Budu rád,když mi zkušení jezdci poradí,co zvolit,doporučit a co je třeba zbytečné nebo spíše postradatelné.
Moje příští motorka bude BMW R1200GS v edici Triple Black a pujdu do nové,měla by mi zustat asi napořád.
Něco o o mě:Jezdím 16. sezonu,najeto kolem 100tisíc km,vždy jsem měl supersporty nepočítam-li Jawu 350,na litrovém superbiku budu jezdit i nadále,ale hlavně na motodromech přes ruzné agentury.
Manželčin šestkový Bandit nás sice odvezl do Dolomit a Německa a i zpátky,ale nebylo to úplně eňo ňuňo,přece jenom něco vážím.
Postupně jsem dospěl k rozhodnutí pořídit právě legendární geeso.
Cílem je cestování.Donedávna jsem byl přesvědčen jenom o asfaltu,volbou mohlo být i eRTéčko.Z terénu mám respekt,ale je to spíše o nepoznaném.Mimo silnici jsem nikdy nejezdil,ale o to víc mě tahle výzva láká.Nějakou dobu už na tomhle fóru šmíruji a hledám ruzné rady.
V létě-cestou na okruh-jsem si domluvil předváděcí jízdu u Renocar Brno na novém geesu 2010.Ač to zní divně,okamžitě jsem si motorku oblíbil.Je to sice úplně něco jiného,než mé GSX-R,ale fakticky mě dostal pohodlný posez,pružný motor a fantastické brzdy.S podvozkem taky absolutní spokojenost.Predvádečka byla celkem bohatě vybavena.
A teď k jádru pudla.
ESA.Moc rozdílu mezi nastavením jsem nepostřehl.Klidně se bez něj obejdu.ASC,ABS jsem neměl možnost vyzkoušet.Líbil se mi palubní počítač.Vyhřívané ručky v srpnu jsem taky moc nepotřeboval.
Moje současná představa o výbavě je:Edice Triple Black s drátovými koly,kryty rukou,vyhřívané ručky,bordcomputer a šmitec.Z další výbavy určitě padací rám na motor.Kufry a nosiče pak budu chtít řešit u bystřického BEGRU,tím pádem nepotřebuji volitelné nosiče kufru.Ušetřené peníze za ruzné ASC,ESA,LED blinky atd.raději investuji do kvalitní a trvanlivé cestovně-enduro výstroji-Rukka,Sidi,Schubert,Interphone,Garmin.
Musím ještě jednou zopakovat,že v terénu jsem nikdy nejezdil.
Takže,má smysl uvažovat nad ASC,ABS atd?Díky moc za odpovědi,budu je pozorně číst.
Železný zákon motocyklových fór: každý Ti bude doporučovat právě tu konfiguraci, kterou má sám.
Ve skutečnosti Ti nikdo nemůže dobře poradit, protože svoje preference znáš jednom Ty sám, ale ber v úvahu i následující dva faktory:
1) Zůstatková hodnota
Pokud si nehodláš nechat GSo navěky, mysli na to, že motorka v nevhodné (=jiné, než trh žádá) konfiguraci se prodá za výrazně nižší cenu nebo může být dokonce prakticky neprodejná. Z tohoto hlediska je ESA a ASC spíš investicí do zůstatkové hodnoty.
2) Terén
Neřiď se při svém rozhodování tím, že jsi nikdy nejezdil v terénu. To platilo pro většinu z nás a celá řada z nás byla ještě nějakou dobu po koupi motorky přesvědčena, že do terénu s ní jezdit nebude, ale GSo Tě tam samo zavede Opravdový off-road sice jezdí celkově jen málo GSářů, ale polní cesty a pěšiny se pro většinu z nás staly běžným a vítaným zpestřením výprav na motorce.
Hodně štěstí a ať zvolíš jakoukoliv konfiguraci, buď si jistý, že dostaneš jednu z nejlepších motorek, jaké se kdy vyráběly.
No to budeš koukat, co se tu dozvíš......, nehledě na to, že o pár příspěvků dál se tu již bude řešit něco úplně jiného...
Za mě:
* Do ABS běž. Stejně si nemyslím, že bez něho motorku tohoto typu dnes ještě seženeš... a je to fakt praktická věc, která Ti zachrání kožich a v terénu se dá případně vypnout...
* Drátěná kola na stopro. faktem ale je, že jsou spíš efektní, liťáky udělají na silnici tu samou službu, ale k GS mi spíš sedí drátěná kola...
* Protiprokluz může být užitečný, ale nahradíš ho citem v pravé ruce...
* ESA já vůbec neocením... ale sto lidí = sto názorů...
* Padáky ne BMW ale Hepco Becker - mají lepší chránění válce odspoda...
...jestli mě něco napadne, hodím Ti to sem. Chci to na toto vlákno pověsit dřív, než se tu začne plkat o Bůh ví čem......
