Ahoj mam problém s BMW R 1100 RT, najeto 153000 Km
Na levém válci mám zakarbonovanou svíčku- není mastná ani černá jen karbon, na pravém váleci je jak nová.
Chod motoru na volnoběh kolísá
Na boční stojan davám minimálně a na chvíli.
Provedeno, zjíštěno :
-seřízení ventilů
-seřízení dorazu klapek, , kontrola snímače polohy klapky (ohmetrem) je vpořádku a nastaven na 0,355 - 0,360 mV, seřízení podtlaků (klapky) + volnoběh.
-spotřeba oleje 1 dcl na 1000 km
-nová lambda sonda
-nové zapalovací kabely (NGK) a cívka
-na svíčky najeto 3000 Km Bosch FR 6 DDC zkoušel jsem i NGK BCP7ET
-motorový olej 15W-50 od Liqui moly
-nový vzduchový filtr a palivový filtr
-tlaky válců: pravý 9.5 bar a levý 8.5 bar
Mám podobný problém s rozdielnymi sviečkami, pravá má trošku biely povlak, pričom ľavá je OK a ventily, podtlaky, synchro je OK. Sviečky mám odporúčané NGK ako tam majú byť
V příručce BMW doporučujou Bosch FR6DDC, ja teďka zkouším FR5DTC,někde jsem se dočetl
že je tam dřív montovali, tak uvidím.
Zapalovací kabely a fajfky nam nové, ale nejsou to originál Beru, jsou to NGK skoro uplně stejné.
Na svíčky jsem najel cca 3000 Km a motor začne škubat a je utahanej .
Prava svíčka Ok a levá silně zakarbonovaná, ale stačí je prohodit a zase chvíli dobrý.
tak co s tím?
na své předešlé motorce jsem měl špatný kontakt na cívce a dělalo to podobný věci. Doporučuji zkontrolovat kabely od fajfek až po cívku. Pokud je vše okolo plnění motoru ok, tak jedině jít po elektrice, dle mého.
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Spotřeba 5-5,5l podle stilu jízdy.
Jestli myslíš doraz na klapkách tak ano, bohužel hřídelky mají vůli opotřebením.
Dneska jsem zkouknul svíčku a zatím vypadá lépe už tak není zakarbonovaná při použití
FR5DTC o proti NGK BCP7ET, no uvidí se při více Km.
Dnešní foto svíček
Luki-RT přiložený následující obrázek:
BMW má obecně chudou směs. Ta pravá svíčka je OK. Ta levá je špatná. Dost špatná! To musí být elektrika. BMW je strašně citlivé. Nikdy bych nepoužil jinou jak originální součástku!!! Nemáš normální motorku, ale BMW !!! Svíčky NGK jsou nejlepší! Nepouzivej žádné jiné!!!
Upravil liborGS dne 18.08.2015 18:26
Napadá mne už poslední věc....zkontroluj časování rozvodů. Možná to někdo sesadil špatně a je to o zub posunuté. Zajeď za TONDOU zde z fóra a ten Ti to dá do 20 minut do pořádku! Tonda je vyvolený a nejlepší!!! Nemusíš se bát, že Tě svlíkne do trenek.....má srdce na správném místě jako málo kdo! Nediskutuj, nepřemýšlej a zajeď k němu!!!! Nikdy jsem nepoznal většího odborníka, kterému by práce šla tak rychle od ruky! Neřeš...jestli bydlíš daleko a jeď k němu!!!
Dík za rady.
Bohužel se svíčkami NGK to bylo ještě horší, s bosch FR5DTC svíčkami je to lepší a motor jde lépe. Hmmm, někdo předemnou se na motorce vyřádil, už par prasáren jsem objevil a dal dohromady. Obávám se aby to nebylo tou nízkou kompresi skoro o bar je nižší.
Tou to nebude,mam sice na dvanactce,ale prece,take na levem nizsi jak na pravem skoro o bar. Spis me zarazi,ze mas tu kompresi pod 10baru. U dvanactky je 10 baru hranice dobrych a spatnych tlaku.
Upravil LukyGs dne 18.08.2015 19:41
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
8,5 je hraniční. ja bych neexperimentoval a sundal valce, mužou byt sjete zamky do jedne roviny a i tak je to na považenou co stím.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
"servisak" Ten tlak je orientační, tlakoměr je dělaný, budu to muset někde nechat změřit přesně.Takže je to špatné, když mají rozdílnou hodnotu?
Upravil Luki-RT dne 18.08.2015 20:12