ma niekto skusenost s EDS systemom na 1150GS od WP? Velmi ma to zaujalo, mat v podstate ESA na 1150ke by bol ozaj luxus, no horsie to je s hladanim skusenosti, tie su vacsinou na zahranicnych forach v nemcine, coz ja po nemecky neviem a na advrider som sa moc nedocital. Co si o tom myslite?
Instalacia vyzera celkom jednoducho a bezproblemovo
varan přiložený následující obrázek:
Nevím jestli Ti to pomůže, protože osobně jsem na tom nejel, ale kamarád to měl na 1150 v Maroku a byl jsem trošku skeptickej, ale musím říct, že mu to fungovalo úplně excelentně....krásně to žehlilo a ani na roletách to neodskakovalo...fakt pěkně mu to žehlilo..
No prostě to vypadalo opravdu dobře....
Snad Ti to pomůže v rozhodování...
Jo a kdyžtak napiš členovy Mikkal - pořídil na 11GS Tractive a může Ti poreferovat a něco k tomu říct(hlavní výhoda - servis).
TomR1 napsal:
............
Jo a kdyžtak napiš členovy Mikkal - pořídil na 11GS Tractive a může Ti poreferovat a něco k tomu říct(hlavní výhoda - servis).
Tom
Tome, přiznam se, že jsem tě teď nepochopil. Myslíš hlavní výhoda, nebo hlavní nevýhoda?
Wer später bremst, fährt länger schnell.
TomR1 napsal:
............
Jo a kdyžtak napiš členovy Mikkal - pořídil na 11GS Tractive a může Ti poreferovat a něco k tomu říct(hlavní výhoda - servis).
Tom
Tome, přiznam se, že jsem tě teď nepochopil. Myslíš hlavní výhoda, nebo hlavní nevýhoda?
Jo blbě jsem to napsal - u toho Tractivu vidím jako hlavní výhodu, že máš servis v dosahu v TT....
servis stojí plus mínus na všetky rovnako a pri mojom priemernom nájazde 12-13000 ročne to je raz za 2-3 roky..
skôr som znervóznený cenou, na stránke udávajú 999 eur, čo je vlastne menej ako za mechanicky nastaviteľné tlmiče, no písal som im a cenu mi potvrdili, tak som zmätený trošku, prečo EDS systém predávajú lacnejšie, veď to je len o niečo viac ako za Hyperpro a o 300eur menej ako za Tractive
Upravil varan dne 03.12.2014 10:18
Nemyslel jsem ani tak cenu servisu jako spíše dostupnost - je blbý když máš potom tlumiče a nemáš je kam dát servisovat a nebo to řešíš provizorně u lidí co to nikdy neviděli, kort s tou elektrikou...
TomR1: s tym servisom by som si hlavu nelamal, raz za 3 roky poslat kurierom krabicu predajcovi (oficial WP) mi problem nerobi, aj keby mam TracTive tak ich do TT nepovezem osobne, akurat zaplatim viac na postovnom. Co mi vsak hlava neberie je, ze preco su prakticky tak lacne v porovnani so vsetkymi neelektonickymi a WP mam hlavne zo skusenosti za top značku.
Kde je zadrhel, ked neelektronicke WP su podstatne drahsie? Preco ich WP ponuka za 999 ked inde ich najdem za 1600-1800?
Lebo za tisicku mať WPčka a ešte elektronicky nastavitelne, to je velmi, ale velmi vyhodna kupa. Po nemecky vela neviem, ale nemal som pocit ze by na ne nadavali co sa spolahlivosti tyka
Nevím o ceně 1000EUR. WP EDSII se prodává jako sada za 1700EUR bez dopravy. Takže 50 tisíc. Jsou to celkem normální robustní tlumiče vybavené motorky, které točí ovládacími prvky podle kombinací nastavených na dálkovém ovladači. Nastavení jsou podobná tomu, co nabízí ESA na BMW -> tři úrovně předpětí pružiny, tři nastavení komprese/odskoku (soft, normální a sport). To je všechno. Není v tom žádná magie. Podle mě je to technicky lepší výrobek než ESA a ESAII a minimálně ten zadní tlumič je neporovnatelně robustnější než Wilbers nebo Hyperpro.
Nejsem si 100% jistý (ověřím) ale myslím si, že hydraulika předpětí není schopná utáhnout pružinu při zátěži (za jízdy), minimálně WP EDS to neuměl, ověřím ti dneska jak to je u EDSII. Má to kamarád ze španělska na motorce.
Není to "elektrický" podvozek ale komfortní klasika. Tím pádem odpadá poměrně složitá montáž řídící jednotky s čidly atd. Žádná čidla tam ani nejsou (kromě vestavěných čidel polohy), nemá to žádnou automatiku. Je to jen prodloužení tvé ruky, které otáčí stavítkem třeba předpětí a dělá to motor místo tvé ruky.
