V tomhle případě bych asi zkusil podívat se do elektrický skřínky u hlavy řízení a vytahat všechny relátka a konektory,řádně očistit a nastříkat nějakou ochranou kontaktů-kontaktol nebo něco podobnýho.Jinak ještě zkus s nastartovanym motorem hejbat svazkama kabelů a uvidíš co to bude dělat.Mě to taky trochu zlobilo a měl sem v jednom místě přeštíplí kabely.
Mě se 1150 GS v zimě asi po 18 dnech taky úplně vybila (byla v garáži, kde je 12 stupňů). Koupil jsem si nabíječku v Lídlu za 500,-Kč (někdo jí tady docela chválil), dal jsem to na režim udržování a byl pokoj. Myslim, že tady někdo psal, že po vypnutí tlačítka vypínání motoru baterka pak vydrží Takže pokud na to nepřijdeš, kup si nabíječku na udržování a nebo musíš jezdit pořád (to je asi nejlepší řešení). Moc jsem Ti asi nepomohl co
Máš nějakej multimetr? Kterej umí meřit proud? Zapoj ho do serie před silovej kontakt + k baterce. Zmeříš kolik ti to bere při vyplim motoru. No a pak jednoduše vynadavej pojistky a třeba zjistíš co ti dělá černej odber Třeba ti to mužou dělat ty hodiny... Jinak co se týče všemožnejch zazlobeni motoru od vynechávaní až po spotřebu tak mi v servisu řekli že je to prostě jednovalác a ty to děleaj at se s tim smířim, ale jestli chci že mi pro klid duše udělaj diagnostiku. Tak příští týden ji tam odvezu na kontrolu.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
ješte mě napadá, že každa motorka má vlastní spotřebu při vyplim motoru. Takže ti to v klidu může dělat vadná baterka. Prostě je stará a neutahne dlouhodobě nizkej odber a vybije se. Pokud máš možnost, tak ji zkus vyměnit za jinou aspon na zkoušku.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
SUPER!!!
Mám Dakara, taky 2002. Odešlo mi startovací relé a zároveň baterka. Relé jsem koupila, baterka byla nová, tak se vyreklamovala. S novým relé a novou baterkou jsem jela minulý týden k Cyrilovi na diagnostiku. Vše O.K., pohoda. Dojela jsem domů a zaparkovala. 6 dní nato - v sobotu přijdu do garáže a baterka je mrtvá. Dala jsem ji na nabíječku a NIC! Tak nevím, nevím, tato záhada se mi projevovala už loni, ale myslela jsem, že výměnou relé a baterky byla závada odstraněna. Bohužel nebyla. Takže mi nezbyde nic než hledat, jít drátek po drátku a měřit. Zítra budu vědět, jestli je i tato nová baterka po smrti. Nechápu to. Neměl by u vypnuté motorky být žádný odběr. Natož aby se baterka zničila.
Jinak motorka super, všechno šlape jak má, ale ta elektrika mně zlobí často, když si myslím, že je problém vyřešen, zase se mi zničeho nic vybije baterka. Bez varování. Jo, asi nejsou ti soudruzi tak dokonalí.... Po zkušenosti s kardanem na naší R1200GS už přestávám věřit germánské "dokonalosti"..... *pissed*
Batman forever :-)
Pokud ta baterka nejde nabit, takže na ni připojiš nabiječku a nebere žadnej proud, navic napetí je furt na 0, tak je v haji batetrka.
Celej život sem se s tim nesetkal. A letos mi už takhle lehli 2 baterky!! Prostě šmejdy. 1. byla na dakarovi a druha v aute. Nova baterka 14 dni to stalo a vnitřni zkrat a šla do haje. Zmeř tu baterka, skus ji nabit a jestli nepude tak ji bež zase reklamovat.
A jinak motorka ma pořád nejakej odběr aby živila tu elektroniku co v ni je
Upravil Honza ofroudak dne 25.05.2009 16:36
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Honza ofroudak napsal:
Pokud ta baterka nejde nabit, takže na ni připojiš nabiječku a nebere žadnej proud, navic napetí je furt na 0, tak je v haji batetrka.
Celej život sem se s tim nesetkal. A letos mi už takhle lehli 2 baterky!! Prostě šmejdy. 1. byla na dakarovi a druha v aute. Nova baterka 14 dni to stalo a vnitřni zkrat a šla do haje. Zmeř tu baterka, skus ji nabit a jestli nepude tak ji bež zase reklamovat.
A jinak motorka ma pořád nejakej odběr aby živila tu elektroniku co v ni je
Jo, baterka je už na reklamaci, týpek ochotnej, zkusí mi ji nabít a pak ji změří i v motorce, na jakou hodnotu dobíjí - pokud bude funkční...
Pokud je baterka v háji, byl by to fakt pech, narazit na dvě vadné baterky po sobě.... Uvidím, zítra budu moudřejší....
Batman forever :-)
at ti zmeří to dobijeni, To neni špatnej napad . Koukni do manualu v jakym rozmezí se ma pohybovat napětí. Odhaduju že to bude kolem 13V max. 14V je už určite moc.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Tak,
baterka je K.O., špatný jeden článek. Dali mi novou. Už třetí!!!
Tak že by - "do třetice všeho dobrého" ?
Tímto snad problém s elektrikou vyřešen. (pokud nemám baterii ze stejné série, kdy obsluha montážní linky byla po nějaké těžké pařbě)
Batman forever :-)
joni napsal:
Tak,
baterka je K.O., špatný jeden článek. Dali mi novou. Už třetí!!!
Tak že by - "do třetice všeho dobrého" ?
Tímto snad problém s elektrikou vyřešen. (pokud nemám baterii ze stejné série, kdy obsluha montážní linky byla po nějaké těžké pařbě)
Tak vidíš teto.... hlavně že to dobře dopadlo a dali ti novou baterku.....Pak dej vědět, jestli motorka nepřebíjí. Poznáš to i bez velkýho měření podle rychle ubývající vody v článcích. Zdar Cyril.
www.cyrilmoto.com
www.chronoshop.cz
Cyril napsal:
Tak vidíš teto.... hlavně že to dobře dopadlo a dali ti novou baterku.....Pak dej vědět, jestli motorka nepřebíjí. Poznáš to i bez velkýho měření podle rychle ubývající vody v článcích. Zdar Cyril.
Doufám!!!!
Ta předchozí baterie se 500 km tvářila jako že je vpořádku a pak....bez varování "odešla", ......... ani se nerozloučila....
Tak teď si tu potvůrku budu muset pohlídat. Jinak přijedu na tvoje dobré kafíčko i se svým Fogáskem a ty budeš muset hledat, kde má Fogas bebíčko. Těšíš se?
Batman forever :-)
Tak jsem si precetl vsechny nazory a udivuje mne ze nekdo konecne rekl ze je baterka v haji az asi desatym prispevku. Ja to rikal hned jak jsem cetl problem od DAVa. Vetsinou je to baterka kdyz se sama vybiji nebo v hodne vetsi vetsine. Dobrej napad je taky jak tady nekdo psal mit na palubce elektromer na sledovani stavu baterie a na dobijeni baterie. Uz o tom vazne dlouho uvazuju a asi ho rovnou objednam. Co treba tenhle tady? http://www.ascycl...x?ID=47554
Nazdar hoši,
jelikož jsem před zimou řešil problém, kam dát motorku (vypověděli mi pronájem garáže), hodil jsem ji vždy kam se dalo. Stála takhle bez jakéhokoliv ošetření až do teď. Včera jsem vyndal baterku a je vybitá. To mě nepřekvapuje, ale spíše mě zaskočilo, že krajní "chlívky" jsou plné tak do poloviny a zbylé dva jsou na mimimu... Minimum bych také zkousnul, ale proč ty krajní vyschly až na polovinu? Baterka je fungl nová Varta, kupoval jsem ji v létě a motorka od té doby nelehla, takže to ani vytéct nemělo šanci... A že by to způsobilo teplo od motoru se mi taky nezdá, když to bylo jen u krajních dvou... A mechanicky poškozená není...
Baterku doleju a dobiju, ale nechce se mi každý měsíc sundavat kapotáž, abych se podíval na stav AKU... Vaše zkušnosti?
Takovýhle úbytek kapaliny vysvětlit nedovedu, to jedině kdyby motorka spadla a něco vyteklo. Ale u mojí bývalé motorky (XT600) se mi takto vybíjela baterka přez vadný regulátor dobíjení,když sem to připích na ampérmetr tak si to furt bralo nějakou tu desetinu a baterka byla za dva týdny hotová. Potom sem motorku prodal a majiteli o tom řekl,ten jí pravidelně dobíjel protože nechtěl investovat do mového regulátoru. Baterka ale následkem častého podpětí do roka zkapala.
Pokud jsi nemel baterku odpojenou, tak me to ani moc neprekvapuje. Hodiny a kabely si neco vezmou. A krajni chlivky to odnesou jako prvni. Letos byla navic echt zima. Ale proc sundavat kapotaz kvuli baterce? Staci jen ten stredovej dil nadrze. Nedavam tam ty spodnmi sroubky pod sedlo, takze nemusis ani sundat sedlo a jen povolis 4 sroubky a jses tam. Nehlede na to, ze baterka je videt i s kapotazi ze predu - muzes sledovat hladinu aniz bys cokoliv rozdelaval. Nebo alespon u me to tak je.... Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
No tak já taky sundavám jen střední díl kapotáže, ale mám tam základnu pro tankvak a je to opruz... Jinak že by to bylo vidět zepředu jsem si nevšiml, ale zaměřím se na to... Odpojená nebyla kvůli alarmu a jen jsem tak po 14 denních návštěvách sledoval, jak se pomalu vybíjí... Stěhování garáže mi dosti zkomplikovalo život, takže to dám dopořádku a snad to je jen ojedinělý jev...