Všechny Vás zdravím, a jelikož nastavá doba dlouhých večerů, tak sem zkusím dát takovej malej podmět na diskuzi a zároveň věřím že mi dobře poradíte. Chtěl bych časem k Adventůře časem koupit něco lehčího. Jedna věc je, že bych chtěl jak offroud tak zároveň možnost to hodit na motard, ale víc off. Hlavní věc je že nevím jakej objem zvolit, asi bych vyřadil vše pod 300 ccm. Vcelku se mi zalíbila XR která je ve vedlejším vlákně, ale přeci jestli už to není moc těžká potvora. No a taky řekněme nějakej cenovej strop, kterej vidim tak na 80. díky všem za názor.
XR není špatná volba, ale přeci jen je to babička....de fakto je to na úrovni LC4...
Pokud bych byl limitován Tvým rozpočtem, hledal bych asi někde okolo DR 400 nebo EXC 400-530 model 2003 a mladší, případně WR...jinak je vždy otázka, zda jít cestou lehčí a ostřejší motorky, která vyžaduje více servisu (relativně), nebo něčeho méně náročného na servis, ale to zase moc nejede a má kila navíc...
Sám mám EXC 450 model 2003 a při mém ježdění jej servisuji tak 4x do roka dle motohodin, oleje je třeba něco přes litr a dva filtry stojí po čtyřech stovkách, takže také žádné drama...nemusíš mít tedy strach ani z ostré motorky...otázka, co se dá slušného koupit za 80tis....
Kdyby byl rozpočet větší byla by i volba jednodušší, ale musím si vystačit takhle nebo aspoň s tím co bude. V KTM mám docela hokej, co je 2T a co 4T. DRko je pěkný, ale přeci jen bych radši něco trošku ostřejšího.
Vjetrnik napsal(a):
jo...i 300ccm byla....a koukám, že stále ještě je v nabídce...
2T mne nikdy neoslovovalo...
300ccm v 2T nikdo neuřídí, to si jsme 100% jistej A od spodu jde jako svině. Jde o to co s tím chceš jezdit, pokud motocros, tak na enduro zapomeň a kup cross. Jinak o XR bych netvrdil že je na úrovni LC4, stačí se podívat do manuálu jak je motor řešený a možná se budete divit A pokud je pro někoho karburátor zastaralá věc, no nevím co se jezdí na rallye
WR jistě nebude špatná volba, ale je to jako s každou motorkou.. Musí bejt ve stavu a ne uhoněná jak koza, to pak budeš jen sypat a sypat... Když klekne 4T je to podstatně dražší než 2T. Kdybych jel Ertzberg, jel bych KTM 2T 200, váha kola a výkonu dostatek
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
to Remus: tato diskuze byla o hobby motorce, která bude lehká a s dostatečným výkonem...a to jak WR 450 tak třeba EXC 450 (nebo 400) bohatě splňují...servis je náročnější, ale není to drama, pokud se nejedná o generálku po zanedbané údržbě
300ccm je spíš vhodné na cros, ono obecně 4T je na enduro vhodnějí, přeci jen zátah z nízkých otáček je dobré mít k dispozici....2T záběr "nic nic a potom utrhnout ruce" není v technických pasážích zrovna ku pomoci
250ccm na Erzberg je sice fajn, ale tam jde hodně o trialové záležitosti pro většinu nás nesjízdých...tam ještě nižší hmotnost pomůže
jinak XR byla skutečně typově na úrovni staré LC4...a kdo tady mluvil o zastaralosti karburátoru?