U EDS byly problémy s poruchami polohových čidel. Pak to nabízeli jen pro silniční ježdění, nebylo to nabízené jako offroad. Velké otřesy způsobovaly, že přestaly fungovat polohová čidla (resp. jejich poziční senzory) takže motorka po zapnutí hledala v jaké poloze je třeba ovladač odskoku a když to nenašla, hodilo to chybu. Verze II to má řešit. Verze I byla fakt špatná a pochybuju že by se někde ještě nabízela. Je to docela stará věc, přišli s tím na trh někdy v roce 2005 nebo tak nějak. Verze II se prodává už taky pár let, není to žádná super novinka.
Napíšu na FB kamarádovi a napíšu ti jeho zkušenosti.
Upravil TomasTT dne 03.12.2014 12:13
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
varan napsal:
TomR1: s tym servisom by som si hlavu nelamal, raz za 3 roky poslat kurierom krabicu predajcovi (oficial WP) mi problem nerobi, aj keby mam TracTive tak ich do TT nepovezem osobne, akurat zaplatim viac na postovnom. Co mi vsak hlava neberie je, ze preco su prakticky tak lacne v porovnani so vsetkymi neelektonickymi a WP mam hlavne zo skusenosti za top značku.
Kde je zadrhel, ked neelektronicke WP su podstatne drahsie? Preco ich WP ponuka za 999 ked inde ich najdem za 1600-1800?
Lebo za tisicku mať WPčka a ešte elektronicky nastavitelne, to je velmi, ale velmi vyhodna kupa. Po nemecky vela neviem, ale nemal som pocit ze by na ne nadavali co sa spolahlivosti tyka
Vsadím se o večeři, že je to verze I a ne verze II.
Verze I je fakt mizerná, poddimenzované servomotorky s ****ními čidly. Verze II poznáš celkem snadno. Na fotce máš skutečně verzi II ale myslím že ne pro 1150GS. To je fuk. Ověř to, která verze to je.
Jinak proč to stojí "jen 1600" EUR - protože to je v principu docela primitivní. Ono tam fakt není nic složitého. Ten tlumič nemá žádné speciální vychytávky (a přední už vůbec ne) - není tam hydraulický doraz, není tam samostatné nastavení komprese a odskoku a regulace komprese nemá samostatný bypass na rychlé nárazy (díry v terénu, kameny atd). Technicky to je docela standardní tlumič. Cenově je to porovnatelné s Tractive L1 vpředu a HighEnd vzadu. Mělo by to být přesně za stejné peníze. Mluvím o verzi II za těch 1700EUR. Pokud ti někde někdo nabízí tu starou původní verzi I za 1000EUR, tak je to fakt dobrá cena pokud budeš jezdit po silnici.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT dakujem pekne za odpoved, o cene 1700 viem, tolko stoja kdekolvek inde a suhlasim, ze o ziadny zazrak nejde, preto stoja 1700 ako napr. Ohlins alebo HighEnd TracTive, ale za tisicku to teda zazrak je, vid link:
Pisal som na kontakt a pan mi potvrdil, ze cena je spravna, teda 999 eur.
Je mi jasné, že sa jedná o systém ako ESA a nie Dynamic ESA. Jednoducho 9 pevných režimov v závislosti od nabalenia a štýlu jazdy, semiaktívne to samozrejme nebude, to by potrebovalo ,,trošku" viac miesta a senzorov
Pisal som znovu a pan mi potvrdil, ze nejde o preklep a ze je to ozaj EDS II
Upravil varan dne 03.12.2014 12:50
Jak jsem slíbil, poslal jsem ti do SZ nějaké informace, které nechci (slíbil jsem) nedávat nikde veřejně. Najdeš tam všechno potřebné
Ostatní:
- EDSII je repasovaný EDS (10 let staré tlumiče) s jinou elektronikou a drobnými úpravami (nerez pružiny, silnější oka..)
- jde o výprodej ze zbylé jediné vyrobené série. Servis se dělá kanibalizací hotových tlumičů.
- prodejci to MUSÍ nabízet jako výhradně silniční podvozek
Jinak kamarád už je nemá, letos je vyměnil za TFX. Důvod nechce uvádět, prostě je už nemá a s TFX je spokojený.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jinak za 1000 euro bych v případě že nejezdíš offroad vůbec nic neřešil a koupil to. Je to fakt sada s velkým komfortem za cenu zadního tlumiče. Je by bylo pitomý, kdyby to kleklo během dovolené apod. Ale tak poruchový to asi nebude. Podle mě na silnici to bude naprosto spolehlivý. A hlavně super komfortní.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
A ještě doplnění z dalšího zdroje:
- na EDS a EDSII neexistují náhradní díly. Nemá je ani výrobce. Jediná série tlumičů byla vyrobená z dílů dodaných jinými výrobci a zejména servomotory jsou jen v tom počtu, kolik zbývá tlumičů skladem. Do budoucna by to mohl být problém.
- funkčnost těch tlumičů jako takových je rozhodně lepší než je cenovka 999EUR. Jsou sice staré (může se jednat o tlumiče vyrobené fyzicky před 10 lety) ale technicky jsou lepší než některé současné tlumiče.
