Ahoj, potřeboval bych poradit. Mám padáky od Bartuse na Dakaru, a jak je horní uchycení k rámu u chladiče tak mi už po 4. praskla hlava šroubu na pravé straně díky silným vibracím, druhá strana je OK. Stává se to ještě někomu? Byl bych kvůli tomu byl ochoten koupit i jiný padáky ale nevim, jak jsou jiný uchycený. Podle fotek to má TT stejně uchycený jako Bartus.
Mám najeto kolem 10000km s padákama od Bartuse a zatím vše vpořádku. Takovou zkušenost nemám.
Zkus tam dát podložku s gumou a možná tak neutahovat. Hlavně pevností šroub.
Upravil acsroman dne 11.01.2014 17:09
Padáky od Bartuse mám zatím dva roky a nic podobného se mi nestalo. Ale jedna strana potřebovala podložit na tom dolním šroubu. Když je montuješ mrkni jestli dosedají na všech místech stejně a taky všechy šrouby utahuj postupně, tento u chladiče jako poslední, ty padáky asi ani nejde vyrobit extra přesně a tak se může stát že po přiložení na rám někde chybí či přebývá pár mm a jak dotáhneš ty dva silnější šrouby tak se přenese velký tah na ten nejmenší 6mm šroub a časem se urve.
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Dneska jsem dělal na mašině a koukal jsem, že rám je tam průchozí. Pokud nepomůže ani ta zmiňovaná guma zkusil bych tam narvat kulatinu se závitama a dotáhnout matkama na obou stranách.
PS: Ještě mě napadlo si zítra v práci "půjčit" titanové šrouby a vyzkoušet je.
Upravil Tomyz dne 12.01.2014 19:21
Měl jsem taky padáky od Bartuse a nikdy za těch pár let žádný šroub neprasknul. Nemáš někde něco povoleného, že by se ti kroutil rám? Asi je to blbost, ale jiny důvod mi nenapadá.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Take jsem mel padaky od Bartuse a praskl mi sroub na leve strane, koupil jsem s vetsi pevnosti a ten uz drzel. Ale praskl mi opkakovane ten plech na hornim uchytu u toho sroubu na prave strane. Vzdy na delsi ceste. Jednou dokonce ve svaru, ale velice vstricnym pristupem vyrobce vzdy vymeneno. Bracha ma stejne na Dakaru uz tri roky a uplne bez problemu. Kamarad koupil pouzite a pravou stranu uz take opravoval. Vubec netusim proc to na jedne moto praska a druhe ne. Jedine co mi napada, tak rozdily pouziteho materialu.
BMW F800GS Adventure
Zdravím, mne se stalo to iste na lavej strane. Take mam padaky od Basrtusa. Asi najlepsie riesenie by bolo ten ram doohybat nech pasuje presne lebo par mm tomy chyba aby to dosadlo.
A este pri montovani sem musel skratit ten najvacsi srob o pol cm na lavej strane lebo uz byl nadoraz a naopak na pravej strane sem musel dokupit o 1cm dlhsi lebo drzal len nachlp. Mam GS rocnik 2006.