Ještě mi napadlo, že by se nebezpečí přepínání při houpnutí mohlo eliminovat nastavením zadního tlumiče. Když se jede naloženej, tak je to hlavně po asfaltu, tak ho prostě dát na tvrdo.
rampik napsal:
Ještě mi napadlo, že by se nebezpečí přepínání při houpnutí mohlo eliminovat nastavením zadního tlumiče. Když se jede naloženej, tak je to hlavně po asfaltu, tak ho prostě dát na tvrdo.
R
no ale to hoavne predpeti..dat predpeti na malo a utlum na hodne neni dobre imho,
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nejste si jistí jak se správně starat o řetěz?
Pronásledují vás noční můry o přešponovaném řetězu?
Máte snad strach, že váš řetěz je málo napnutý a tak chudák sebou ve vzduchu plácá?
Chcete mít konečně klid?
PŘEČTĚTE SI NÁVOD K OBSLUZE ....nebo ten obrázek na kyvce
už konečně
[quote]mara napsal:
Nejste si jistí jak se správně starat o řetěz?
Pronásledují vás noční můry o přešponovaném řetězu?
Máte snad strach, že váš řetěz je málo napnutý a tak chudák sebou ve vzduchu plácá?
Chcete mít konečně klid?
PŘEČTĚTE SI NÁVOD K OBSLUZE ....nebo ten obrázek na kyvce
už konečně
[/quoteTO NEJDE MI SME ****AMOTNÍ
Upravil michal krtek dne 03.07.2012 19:28
Ahoj,mám pořád dilema jak mám měřit a nastavit dobré napnutí řetězu.Na obrázek se můžu dívat jak chci je tam 35-45 ale v jakém místě vidlice tuto vzdálenost měřit a jestli horní hranu nebo spodní hranu řetězu to netuším.Byl bych rád kdyby jste mi poradili.. Jestli když stojí motorka na hlavním stojanu má být řetěz "takový" volný nebo tam je měnší vůle.. Díky vím,že jsem máča,ale dosti mě to trapí
Upravil Monsty dne 11.07.2012 20:06
Ahoj.
Po tom co jsme to tady s kolegy řešili jsem si udělal následující závěr:
- měřit při nezatížené motorce na rovině
- na středovém stojanu (já mám při tom zadní kolo ve vzduchu)
- měřit v místě, kde je největší propnutí (udělal jsem si liháčem značku na kyvku do budoucna)
- měřít na osu řetězu
- napnout dle předpokládaného provozu (jedn jezdec x plná zátěž)
- po napnutí pootočit kolem a zkontrolovat to i v jiném místě řetězu
rampik napsal:
Ahoj.
Po tom co jsme to tady s kolegy řešili jsem si udělal následující závěr:
- měřit při nezatížené motorce na rovině
- na středovém stojanu (já mám při tom zadní kolo ve vzduchu)
- měřit v místě, kde je největší propnutí (udělal jsem si liháčem značku na kyvku do budoucna)
- měřít na osu řetězu
- napnout dle předpokládaného provozu (jedn jezdec x plná zátěž)
- po napnutí pootočit kolem a zkontrolovat to i v jiném místě řetězu
zdar
R
podle mne ne ne ne.. konzultovat reprom... na to byt na bocaku imho.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
rampik napsal:
no ale povolovat zadní kolo a dopínat budeš buď na střeďáku nebo na houpačce ne ?
R
ne... delam to normane na bocaku... a pisou to i v riders manualu a repromu...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
rampik napsal:
když jsme u toho...
mají vůbec všechny GS oba stojany ?
Dakary to nemají, jen klasický GS. Asi kvůli váze v terénu to tam nedávali.
Jinak v manuálu pro F650GS (Dakar) je postup takový, že na centrálním stojanu. Je to i logický, dost blbě by se kontroloval levý napínák, když na tu stranu motorka padá.
Zdar borci, trochu oživím tohle téma. Dokáže mi nkdo vysvětlit proč když otáčím zadním kolem tak je v jednom místě řetěz víc napnutý a pak zase volnější?
Upravil jan_v82 dne 07.08.2022 09:40
Je nepravidelne vytahanej, coz se da snadno vyresit vymenou retezove sady. Ale taky muze byt hnuta hridel, coz by se mohlo stat, pokud v minulosti retez prasknul a namotal se na ni. Ale spis je to jen tim retezem...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Když jsem měl F650gs, tak mi chvíli trvalo, než jsem se naučil starat o řetěz. Nejprve jsem čistil řetěz drátěným kartáčem a tím jsem poškodil gumičky na řetězu. Poté jsem měl též problém s nepravidelným vytaháním řetězu. Řetěz nebylo možno správně našponovat. Při mírném pootočení kola bylo hned napnutí úplně jiné. Problém vyřešen výměnou řetězové sady. Někde těsnící gumičky zcela chyběli a tím docházelo k mnohem většímu opotřebení.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
ohnutá hřídel vznikla u zákazníka vždy naprosto jednoduše - špatně napnutý řetěz a vždy si při nějaké terénní jízdě někde skočil. Došlo k prudkému napnutí již tak přešponovaného řetězu a tím k ohnutí hřídele..
bmwgsa napsal:
Ohnuta hridel z prevodovky... nepravidelne vytahanej retez jsem fakt jeste nevidel... ale ohnutou hridel mockrat..
Cena opravy? Víme?
Stačí prešponovať reťaz a skočiť v správnom okamžiku aby sa narovnala
Ale nie, ja sa stretávam (na inych značkách) skôr s nepravidelným vytahanim reťaze , hlavne keď už má dosť nalietane, alebo sa o ňu zle stará. Najjednoduchšie je zobrať fixku a otáčať a merať.....ak sa to pravidelne opakuje, je to reťaz -vymena reťazového kitu. Ak je vždy na inom mieste, tak je to ta hriadeľ - vymeniť
A zlé staranie o reťaz môže znamenať aj prehnané staranie o motorku nespravnym spôsobom. Taká wapka dokáže zlikvidovať nie len aj zapuzdrené ložiská, ale aj vyplaviť mazivo z vnútra článkov reťaze , ktorá sa potom vyderie a logicky "natiahne". Zaujímavé je, že "vyťahaná" reťaz má vlastne pôvodnú dĺžku samotných článkov , ale zväčší sa ich vzájomná vzdialenosť vo vydratých čapoch uloženia