Upravil radosek dne 19.12.2010 19:19
Vem vše. Pokud tě to nezrujnuje, vzhledem k tomu co už máš asi ne. Vzal jsem letošek se vším (adv) a nelituji, esa je teda rozdíl poznat dost. Už jen když sedíš a přwpínáš-,,vyrosteš" na čudlík. I vše ostatní jsem využíval. Asi bych přežil i bez toho, ale je to konfort- o kterém sám píšeš v podobě posazu. Prostě to je součást. Já to beru tak že něco jde vypnout- a něco nemusím sledovat. ale můžu. Když zjistíš že by se něco šiklo a nemáš to ..to bude problém. My třeba vyhřívané rukojeti u motorky od ženy.
Poctivou a zodpovědnou prácí získané peníze se těžko pouštěj.,to máme společné asi všichni.Ale určitě mě to nezruinuje,otázkou je spíše absolutní využití v praxi.A rady možná napoví.
Upravil Nori dne 19.12.2010 19:34
Táta má všechno a třeba to ESA uz jenom pro prepinani 1 nebo 2 lidi je super, nemusis porad sroubovat a zaroven to mas nastaveny tak jak potrebujes
jardajerman@seznam.cz
Já před lety šel do nové motorky a nelituju toho. Teď máš jedinečnou příležitost udělat dobrý kup v podobě letošní nové motorky za super cenu. Já vím, že to není ediční, ale například TADY máš motorku s výbavou za dobrou cenu... možná, kdybys hledal, najdeš i lepší nabídku...
Nabídka pěkná,ale jsem zamilovaný do TripleBlacka.Navíc bych to měl dost z rukky,su z Moravy.
Vím,že Renocar bude mít TripleBlacka v plné palbě už v únoru,takže kdo ví jak moje rozhodování dopadne.
Upravil Nori dne 19.12.2010 19:41
Nic bližšího kolem výbavy ani ceny nevím,řešeno nezávazně po telefonu.Na stránkách Renocaru se Triple Black ještě neobjevil.-reakce na smazaný příspěvek od Radoska,
Upravil Nori dne 19.12.2010 20:03
mám ADV v plné výbavě, ABS jednoznačně ano, ESA je skvělá možnost měnit za jízdy režimy podle stavu cesty, po které jedeš bez zastavení - prostě pohodlné cestování, protiprokluz mám téměř pořád vypnutý, protože v terénu je k ničemu a na mokré cestě jej nepotřebuji, měření tlaku je fajn, pokud nepotřebuješ podhustit pneu - potom ti pořád bliká vykřičník na komputeru a jak dojdou v čidlech baterie (cca 3 roky), tak je nutná výměna celých čidel a to je ranec. Komputer a vyhřívané hefty bez debat. Led,.. je jen tuning, ale vypadá to hezky. Na funkci rostlináře to vliv nemá
Jediný problém je, že to BMW dodává v namíchaných paketech, kde tě to vyjde cenově vždy lépe, než když si vyzobeš jen potřebné doplňky. Takže, jak píše Waltr, ber vše, jinak to nejde
Jo už jsem to tady radil jednomu, když jsi z moravy tak to taky prubni, mě dali 5% slevu. To bylo pár serepetiček zdarma. http://www.bmw-si...
Velice příjemní.
A opravdu ta ESA je luxus. ABS mi už taky pomohlo a ten zbytek taky využívám, nezdá se mi jizda-kouknu na tlak, mezitím kontroluji čas, teplotu, rosný bod
No můj názor znáš, je to balík navíc, chápu. Nikdo nedá peníze rád, ale když si mám udělat radost a mám na to? Pak přemýšlím že jsem to měl vzít. Vždy ber to co nejblíž ideálu, o to později začneš litovat.
Jinak černá je krásná, moc se mi líbí. Tak si to užij ať koupíš co koupíš.
Osobní zkušenost, za co jsem z origo příslušenství vyhodil prachy a pak litoval, byly kryty hlav a držáky bočních (vario) kufrů. Oboje nesnese hrubé zacházení. Jo a asi ještě alarm bych si příště rozmyslel.
Jinak ABS si tam dej na 100%. Z ASC jsem byl na testovací motorce vyvalenej jak prase, když mi zaklaplo plyn v náklonu v zatáčce při mírném driftu na nějakých nerovnostech. V tu chvíli jsem věděl, ASC ne. Ale to víš, jak už bylo výše uvedeno - co člověk ... viz: HERE
bystricke napsal:
ABS určitě,ostatní je sice fajn ale do budouna to může být zbytečný druh problémů
taky jsem toho nazoru,cim mene blbosti ti mene se toho posere.
zas na druhou stranu,čím víc si toho nakoupí,tím častěji tu bude číst a hlavně psát
Upravil bystricke dne 20.12.2010 00:06
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz