U předešlé motorky (africa twin ) jsem vždy v zimním období vytáhl baterku a nechal ji pořádně nabít . V návodu k obsluze pro BMW F 800 GS píšou že při dlouhodobém odpojení baterky bude nutné zadat do systému přístrojové desky nové datum servisní kontroly . Toto má provést servis BMW . Pokud se vymaže pouze servisní interval tak to mi nevadí a taky nevím co se rozumí tím dlouhodobé odpojení akumulátoru . Jestli někdo máte s tím zkušenost poučte mě . Dík .
to by mě taky zajímalo .. ale na rozdíl od tebe jsem nad tím nějak nešpekuloval a baterku vyndal .. mám ji doma zatím týden (což už podle mě je dlouhodobé odpojení akumulátoru), tak jsem zvědavý, co to udělá, až ji dám zpátky
HonzaTA napsal(a):
to by mě taky zajímalo .. ale na rozdíl od tebe jsem nad tím nějak nešpekuloval a baterku vyndal .. mám ji doma zatím týden (což už podle mě je dlouhodobé odpojení akumulátoru), tak jsem zvědavý, co to udělá, až ji dám zpátky
...hmmm
...předpokládám, že budeš muset vyněnit všechny provozní náplně, vyfouknout a nafouknout kola a drahouška přelakovat ...pak odvezeš motku na vozíku do servisu, kde ti za lidových pár tisíc nahrají nový softvare ...nakonec ji strčíš do bazaru a za cca 1/2 či 1/3 utržených peněz si koupíš starou dobrou 11 či 11pade a budeš šťastný až do smrti
riadiaca jednotka by mala mať dve pamete : závislú od napetia a nezávislú
/elektromaniaci ako sa to odborne volá?/
Takže sa vymaže všetko z tej závislej. Okrem toho čo spomínaš mala by tam byť aj nejaká "palivová mapa vytvorená z konkrétnych jazdných podmienok" tá sa však nanovo vytvorí
No, já když jsem ji asi na den odpojil, tak se po otočení klíčku na displeji na chvíli ukázal nějaký "chybový kód". Už to nedělá, mám pocit, že to bylo "6010",ale klidně i 06100, už jsem to zapomněl...
Mikes
Nově s KTM... :-)
A je tady další vatianta
Nevytáhneš, a stejně se ti rozsvítí nápis Service.
Takže když napětí klesne pod nějakou hranici- nebo odpojíš baterku. Dojde v systému k zaznamenání chyby. Ale doufám že to mají tak vymakané, že když nabiješ nebo namontuješ, systém normálně pojede jen v paměti závad bude zmínka o této akci.
Chjo, to je hysterie. Chlapi, mám pro vás dobrou zprávu o CANbusu F800. Je to bomba! Vůbec se to nesere, chová se to korektně. Klidně vyndejte baterku na jak dlouho chcete. Nestane se vůbec nic. Maximálně se vám vynulujou hodiny v palubním počítači. V mongolsku sem si vyzkoušel, že Canbus se chová korektně co to de - vysere se abs? odpojí to abs a jedete bez ABS. Prdne žárovka? napíšeš vám to na displej a jak jí vyměníte, zase ta hláška zmizí. Měl sem tam drobnou nehodu, urval sem si celej kokpit při kotrmelci. Byl nějakej problém? Motorka jela i bez palubního počítače, světel, půlky blinkrů. Přetrhaj se vám dráty? Je to jednodušší, než si myslíte - komponenty sou propojený v sérii za sebou a motorkou vede jeden drát. Tady je diagnostika ještě jednodušší - dle paralely z motorů: jeden válec = jeden problém, dva válce = dva problémy, více válců = mraky problémů, tak jeden drát jeden problém, mraky drátů, mraky problémů. Jediný problém může nastat, pokud se vysere řídící jednotka. To pak neuděláte nic. Stejně jako u GS1150. Taky má řídící jednotku. Pokud bezpečí před elektronikou tak si kupte PD80.
Já teda hysterii nepropadám, ale nejsem si jistý jestli má stejně chladnou hlavu i GS 800. Zapl jsem nabíječku, nabil, nastartoval...a servis svítí dál a výstražný trojůhelník bliká taky. Asi máme ve stroji Bambus
Zkusím odpojit baterku a uvidím jestli se to resetuje.
WALTR napsal(a):
Já teda hysterii nepropadám, ale nejsem si jistý jestli má stejně chladnou hlavu i GS 800. Zapl jsem nabíječku, nabil, nastartoval...a servis svítí dál a výstražný trojůhelník bliká taky. Asi máme ve stroji Bambus
Zkusím odpojit baterku a uvidím jestli se to resetuje.
mel jsem loni baterku X mesicu venku.. nasledne svitil "service".
V Autecu pri pristi vymazali a jelo se dal.
Zadny problem.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ano tohle bych chápal, i když by mi přišlo rozumnější kdyby to zůstalo jen někde v paměti. Když už je to tak ,,korektně" vymyšleno
A blikal ti červený trojůhelník? Je to jako vždy po nastartování než se aktivuje ABS, jenže to nepřestává.
WALTR napsal(a):
Ano tohle bych chápal, i když by mi přišlo rozumnější kdyby to zůstalo jen někde v paměti. Když už je to tak ,,korektně" vymyšleno
A blikal ti červený trojůhelník? Je to jako vždy po nastartování než se aktivuje ABS, jenže to nepřestává.
jestli je to dotaz na mne... tak neblikal.
jenom svitil service, vse ostatni uplne bez problemu.
Tj. jako kdybys prosvihl garancku.
Mne treba ted va 41 000 taky uz sviti service trvale
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ja jsem baterku dobil dneska. Jen pri otoceni klicku z ON do OFF se nekde pod baterkou ozve 4x cvaknuti a pak nic. Jinak svetlo, startovani,zadna kontrolka,vsechno v poho.Jen nevim co je to za zvuk,nejsem si vedom toho,ze bych ho kdykoli predtim slysel...nevite nekdo co by to mohlo byt??
No tak jsi nedobil, nebo ,,DOBIL"
To je relátko zpětného spínače, prostě nemáš štávu. Až ji opravdu nabiješ- rosvítí se ti vše co má- včetně trojůhelníku.
WALTR napsal(a):
No tak jsi nedobil, nebo ,,DOBIL"
To je relátko zpětného spínače, prostě nemáš štávu. Až ji opravdu nabiješ- rosvítí se ti vše co má- včetně trojůhelníku.
Je dobita,asi sem to blbe napsal s tou kontrolkou, bylo to mysleny tak ze vsechno funguje vcetne kontrolek, jen nekde v okoli baterky se ozve ten zvuk...
Upravil svobodis dne 18.01.2010 20:50
nebude to krokový motor volnobehu čo sa nastavuje asi podľa teploty. Mne to niekedy cvaká niekedy nie, ozýva sa to skôr z prava od baterky. Odpájacie relatko je myslím na lavej strane pod bočnou kapotážou
Tak oživím téma.
Dle prvního příspěvku a po svý zkušenostech už pár věcí tuším
To zadání je patrně v případě kdy dojde uplnému vybití systému- zůstává někde (nejsem el.) proud a ten udrží v systému info. Pokud je to opravdu dloho asi se resetuje nestavení- nutno zadat nový termín. To jsou dohady.
A teď jistota.
Pokud jezdíte málo a přes zimu určitě vytahnout (odpojit) baterii. Trochu jsem to podcenil- baterie je K.O.
Je ještě v záruce a snad to vymění jako záruční- poláci to moc neřeší.
Při pokusu startnou se baterie doštávila tak že se zresetovala a servis se objevil hned- po diagnostice jsem zjistil že se změnilo nastavení reálného datumu v Motorce. Jsou tam 3 ůdaje.
1 reálný čas motocyklu
2 Datum servisní prohlídky
3 Kilometry servisní prohlídky
Ta 1 byla rozhozena na 1.1. 2099
Po změně na aktuál servis zmizel. Baterka po nabití se jevila OK, startovala. Ale...nedržela kapacitu, tak jsme tlačili do místního sevisu Škoda.
Moto dobíjí krásně 13,5. Takže doporučuji nepodceňovat a tahat ven, nebo odpojovat a udržovat. Je zvláštní že jsem podobný problém doposud neměl, mám pocit že to byl asi opravdu slabší kus. Byly baterky co natočily po zimě bez problémů- chybama se člověk učí. Přitom chytá ,,na první šup"
WALTR napsal(a):
Tak oživím téma.
Dle prvního příspěvku a po svý zkušenostech už pár věcí tuším
To zadání je patrně v případě kdy dojde uplnému vybití systému- zůstává někde (nejsem el.) proud a ten udrží v systému info. Pokud je to opravdu dloho asi se resetuje nestavení- nutno zadat nový termín. To jsou dohady.
A teď jistota.
Pokud jezdíte málo a přes zimu určitě vytahnout (odpojit) baterii. Trochu jsem to podcenil- baterie je K.O.
Je ještě v záruce a snad to vymění jako záruční- poláci to moc neřeší.
Při pokusu startnou se baterie doštávila tak že se zresetovala a servis se objevil hned- po diagnostice jsem zjistil že se změnilo nastavení reálného datumu v Motorce. Jsou tam 3 ůdaje.
1 reálný čas motocyklu
2 Datum servisní prohlídky
3 Kilometry servisní prohlídky
Ta 1 byla rozhozena na 1.1. 2099
Po změně na aktuál servis zmizel. Baterka po nabití se jevila OK, startovala. Ale...nedržela kapacitu, tak jsme tlačili do místního sevisu Škoda.
Moto dobíjí krásně 13,5. Takže doporučuji nepodceňovat a tahat ven, nebo odpojovat a udržovat. Je zvláštní že jsem podobný problém doposud neměl, mám pocit že to byl asi opravdu slabší kus. Byly baterky co natočily po zimě bez problémů- chybama se člověk učí. Přitom chytá ,,na první šup"
a kolikatou zimu uz tu baterku mas?
jinak to info, co sem pises se vztahuje k 12ADV, nebo osmikilu, nebo pravd. oboji?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2