší odběr, což by třeba řídící jednotka nemusela pobrat jako "normální" situaci. Přímo zapojená GPSka mívá mnohem menší proud než tyhle adaptéry.
Já bych na tyhle věci vyhradil jedno relátko, které může být spínané třeba napětím ze světla, které je za klíčkem. Pak je fuk, co tam bude za odběry a za zařízení.
Doplnění - a nebo jak píše servisák, využít ten konektor na GPS z CanBusu ale zase - silnější USB zásuvky bych na to přímo nedával, použil bych to pro spínání relátka a USB štekr zapojil až do silové části přímo z baterky. Podle mě ani ten CanBus štekr není dělaný na takový proud, když Zumo má odběr asi 250mAh.
Upravil TomasTT dne 03.03.2013 11:35
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Presne z toho duvodu budu ja radeji volil cestu obyc zasuvky a redukce do ni na USB . A bacha na to nektery redukce a usb zasuvky CAMbus neodpoji a vybiji vam baterku. Kdyz uz jsme u toho kde sehnat ten konektor co se dava k tem navigackam jeden by se mi hodil.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Schreku, pokud máš Garmin, tak jukni na jejich ofiko stránky, tam seženeš jakýkoliv gábl...pro připojení.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Hele já bych se bál. Nejde o to, jaký tam je kablík ale o to, kam to vede a co ten proud sleduje. Řídící jednotka taky sleduje jestli se změnil odběr třeba světla a hodí ti to chybu, když světlo vyhoří. Nepochybuju o tom, že to sleduje i proudový rozsah pro GPSku.
Ty USB zásuvky mají skutečně odběr kolem 2A ale myslím, že to je 10x tolik než kolik bere BMW navigator, na který to je dělané. Ono to má nějakou funkčnost - odpojování po určité době.. a nejsem si jistý, jestli to zvýšený proud zvládne. Je to každého věc ale zrovna tady bych byl opatrný. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Co by se stalo kdybych to dal natvrdo na baterku a bylo by to stále pod proudem?? Pokud k te zasuvce nebude nic připojeno nemělo by to nic odebírat ....Co ??
Nic, pokud to uděláš podle návodu a neuděláš nějaký kopanec. Ale bacha, baterka má obrovský zkratový proud, při chybě to může i "svařovat" tak jestli se necítíš nech to na elektrikářovi, ten to udělá za pár minut.
Jsou na to "kity", např od Tourttechu
Tedy kit s dráty, pojistkou a cigaretovou zásuvkou.
Ty máš jakou tu USB zásuvku?
Jinak s tou GPS zásuvkou bych se pořád nebál, je to jednoduché na instalaci (dokoupit jeden konektor) a ZFE modul hlídá max proud (jako pojistka, tuším do 5A) a při vypnutém zapalování to po chvíli odpojí, takže nehrozí vybití baterie.
Jak píše Tom o hlídání proudu to si nemyslím, i jiné navigace než originál BMW jsou připraveny k zapojení do toho konektoru, mi osobně tam hlídání přesně stanoveného odběru nedává smysl.
Já osobně to mám připojené na ten GPS konektor, v zásuvce 3A USB napáječ a v tom neustále žravý SGS I a teď SGSIII a ujel jsem s tím cca 10 000 km bez problémů.
No nevim zda je to zrova tahle ale kamosovi podobna co byla pripojena na baterku primo sama vystavila baterku a nebylo an to nic pripojeny
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Ještě jsem neviděl 1A a silnější USB regulátor, který by se odpojoval. Těch je mraky ale všechny do 0.5A, což třeba na nabíjení Galaxy a podobných macků nestačí.
Ty silnější jsou trvale pod proudem ale kolik to má odběr na prázdno, to netuším ale baterku by to mohlo vybít, dokáže jí za čas vybít i držák TomTom, který má taky nějaký odběr i když v něm není navigace. Asi ne do druhého dne...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jj, svatá pravda, pokud je to už rovnou USB zásuvka asi to bude mít stálý odběr, takže buď jen cigaretovou zásuvku a do ní vyndavací napáječ nebo vypínač, ale to je krkolomné.
Takže další argument, proč USB zásuvku dát přes GPS konektor :-)
Ale někde jsem zaznamenal že prý ne vždy to ZFE modul vypne.
Já třeba raději volil GPS konektor a cigaretovou zásuvku. Je to univerzálnější a pak USB napáječ je takové nic, které se v zásuvce schová.
Stran odběru Galaxy -> ze tří zdrojů do zapalovače, které o sobě tvrdí, že dají 1A a více, dokáže při zapnuté navigaci opravdu nabíjet jen jeden. Ale ten je tuším dokonce 2.1 A...
Suky: máš recht, my na Galaxy prodáváme 2.1A Muvit. Ještě se dělala 2.5A verze ale tu stáhli a nahradili tou 2.1A
Lidi si často myslí, že to vyřeší dvojzásuvkou (2x US ale když tam dáš dvě zařízení, tak je nabíjecí proud poloviční a některý zařízení to pak nedobije vůbec.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...