Da sa repasovat original central SHOWA? Vie niekto s tym poradit? Oplati sa to vobec ?
Zatial mam informacie take, ze SHOWA je jednorazova a neexistuju nahradne diely na to, nikto sa do toho nechce pustit a preto uvazujem o kupe noveho centralu.
Jazdim prevazne cestu a solo a nemienim davat nehorazne peniaze za Ohlins alebo WP. Rozhodjem sa medzi Hyperpro a Wilbers.
Mam sice kupenu progres pruzinu Hyperpro ktoru som mal v plane dat na zadok, ale kedze repas asi nebude, tak mi je na nic.
Co je lepsia volba? Hyperpro Type 40 (Emulsion) s progresivnou pruzinou v cene okolo 440€ alebo Wilbers Model 640 s linearnou pruzinou za +- rovnaku cenu ? Oba typy su iba zakladne modely bez externeho zasobnika s nastavovanim.
Lepsie modely (Hyperpro Type 41 (Remote Reservoir) a Wilbers Model 641)s externym zasobnikom (podobne ako je original SHOWA) stoja okolo 650-700€.
F650GS ma obmedzeny priestor okolo zadneho centralu, bude sa tam dat nastavovat (utlm a predpatie) na zakladnom modely alebo je nutnost kupit central tlmic s externym zasobnikom a nastavovanim, tak ako je original SHOWA ?
Hlavu vzhůru Zrepasovat se dá! Já jsem si prošel zkoumáním co by pro moje cestovní používání bylo nejvhodnější a nakonec z toho vzešla repase originálu Showa + Hyperpro progresivní pružina. Zkoumal jsem Öhlins, WP, Bitubo i Wilbers, ale v porovnání cena/kvalita/dostupnost servisu jsem skončil u této kombinace. Repase tlumičů umí pan Buráň z Pašovic u Uherského Brodu, Mob.: +420774255075. Zkus mu zavolat a určitě se domluvíte. Díky tomu, že dělá veškerý druhy odpružení na motorky a má přístup k jednotlivým střevům z tlumičů, tak opravdu umí dát dohromady i ty naše Showy, protože BMW to prodává jen jako celek za nesmyslnou cenu. Jen pro úplnnost mám R1100GS, ale zadní tlumič to má v principu stejnej jako 650GS. Navíc to máš kousek, tak hodně štěstí při výběru a při rozhodování.
Nasiel som vhodnu kombinaciu ludi, ktori ma zbavia problemov s tlmicmi.
Pan Trávníček z Uherskeho Brodu sa mi postara o demontaz a montaz tlmicov a zariadi aby pan Buráň z Pašovic zase zrepasoval zadny central SHOWA.
Obaja pani uz dlho spolu spolupracuju.
raptor napsal(a):
tiez si myslim ze repasovat sa to da (ako kazdy tlmic) - daj tam to hyperpro a mas vystarane
jako KAZDY tlumic?
a co kdyz je to zalisovane?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
raptor napsal(a):
hicks - myslim ze zlate ceske rucicky zvladnu aj zalisovane kusky
no slysel jsem o jakychsi tlumicich uriznutych flexou
tak Ti nevim, jestli tudy vede cesta...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Joo jde to na soustruhu se odpíchne zátka a pak se tam vyřízne závit a udělá matice a ze zapretlovanýho tlumiče je tlumič repasovatelnej!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal(a):
Joo jde to na soustruhu se odpíchne zátka a pak se tam vyřízne závit a udělá matice a ze zapretlovanýho tlumiče je tlumič repasovatelnej!*clap*
a to ten slavny pan z UH umi? :)
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
servisak napsal(a):
ja nevím neznám ho ale p. Procházka z Čerčan asi joooo!
ja o tom priznam se neuvazuju, proto je s tim nechci prudit.. ale jako zalozni varianta, proc ne, ze...
jestli na tom udela zavit... to se mi libi vic nez svarovani
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
urcite dej repas,ale podivej se hlavne jestli na tom tlumici ten repas potrebujes f650 ma totiz jak mi ukazal Toli jeste jedno nastaveni sroubovakem dole, uz mi totiz v bmw nabizeli novy (v Italii) a bylo to zbytecne, jestli mas najeto 50 tisic a vice tak dej repasi,ael mozna ze jen to stelovani...
WILL RACE FOR FOOD
Motorka ma najazdenych 38000 km za 2 roky, ale o zadny central tlmic som sa nikdy nestaral. Prva vec co mi odisla na motorke.
Maly Bawor uz je v servise a vlastne az teraz som zistil, ze zadny central mam uz asi 1/2 roka vyteceny , central je bez oleja a peruje iba na pruzine, ako tak sa dalo na tom vozit ked som pruzinu pritvrdil Repas je uz nutnost a progres pruzina sa uz tesi na namontovanie
Dufam, ze vsetko dobre dopadne, podam spravu.
JuriK napsal(a):
Motorka ma najazdenych 38000 km za 2 roky, ale o zadny central tlmic som sa nikdy nestaral. Prva vec co mi odisla na motorke.
Maly Bawor uz je v servise a vlastne az teraz som zistil, ze zadny central mam uz asi 1/2 roka vyteceny , central je bez oleja a peruje iba na pruzine, ako tak sa dalo na tom vozit ked som pruzinu pritvrdil Repas je uz nutnost a progres pruzina sa uz tesi na namontovanie
Dufam, ze vsetko dobre dopadne, podam spravu.
celkove mas 38 tisic a odesel ti zadni tlumic.. ? uf..
ja mam skoro 42 a pry zatim ok... no bojim
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Podla mna nezalezi az tak kolko ma tlmic km za sebou, ale v akych podmienkach pracoval a ako bolo on starane.
Enduro tlmice sa repasuju kazdu chvilu a nemaju nabehane vela km
Zalezi aj od stastia resp. smoly, staci jeden dobre miereny kamienok, spina alebo prach a gufero je poskodene a tecie a treba repas.