- EDS nebrat, EDSII je výrazně lepší a spolehlivější. Nicméně u obou je stejný konstrukční problém, které se v té době neřešil - servomotorky jsou vystrčené ven z těla tlumiče a chráněné jen slabým skořepinovým plastem a jsou k tělu našroubované dvěma šroubky. Stačí rána kamenem od kola a motor uletí. Pokud po poruše nebo poškození motoru neohlásí motorek svojí polohu, elektronika se přepne do chyby a přestane fungovat. U EDS úplně (to znamená že nefunguje ani motor předpětí), EDSII jen ten tlumič kterého se to týká.
- EDS i EDSII tlumič jako takový je servisovatelný, není to zavařené.
- Módů není 3x3 ale 2x3 protože některé kombinace jsou "nepovolené" a když se nastaví třeba největší předpětí a komfortní nastavení tlumení, tak to ve skutečnosti nastaví polohu blízkou té střední (normál) a ne tu nejměkčí, protože charakteristika není tak široká. "Na ovladači svítí ty diody a lidi jsou spokojení a nejspíš by byli i kdyby to jen vrčelo a nedělalo vůbec nic". Cituji slova jednoho z konstruktérů toho tlumiče.
- komprese je společná (high speed a low speed), takže tam je jen jeden motor a jedno štelovátko resp. jeden "univerzální" ventil komprese a ne dva. Takže nejde nastavit úroveň odezvy podvozku na podklad a současně mít rezervu pro případ že se přejede kanál. Nicméně je to stejné jako u ESA. Takže nemá smysl porovnávat ten tlumič konstrukčně s tlumiči, které mají dva ventily komprese (což jsou téměř všechny s externí nádobkou oleje) ale naopak ten tlumič je lepší než tlumiče bez štelováku komprese (prakticky všechny tlumiče bez externí nádobky). Bohužel z omezení daných tehdejší nabídkou motorů a snímačů je ten rozsah nastavení poměrně malý ale na druhou stranu - vylučuje to nastavit úplnou blbost. Jen je těch nastavení poměrně málo, to znamená, že je to dost hrubá regulace. Ten tlumič by při ovládání bez motorků (kdyby tam byly klasické ovládací prvky) měl mnohem širší možnosti nastavení ale lidi chtěli a chtějí "tlačítka".
Upravil TomasTT dne 04.12.2014 10:21
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tak to je velka skoda, uz mi je uplne jasna ta cena.
Uzsi rozsah nastavenia by mi ani tak nevadil, aj ked na GS LC s ESA mi nevyhovovalo ziadne nastavenie za to na 1190 ADV a Multistrade S som nemal najmensi problem s elektr. pruzenim
Asi teda od toho upustim a radšej sa povenujem rozhodovaniu medzi TracTive a Ohlins, aj ked aj tam som nerozhodny, ci aj s nastavenim kompresie alebo bez
Já bych měl největší obavy z toho, že ty tlumiče jsou staré, takže je velká šance že těsnění bude v háji a bude se to muset odservisovat a že zrovna u těchto je problém s díly a že to byla taková partyzánská výroba. Kdyby to vyráběli pořád, tak asi není co řešit ale pak by nejspíš nestály to, co to stojí. Poslal jsem ti ještě nějaké info do SZ.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Já bych se toho tak zase nebál, jen jak jsem ti psal - musel bys to prostě vyzkoušet a počítat s tím, že se může třeba hned ze začátku vysypat - takže nekupovat to týden před dovolenou apod. Oni to musí opravit, otázka u němců je dokdy - tam není žádné takové to "do 30 dnů" apod. Ale pořád to je dobrá varianta.
Tractive resp. Touratech Suspension ti hanit nebudu pochopitelně a Ohlins je taky sázka na jistotu. Pokud nenajezdíš desítky tisíc za sezónu, tak Tractive budeš servisovat jednou za 2 roky, tak to je ti pak fuk, kam to pošleš. Ohlins asi to samý. Každopádně na obě značky jsou servisní díly bezproblémů a cena servisu podobná.
U těch levnějších L1 a L2 ten šroub nešteluje jen útlum ale i kompresi (vliv asi 30%) ale s těmi dvěma šrouby nahoře (HS-LS) to nejde srovnávat. Tam si fakt nastavíš přesně to chování, které se ti bude líbit. Někdo chce víc aby to vyhlazovalo a nevnímali po čem jedou, jiní to chtějí mít sportovní a chtějí cítit každé drncnutí v řídítkách, aby na to mohli reagovat. Jde s tím nastavit cokoliv. To u toho levnějšího nedosáhneš. Ale taky je to 2x tak drahé a pokud nevyužiješ větší objem oleje (ježdění offroad), tak je otázka, jestli za ty peníze nekoupit něco jiného. To si musíš rozhodnout sám. Dokonce pro některé lidi nemá ani smysl hydraulika předpětí - jezdí pořád stejně naložení, nemění zátěž - na předpětí celý rok nesahají. Proč za něj pak utrácet peníze?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...