Pořídil sem si minulej tejden BMW R 1200 GS a po dvou vyjížďkách sem si všim pár věcí a chtěl bych vědět jestli je to normální nebo s tím mám něco dělat. Je to 9/2006 do provozu, najeto 8 000 km. Mezi převodovkou a zadním kolem je docela vůle, která je znát hlavně při zařazeným nižším stupni, hlavně 1 a 2, kdy při přidání a ubrání plynu je ta vůle znatelně cítit a i slyšet. Dal sem mašinu na hlavní stojan, zařadil sem 1 a zkoušel sem rukou točit zadním kolem, abych zjistil, kde ta vůle je a je mezi kardanem a převodovkou. Dál při prudkým ubrání plynu, třeba před zatáčkou to lehce zastřílí do vejfuku. Dík za každou odpověď a názor.
Na 1150 GSA,2002- když jsem měl katalizátor, skoro nikdy motorka nestřílela. S YSvodem+KN vzducháčem občas si střelí. Jinak na mé motorce jsem si nějaké vůle mezi převodovkou a zadním kolem nevšiml.
... vydrz, on se nekdo ozve .... dal si to sem v deset rano, ted je pul ctvrty ... normalni lidi pres den makaj, takze prodleva 4 hodiny neni zadnej problem ...
... jestli potrebujes odpoved ihned, je to strasne urgentni a bez rychle odpovedi neusnes, zavolej servis BMW ..
.. to lehke strileni (spis silnejsi zabublani) je pri rychlym zaklapnuti plynu normalni u dvouvaly, delalo mi to Varadero, brachovi to dela MG ...
Ahoj,
mám zcela novou ADV 2008, střílení dělá též, co se týče vůle zadního kola, tak jsem zatím na to nekoukal, nicméně při zařazených nižších stupních - 1,2, mám občas pocit takového dá se říci plavání zadního kola, moc příjemné to není. Kardan je asi do určité míry fajn na údržbu, ale na jízdní vlastnosti mě to zatím moc nechytlo.
Tom
Omlouvám se chlapi, konečně pár odpovědí, z kterých sem pochopil, že to jemný střílení do vejfuku OK, ale zajímala by mě ještě ta vůle mezi převodovkou a zadním kolem. Už sem se na motorkářích od někoho dozvěděl, že je to prej normální, že je cituju "vule tam je umyslne, kardan neni napevno ale je tam zachyt momentu", tak mi to někdo vysvětlete. Dík
Zaregistrujes se, ten den v 10:11 sem hodis dotaz, dostanes jednu odpoved a v 15:32 uz vis, ze bramboraci neporadi a nedrzi pri sobe.
To mi hlava nebere.
Do vyfuku strili skoro kazda motorka, co jsem kdy mel a videl. Zalezi na situaci, opravdu to dela predevsim pri ostrejsim ubrani plynu, zrejme prebytek nespaleny smesi. O vuli mezi kardanem a prevodovkou nic nevim, takze radsi nenapisu nic, nez to tu zbytecne zacpavat zbytecnou odpovedi, ze nevim.
A myslim ze to je stejna situace i u mnoha ostatnich.
To neřeš a jezdi. Ne ted vážně. Jak myslíš vůli? Jako že zvedneš na hlavní stojan motorku a dáš kvalt a zatočíš kolem ve směru otáčení kola tam a zpátky? Tahle vůle je v pořádku. To jsou zubové vůle (převodovka, kardan, diferák) Rány to dělá při jízdě v době (sorri, ale všichni jsme si to prošli) kdy člověk není sžitel s motorkou, protože předtim měl řetěz. Problém je v ovládání spojky. Uvidíš sám. Prostě bawor není japonec, bawor je uplně jinej. Vždyt se na něj podivej, takže věci ovládání z "normální" motorky zapoměn a uč se jezdit na BMW. To samé to plavání při řazení jak někdo popisuje. Zas věc ovládání spojky. Prostě kolo se dostává do smyku. Kardan nepovolí nic, řetěz propruží.
No a pokud je ta vůle když vezmeš za vrch kola a spodek a cítíš hrk, tak je taky do určitý míry normální. Jsou tam malý kuželový ložiska co drží nohavici kardanu a tam může být trošku vůle.
No a pokud tam máš jinou vůli tak teda nevim kde.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Jo jo, to bude vono, ta vůle je asi 8 cm na obvodu kola, zdálo se mi to dost, ale jak říkáš, před tím sem měl Dakara se řetězem, zvyk je železná košile, hlavně že už sem se zbavil řetězu. Díky, už sem v klidu.
Zkus to až budeš mít někdy zvedlí auto jedmím hnacím kolem ve vzduchu. Je to to samý.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Pokud můžu přidat jeden zajímavý subjektivní pocit, tak mám po cca 7 letech ježdění na čoprech ( všechno kardan ) pocit z kardanu na 1200 gs jako nenca. přijde mi tam " větší vůle " než jsem byl zvyklý. Ono to bude všechno ok, asi proto, že má motor gs pochopitelně větší výkon i krouťák
Já mám stejný rok jako ty. Vůle se mi taky nezdála a tak při první garančce v Autecu jsem vyrukoval se závadou. Bylo mi řečeno že je to normál. Moc jim tam nevěřím a mám k nim své výhrady nicméně mám najeto 18tis a stále pohoda. Střílení normál.
zkus akorát vůli do stran,jinak jak psal cycli,je to vůle na zubech a že jich tam je od motoru k zadnímu kolu
pokáď se ti motorka zavlní při přeřazení,TAK TO NEŘEŠ A JEZDI i já jsem slezl z japonce,kde se dali práskat kvalty v náklonu a nic se nedělo,u bmw ti to pěkně rozhodí sandál,motorka se silně zavlní,nauč se do zatáčky jezdit už se zařazeným kvaltem,pokud by ti to dělalo problémy,tak přeřaď i v náklonu ale pomalu pouštěj spojku,to bmw je tak nějak divné
Chlapi díky moc za vaše názory, moc si toho cením a každopádně sem už klidnej. Teď si jen zvyknout a sžít se s boxerem. Každopádně sem z něj hotovej a doufám, že mi bude dělat jenom radost. Tak zase někdy