Vjetrnik napsal(a):
to Remus: tato diskuze byla o hobby motorce, která bude lehká a s dostatečným výkonem...a to jak WR 450 tak třeba EXC 450 (nebo 400) bohatě splňují...servis je náročnější, ale není to drama, pokud se nejedná o generálku po zanedbané údržbě
300ccm je spíš vhodné na cros, ono obecně 4T je na enduro vhodnějí, přeci jen zátah z nízkých otáček je dobré mít k dispozici....2T záběr "nic nic a potom utrhnout ruce" není v technických pasážích zrovna ku pomoci
250ccm na Erzberg je sice fajn, ale tam jde hodně o trialové záležitosti pro většinu nás nesjízdých...tam ještě nižší hmotnost pomůže
jinak XR byla skutečně typově na úrovni staré LC4...a kdo tady mluvil o zastaralosti karburátoru?
Jel si na 300ccm v 2T? Já ano a pokud někdo tvrdí že nejde od spodu... Snažím se pouze rozklíčovat jakou motorku vlastně potřebuje. Pokud chce jezdit po lese stylem prd prd tak mu 4T bude sloužit do konce života ať to je KTM nebo Yämaha či cokoliv jiného. Bavíme se o nějakém cenovem limitu a v tomto limitu spíš sežene slušný 2T než 4T. 4T si pochopitelně drží cenu. Kolem roku 2003 jsou 2T řádově o 12kg lehčí než 4T. Takže, pokud je to o váze a kolega počítá kg, 2T mi vychazí lépe a to i cenově. Dnes Jsou 4T opravdu na vrcholu o tom žádná. Výkonově jsou to beránci, kolik potřebuješ tolik máš. U 2T je výkon stále palba.
Na konec bude třeba volba TTR nebo něco takového. Každá motorka má dobré a špatné vlastnosti. Já na dvoutaktu vyrůstal a možná proto na ně nikdy nedám dopustit
XR: koukal jsi jak je například řešen mazací systém či rozvod, velký zdvih vantilů ?
Bych koupil vymazlenou Yamahu TT600ccm.
Výkonově žádná pecka, ale jako druhá bezúdržbovka na blbnutí je super.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
to Remus: jezdil KTM SX 125 a Suzuki RM-Z 250...a ten 2T mi vážně nepřirostl k srdci...ale to je podobná debata, jako jestli supersport 2V nebo 4V...každé má své...
já fandím 4T...pro hobíka bohatě stačí 4T 250...ideál je třeba Husaberg FE 390 nebo KTM EXC 400 a pokud se s tím člověk chce trochu prát, díky přebytku výkonu pak divoká 450 ať už WR, EX nebo FE
Vjetrnik napsal(a):
to Remus: jezdil KTM SX 125 a Suzuki RM-Z 250...a ten 2T mi vážně nepřirostl k srdci...ale to je podobná debata, jako jestli supersport 2V nebo 4V...každé má své...
já fandím 4T...pro hobíka bohatě stačí 4T 250...ideál je třeba Husaberg FE 390 nebo KTM EXC 400 a pokud se s tím člověk chce trochu prát, díky přebytku výkonu pak divoká 450 ať už WR, EX nebo FE
250 4T stačí.. I to co jezdí tvoje paní je pohodě, jen už jsou kg trošku vejš, protože se počíta i se silnicí.
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
to Remus: to WRko mé paní má pořád méně kg než třeba 690 Enduro, tuším 132kg, EXC má o deset méně...takže není problém to potom tahat z roklí a tak...je to dosti přátelský stroj, zatím zajíždíme, tak motor šetříme, uvidíme, jak to pojede na plný...
Větrníku tak to se pěkně pleteš ............ to WR 250 R co má asi tvoje pani váží 135 kg SUCHÁ a KTM 690 Enduro pouze 131,5 kg ( 138,5 kg - 7 kg za Akrapa ), a víkon tu je taky jinak 23 kW u WR oproti 45kW ? ? ? u Kačera
To těch - 3,5 kg v základu za 22 kW mínus asi nestálo....no ne ?
Robert přiložený následující obrázek:
[44.64Kb]
Upravil Robert dne 30.11.2009 17:04
Asfalt nic moc, offroad sehr gutt und super.
Roberte ja myslím že Vjetrníkova paní má model 2008 a ten má 126kg ale nechápu ten rozdíl v 08 a v 09
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **