Koupil jsem R1200GS r.v.2015 naj. 17tis.km( moto jezdilo i dost v terénu). Když je teplota vzduchu do cca 25stupnu jede v pohodě, jakmile je velké vedro, tak při rychlé akceleraci přestane jet a po chvíli prodlevy se zase chytne. Preventivně jsem vyměnil svíčky, byly černé jako když je moc bohatá směs, ale jede to stejně. Zkusím ještě vyměnit vzduchový filtr. Nevíte čím to může být nebo nemáte stejnou zkušenost?
Jakou máte ještě zkušenost s předepsaným olejem 5W-40 4T, přijde mi moc řídký a že špatně maže(zvlášť, když je teplo). Můžu dát 10W- 50 4T ? (Kámoš u KTM má stejný předepsaný a taky dává 10W-50 4T) a v pohodě.
Díky za info.
Promiň ale jak jsi dospěl Ty a kámoš že motorový olej který určil výrobce a spočítali inženýři dle výrobních toleranci, že do motoru patří, tak špatně maže..??
To by mě opravdu zajímalo a rád si to poslechnu.
A vzhledem k výše uvedenému dotazu bych Ti doporučil motorku vzít a dát někam kde vědí co s tím dělat a rozumí problematice. Ve finále Tě to vyjde levněji než pokusy se svickama, filtry a nevím na co se dál chystáš...
neviem jak si prisiel na to ze 5w40 ktory je predpisany od vyrobcu je riedky
motorku treba dat na diagnostiku, ja to vidim teoreticky na nejake vadne cidlo ktore dava info o teplote vzduchu ale to len varim z vody... treba diagnostiku a hotovo
live fast, die young be wild, have fun
Díky za zprávu. Svíčky a vzduchový filtr bych musel stejně zanedlouho vyměnit, proto jsem začal tím nejjednodušším a nejlevnějším. Někdy to může být prkotina za pár korun a třeba někdo stejný problém měl a už ho vyřešil, proto jsem se ptal. Jinak je jasný, že asi budu muset na diagnostiku, která ale stejně všechno neukáže. No, uvidíme.
A ještě k otázce zmiňovaného oleje. Když je velké teplo motorka jede těžce a motor je daleko hlučnější, jako kdyby špatně mazal, můj dojem. V opačném případě(chladněji) moto jede v pohodě a motor není tak hlučný. Kamarád s KTM měl stejný problém, jak jsem psal a výměnou oleje na 10W-50 4T problém zmizel, tak proto jsem uvažoval stejně.
Jinak samozřejmě, co píše výrobce pro dané moto " je svatý" a mělo by být správný.
S tím s vámi naprosto souhlasím a díky ještě jednou za odpověď.
Olejem to určitě nebude. Olej mi vyměňují v servise - tedy předepsaný výrobcem. Motor jede naprosto stejně v -5°C jako v +40°C. Dokonce má pořád nachlup stejnou teplotu - 82-83°C. Takže olej zkoušet nemusíš. Pes bude zakopanej jinde.