Dosud tady není žádný příspěvek k 1100GS, takže to zkusím začít (na 1100GS jsem najezdil 90 tisíc km a nyní mám 22 tisíc na 1150GS).
Ceny ojetých 1100GS, hlavně při individuálním dovozu, jsou dnes velmi příjemné a stav motocyklů je - např. při koupi v Německu - často překvapivě dobrý.
Pokud toužíte po velkém enduru od BMW za slušné peníze a někdo vám říká, že 1100GS se koupit nevyplatí, ať si došetříte a koupíte 1150GS, tak s tímto názorem nesouhlasím a doporučuji bez obav koupit 1100GS.
Samozřejmě je třeba dávat pozor na stav, i zde existují různé triky jak odhalit podvodníka co vám říká, že 10 let stará motorka má najeto 10 tisíc km. Ideální je s sebou mít odborníka.
1150GS je zcela jistě modernější, trochu výkonnější, má 6-tistupňovou převodovku atd., ale:
- rozdíl ve výkonu je minimální
- kvality podvozku jsou v zásadě stejné, navíc 1100GS je o pár kilo lehčí
- pět kvaltů je plně dostatečných, vzhledem k velkému krouťáku si někdy myslím, jestli to dokonce nebylo lepší a od BMW nebyla šestka jen snaha "jít s dobou".
Tak neváhejte a pokud máte 140 tisíc a chcete exkluzivní a kvalitní motorku, kupte ji.
Ivan
V podstatě s tebou Ivane souhlasím, jelikož jsem taky sedlal obě motorky. Na R 1100 GS mě ale vadily dvě maličkosti
1) Při vysunutí bočáku motorka chcípla. 1150 zhasne až po zařazení kvaltu.
2) Mám teď verzi Adventure, která má lepší ochranu proti větru, hlavně ramen.
Ale jinak rozdíly jsou opravdu minimální, spíše kosmetické. Je jinak přepracovaná kinetika Paraleveru + úbytek hmotnosti, olejové ovládání spojky ap.
Já 1100 nikdy neměl. Ale vídal jsem a vídám Ivanovu a Štefiho. Na první pohled jen kosmetické rordíly. Výkon a krouťák je zanedbatelně rozdílný, ale je na tom vydět jakési zhoršení různých věcí. Na všechny si nevzpomenu a tak aspoň jeden za všechny. Kontrola oleje na 1100 se obejde bez překvapení. Kouknu a vidim kolik tam je. Na 1150 naleju do plna, jedu, pak kouknu a je tam třeba 3/4. nechám to být zas něco najedu a je tam 1/4. Pak zas 1/2. Chci dolít a ejhle. Ono tam je plno. Jednou se mě stalo, že byla 1/4 a tam si říkám, budu ho pozorovat. Motorka se ani nehla a denně jsem se koukal a po šesti dnech bylo najednou plno. Nevím. Asi si ten olej se mnou hraje na schovku. Doslech jsem se, že byla jakási změna bloků, ale jaká to nevim a jestli to má na to vliv, to taky. Je to takový blbý z toho hlediska, že si motor nechtěně přelejete olejem.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
K tomu oleji,když dojedu a hodim kačera hned na centrál tak ukazuje málo.Ale když dojedu a hodim ho na chvíli na bočák třeba než otevřu vrata a pak na centrál tak ukazuje akorát.Jak je na chvilku nakloněný tak to asi zteče všecko důle nebo neco.Toš tak.
Nechci rozhodně hanět 1150-ky, koneckonců teď sedlám 1150 Adventure, ale mám možnost porovnávat a jednoznačně mi vychází že v honbě za výrobními náklady Němci prostě šetří. Různé prvky elektroinstalace jsou nyní asijské a ne Bosch jako u 1100GS, o oleji už bylo psáno (navíc spousta 11-ek nebrala mezi výměnami ani kapku oleje, 11pade ho rozhodně žerou víc atd. atd.
Ivan
Chlapy nechte toho, nebo prodám 1150 a koupim si 1200
Tobych byl vůl, co? Ne, ne. Můj Unček zůstane doma do 500000km a pak ho poprvé vyleštim a půjde do obýváku.A tam odsud se už nehne. Bude totiž v důchodu a dostane na stojan bačkoru, aby mu došlo, že už je čestnym členem rodiny.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Ahoj všichni, mám druhý rok R 1100 a zatím bych neměnil. Absolutní spokojenost. Má najeto celkem 135 000 km a není to na ní vůbec poznat.Jediná chyba je špatná ochrana ramen proti větru, ale dá se na to zvyknout.
A určitě se to dá i vyřešit. Katalogy renomovaných firem určitě něco řeší. Třeba velké plexi od Givi na 1150 stojí "jen" něco málo přez 2000 kč. Takže zas to nebude až tak velká investice a už bys ji mel bez chyby.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Já měl na 1100GS vyšší plexi od Ermax. Bylo bezvadné, protože se dalo jezdit i s odklopenou vyklápěčkou helmou a nebralo to za hlavu. Ofukování ramen to ale nevyřešilo. Dělal jsem ale takový pokus - někteří lidé nastavují originál plexi takovým spoilerem (dělá to i Touratech) a pokud by se daly tyhle spoilery i do boků plexi v jeho horní části, ofukování ramen zmizí a snad o 50% klesne i hlučnost. Já zůstal u pokusů, ale ty spoilery by mohhly být jen asi 10x5cm, samozřejmě na výšku, hranu plexi by mohly přečnívat jen asi o 3 cm a mezi plexi a spoilerem by měla být mezera. Pak to proud vzduchu odvede dokonale dál od motorky. Můžete si to zkusit nanečisto. Za jízdy zkuste neměnit pozici těla a dlaní levé ruky zkuste "vyrobit" podobný spoiler na pravé straně plexi. V ten moment přestane foukat na pravé rameno a v pravém uchu je ticho. Ivan
Já nad tím pleksi taky uvažoval páč su nenormální človjek ale slišel sem názory že origo je nakonec lepší.Chtělo by to napřed vyzkoušet,dám tři litry za pleksi a pak ho šoupnu pod postel ?
Já viděl Marka jak to dělal. Když se to umí, je to sranda, ale napoprvé bych se bál. To plégro od Ermaxu je tutový, nevím kdo tvrdí že je lepší originál, ale tahle Markova úprava je skoro zadarmo (i bez rovnání plexi, stačí přidat nástavec), hodně lidí to má a nikdo si nestěžuje.
PS: Vyřiď Marku Harapesovi, že když už má na motorce navěšenej skoro celej sklad Touratechu tak ať nezapomene taky na hliníkáče.
Ivan
Proč proboha padal?? Doufám že za to nemohla chudák 11-ka.
Ještě k cenám 1100GS - nemám moc přehled, za kolik se kupují tady, ale jeden známý dovezl z Německa ročník 99 v plné náloži, nebouraný, po prvním majiteli (vše prokazatelně doloženo včetně servisní knížky) za cca 145 tisíc. Druhý známý dovezl z Německa výroční model k 75.výročí firmy (dvoubarevná nádrž), taky v plné náloži a také po prvním majiteli, rovněž servisní knížka a certifikát dokládající omezenou sérii (57.kus z celkem vyrobených 750ks), cena tuším 130.000,- + doprava a přihlášení. A jsem přesvědčen, že je to stále lepší motorka než leckteré nové modely jiných značek, co si na cestovní enduro jen hrají. Ivan