Pánové, mám v plánu vyměnit svého kombíka za jiné auto, které by mohlo splnit funkci běžného osobáku a navíc by zvládlo převézt motorku uvnitř.
Podotýkám, že díky své tělesné konstituci a technické (ne)schopnosti nejsem přítelem jakýchkoliv kompromisů ála vyšroubovat spolujezdcovu sedačku u berlinga apod.
Dlouhé roky funguju s koncernem VW (oktávky, golfy, passaty, kdysi dávno i jedna caravella T4), docela mi ta auta sedí a nebráním se zůstat ve stáji.
Tak nějak se mi vyprofiloval Transporter v uspořádání 8 míst, kamarád ještě zmínil Trafic/Vivaro, i když tam mi ten francouzský design a uspořádání moc nesedí :-(
Nicméně k dotazům:
- jaký motor do T5?
- zkušenosti na co se připravit při nájezdu 300 - 350 tkm?
- jiná alternativa?
- tip na konkrétní auto?
A něco k upřesnění:
- cenové rozpětí 150 - 180 tis kč, to je ale opravdu strop
- jezdit to bude spíše méně, bude to tzv. druhé auto v rodině - na dovolené, převoz motorky, víkendová jízda s kolem či s větším obsazením
- bydlím v podhůří, takže zadohraby e-e
- raději bych něco s trochu větším komfortem, do obyč pracovní dodávky se sedačkama se mi moc nechce - opravdu bych to měl místo kombíka
- GS už jsem prodal, teď bych vozil buď naháče z Japonska nebo polokapotu z Mnichova
Díky za každou rozumnou radu a postřeh. Obracím se na vás právě proto, že mnoho zdejších uživatelů ta auta určitě má a snad se na základě praktických zkušeností dá eliminovat nějaké riziko vyloženě nepovedeného motoru, ročníku atd. Ale jsem nohama na zemi a je mi jasné, že u ojetiny rozhoduje konkrétní kus, takže směle přidejte případný tip na nákup, díky ;-)
V podstatě jsi si odpověděl sám a máš jasno v tom co chceš, více asi zde http://www.transp...sporter-t5 odtud čerpám já.
Upravil barborina dne 28.03.2016 22:24
Jo díky za tip, dá se tam leccos načíst.
Shrnutí - 2,5 TDI nebrat a z těch problémů co to má se ježí vlasy na hlavě i některým VW fans. Ostatně, stejě tak to je u 12tek
Transporter skončil výrobu modelem T4 to byl jejich vrchol spolehlivosti a výdrže . T5 už nemělo vůbec dostat jméno transporter říkám vám porád že dnes už od r.v. 2000 vyrábějí 3x značky mrdky sračky a jebky ...
Sezona nikdy nekončí !!! Zatím ...
Transporter skončil výrobu modelem T4 to byl jejich vrchol spolehlivosti a výdrže . T5 už nemělo vůbec dostat jméno transporter říkám vám porád že dnes už od r.v. 2000 vyrábějí 3x značky mrdky sračky a jebky ...
Přesně tak měli jsme ve firmě 3ks a od 120.000km začali neskutečný investice ani jeden nezůstal déle než 190.000km...T4 máme stále ještě 3ks...
Teď máme Craftery a to je stejná sračka jako T5..raději to každé 3 roky měníme.
U T5 byl hrozný rozdíl v kusech. Znamej ji má už asi s 300k a nemůže si stěžovat. Bohužel tohle je jeden z 10 kusů, protože dalších 9 se vysype do 200k takovým zpusobem, že jde okamžitě z domu. Transportér už není co býval a jak už někdo psal, t4 byl poslední relativně dobrej vůz.
Od VW raději nyní bohužel pryč. Doba, kdy se jednalo o dobré a fortelné auto je nenávratně pryč.
Třeba VW motor 2,0 132 kW, co právě montují do transportérů, multivanů a Amaroků je fakt "povedený". Druhá výměna oleje probíhá rovnou s výměnou motoru. A bohužel to není náhoda. Měl jsem pracovně cosi do činění se záchrankou a u 22 aut ani jeden motor nevydržel 100.000 km. Kamarád řešil podobné dilema jako Ty a nakonec skončil u Hyundai H1.
DAF
Dobře - a pomůžu si s Traficem? H1 se mi zdá dost menší.
Jako zaměstnanec s nic moc platem bohužel můžu zapomenout na zánovní vozy "ve vůni v metle na hlínách", proto holt hledám nějaké nejmenší zlo.
Ducato/jumper/boxer nechci - není kam dát levou nohu na delších cestách.
Na Trafici a Vivara jsem slyšel jen chválu ale nikdy jsem to neměl a ani nejsem příznivcem těchto značek ale zrovna v Plzni bylo několik Rencku na tech pomalých sanitach a prej to fungovalo bez problému narozdíl od VW...
Tom
No jo... zajímalo by mě, kolik lidí co tady haní T5 je mělo
Máme doma T4 2,5 75kw 360kkm, T5 2,5 96kw 220kkm a T5 4motion taky 2,5 96kw, první dva od nova a žádnej velkej problém vyjma ukroucený poloosy u T5, což se stává...
T5 dvoulitry bych nebral, pětiválec v hezkým stavu hned. To je ale mimo tvůj rozpočet...
S tvejma penězma kup hezkýho Multivana T4 ideálně s 75 kw ACV motorem klidně s 300 kkm.
Ostatní značky neznám, neřešim, ale je jasný že jsou to sr.áče (samozřejmě to berte tak, že Téčka jsou pro mě docela srdcová záležitost ) jardajerman@seznam.cz
Tak já to přiznám že T mrdku (T5) neuznavam a to jsem ji ani neměl ale dělám na všem možném v dílně a to my stačí jo a něco jiného je mít to od nového a jeden řidič a potom najdi takové auto ojeté ... A aby bylo ve vůni když u nás má vše poctive kilometry a servisní okolo 200 tis.km . Tak ojeté vozy iveco fiat atd s motory 2,8D bez turba jsou podobné nesmrtelné jako T4 ale psal jsi že tam je málo místa
Sezona nikdy nekončí !!! Zatím ...
Kamibart napsal:
T4 se vyráběl do kterého roku? nebo do kterého roku to auto stálo ještě za to? :-)
Tak výroba T4 končila 2003 a 2,5 TDI mělo dostačujících 75kw proto když o něj bylo dobře postaráno tak je i dnes ceněný...stačí se podívat na mobile.de měli jsme t4 co měla najeto 700t.km jedním řidičem pravidelný servis a pořád to jezdilo jak zamlada
Sezona nikdy nekončí !!! Zatím ...
Můj dobrej kamarád má t4 jetou v multivanu 2.5 111 kW a sere se to děsně. Ale obecně co vím, tak T5 snad jen s tou 1.9 tdi, 2.5 je jedna velká kašička. (sám mám doma skodovku ve 4 různých provedeních, tak jen aby se neřeklo že hanim koncern)
Trafika má švagr a zářím na něho slyším jenom chválu.
2003, já mám dlouhou Caravellu syncro r.v.2000, najeto 470 000 km, 350 000 jsem najel já a nedám na ní dopustit. Kamarád má T5 96kw a je spokojený. V loni jsem řešil druhé auto s kamarádem co má servis co si mám koupit tak jeho první odpověd byla T5, ale protože u Téček chci zůstat jen u sudých modelů a další velký auto jsem nechtěl tak jsem skončil u jiné značky. Další kamarád má Vivaro, je podlahář, tahá za ním vlek a říká to je nesmrtelný. Má najeto to co moje T4.
milan67 přiložený následující obrázek:
No, tak já určitě nejsem jen kterápanípovídala, sám vlastním T4 2.5 tdi syncro catravelle a co můžu zodpovědně říct za těch několik set km v osobním životě a v práci s Trans obecně je, že ano T4 pořád dobré, spolehlivé auta (s cenovou relací) co máš určo splňující, T5 ano motory poruchové (ovšem mnoho českých "pilotů" tankují kde co a při snaze ušetření pak závady svádí na auto) v práci máme T5 1.9 tdi a nevím o velkých problémech obecně, jinak ano, T5 má servis a to nejen spotřební věci dražší než T4 (proto se říká že když T5 tak na firmu aby se "zaplatila", Já s tvojemi financemi bych šel do T4 pětiválce 2.5 tdi 111kw a výbavou caravelle popř. multivan (sedadla vyndáš a máš s toho krabici) je to předohrab s dostatečným výkonem jak pro dálnici tak pro předjíždění s nákladem a není to asociál jako trans, jináč co už, víš sám je to na tobě, do hlavy ti nikdo nevidíme a jak se rozhodneš bude jen a jen na tobě.