Zvažuji koupit novou jetou motorku. Rozhoduji se mezi R 1200 GS a F 850 GS.
Jezdím první rok s G 650 GS. Najel jsem na ní 15.000 km a chtěl bych teď něco většího. Líbí se mi i F 900 XR, ale tam bych mohl na terén zapomenout. Teď o víkendu jsem si půjčil R 1200 GS Adventure (2008). Najel jsem na tom 400 km a bylo to super. Akorát Advik je na mě příliš vysoký. Byl jsem jako baletka na špičkách a to při té hmotnosti není nic příjemného. Pokud bych šel do 1200, tak určitě do standardní, která je nižší a lehčí. Měřím 175 cm a vážím 95 kg. F 850 GS na testování nemohu nikde sehnat a prodejci už předváděčky rozprodali. Líbí se mi i F 850 GS Adventure, ale hmotnost má stejnou jako R 1200 GS. Takže kromě 21" kola a zdvihů tlumičů na tom budou v terénu asi stejně.
Motorku chci párkrát do roka na cestování a přes týden po práci na vyblbnutí. Cesta 90% / terén 10%. Investovat chci cca 300.000, takže obě jako starší ( u 1200 bych možná trochu připlatil podle stavu a vybavení ).
Vychází mi z toho R 1200 GS, ale mám trochu obavu z následujícího:
1. Příliš velký skok z G 650 GS.
2. Nenaučím se s tak těžkou motorkou pořádně jezdit v terénu a budu se více bát, že ji poškodím.
3. Dražší servis
4. Nebude tak zábavná jako menší F 850 GS
5. Při stejných penězích seženu v horším stavu než 850
6. Budu si nadávat, že jsem mohl mít o 15 kg lehčí motorku
U F 850 GS mám obavy z následujícího:
1. Horší zatáčení než R 1200 GS, zejména s ohledem na přední odpružení. Jednak jiný systém a vysoká měkkost 850. U 1200 jsem měl pocit, že zatáčí sama.
2. Stejně budu za chvíli pokukovat po větším GS 1200
3. Menší pohodlí pro delší trasy.
4. Není tak pěkná jako R 1200 GS
5. Horší cestování ve dvou
6. Bude hůře prodejná, když ji budu chtít prodat
Chtěl bych se zeptat, jestli někdo zkoušel obě motorky a jaký má na to názor.
Zalezi co myslis teren. Sotolina nebo prejet kamen se da na obojim. Mam 173cm a dosahnul jsem i z 850, mel jsem 1150 i 1200 a prechazel jsem z 650,nemel jsem s tim problem, kazdopadne vyska sedla pro me je max 860, vyssi uz mi motorka zbytecne padala na miste. No ja chtel lehci a nakonec jsem si teda koupil ktm 790R daji se s ni delat psi kusy, ale je daleko mene pohodlna nez GS.
Afrika je pracant nekde mezi, pokud nehledas sportovni charakter motoru, super cestak a v terenu toho zvladne taky dost.
Upravil madmike83 dne 22.09.2020 14:56
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Měřím 176 cm a vážím 105 kg a mám krátké nožičky, mam F800GS a mam ji trocha popustenou dolu, jelikoz kdyz neni nalozena jsem taky trochu baletka , jinak za me bych 1200 nechtel tahat do terenu ani za zlate prase , polnacku jo, ale do terenu ne jinak podvozek si na BMW musi doladit sam .
Kdybych si ja dnes kupoval NOVOU motorku tak bych sel asi taky do afriky pokud hodlas cestovat ve dvou, jinak v jednom bych asi volil novou Tenerku a nebo si koupil opet F800GS nejakou starsi s nizzsim najezdem rozhodne bych nesel do F850
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
tom1969 napsal:
A v čem je ta Africa lepší než uvedené motorky ?
Africa je dokonalým průsečíkem obou tedy víceméně. Umí terén, uveze dva, nemá tak vysoko sedlo, má klasický podvozek, vhodnější do terénu.
Mohla by ti sedět podle tvých požadavků líp než obě jmenované.
z toho co píšeš, mi přijde, že máš teď béemwé a chceš zase béemwé za každou cenu... a přitom ti vlastně nesedí, resp. z toho co vyrábějí si nevybereš.
pod trvalým dohledem
Máš pravdu, že bych nejraději zůstal u BMW, ale není to dogma. Pouze to byla moje první motorka jsem s ní spokojen, tak jsem chtěl jen pokračovat. Asi jsem konzervativní. Když něco funguje tak to neměním.
Nad Hondou jsem zatím vůbec nepřemýšlel. Kterou Africu jsi měl konkrétně na mysli ?
Našel jsem celkem čtyři.
schrek napsal:
Měřím 176 cm a vážím 105 kg a mám krátké nožičky, mam F800GS a mam ji trocha popustenou dolu, jelikoz kdyz neni nalozena jsem taky trochu baletka , jinak za me bych 1200 nechtel tahat do terenu ani za zlate prase , polnacku jo, ale do terenu ne jinak podvozek si na BMW musi doladit sam .
Kdybych si ja dnes kupoval NOVOU motorku tak bych sel asi taky do afriky pokud hodlas cestovat ve dvou, jinak v jednom bych asi volil novou Tenerku a nebo si koupil opet F800GS nejakou starsi s nizzsim najezdem rozhodne bych nesel do F850
Ahoj, co se ti zda nebo proc 850 ti prijde špatná mel jsem ji na offroad days a dal jsem jo za usi na motokrosovy trati ve Vranove a zvladla dost o doskok bez dorazu a motor oproti f 800 gs absolutně bez vibraci, ale podvozek by snesl určitě postelovat, ale to skoro kazdy od BMW.
Upravil Miraque dne 22.09.2020 21:04
Africa: větší výkon, lepší rozměr kol, stejná nebo nižší hmotnost, stavitelny podvozek vepredu i vzadu.
F850GS váží téměř tolik co 12ka...
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
Africa: větší výkon, lepší rozměr kol, stejná nebo nižší hmotnost, stavitelny podvozek vepredu i vzadu.
F850GS váží téměř tolik co 12ka...
A kterou Africu myslíš, Honda CRF 1100 L Africa Twin 2020 ?
Miguel napsal:
Ta se do tvého rozpočtu pravděpodobně nevejde, nebo ano? Lehce jetou 1000L... nebo Adventure sports 1000L...
Máš pravdu, Africa 1100 se do mého rozpočtu již nevejde. Zmátlo mě, že jsi psal že mají vyšší výkon, protože Africa 1000 má stejný výkon jako F 850 GS. Tedy alespoň podle motokatalogu na www.motorkari.cz.
Ok, mrknu tedy nato. V první moment mě trochu vyděsil ten displej. Připomnělo mi to hru Tetris . To sice nemá vliv na jízdní vlastnosti, ale zase na to člověk celý den kouká. To už jsou lepší klasické budíky . Tedy alespoň pro mne.
schrek napsal:
Měřím 176 cm a vážím 105 kg a mám krátké nožičky, mam F800GS a mam ji trocha popustenou dolu, jelikoz kdyz neni nalozena jsem taky trochu baletka , jinak za me bych 1200 nechtel tahat do terenu ani za zlate prase , polnacku jo, ale do terenu ne jinak podvozek si na BMW musi doladit sam .
Kdybych si ja dnes kupoval NOVOU motorku tak bych sel asi taky do afriky pokud hodlas cestovat ve dvou, jinak v jednom bych asi volil novou Tenerku a nebo si koupil opet F800GS nejakou starsi s nizzsim najezdem rozhodne bych nesel do F850
Ahoj, co se ti zda nebo proc 850 ti prijde špatná mel jsem ji na offroad days a dal jsem jo za usi na motokrosovy trati ve Vranove a zvladla dost o doskok bez dorazu a motor oproti f 800 gs absolutně bez vibraci, ale podvozek by snesl určitě postelovat, ale to skoro kazdy od BMW.
Ja nerekl, ze je spatna, ale ja bych si ji nekoupil a treba pro tyto dva duvody - je tezka skoro jak 1200, nadrz pod zadkem je nadrz pod zadkem
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
tom1969 napsal:
A v čem je ta Africa lepší než uvedené motorky ?
Africa je dokonalým průsečíkem obou
nicmene, dilensky zpracovani mi.. z toho, co jsem narychlo videl, priselo opet horsi, nez BMW.
staci se podivat na riditka.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak je rozhodnuto. Ve čtvrtek jsem přivezl domů R 1200 GS Rally 2017. Zatím jsem najel pouze 500 km, ale naprostá spokojenost :-). Děkuji Všem za rady. Kdybych to uměl, vložil bych fotku.
Upravil tom1969 dne 11.10.2020 20:46