Ahoj, mám divnej pocit z baterky. Po třech dnech neježdění motorku nenatočím, tak jsem koupil novou baterku a ono je to nemlich to samý. Sedmý den stání v garáži motorku natočím jen taktak, ale osmej den už ani náhodou. Svezu se jenom o víkendu takže abych to o dalším víkendu zase nakvedlal, musím ji dát přes týden na nabíječku a to mne štve. Dělá vám to to samý nebo si jí klidně měsíc nevšimnete a v klidu ji pak natočíte? Alarm nemám takže že by to vysál jen samotnej počítač? .-)
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Já alarm mám a nemusim si motorky všimnout měsíc a v pohodě. Stejně jí ale občas dám na nabíječku. Mě spíš dělá starosti restart po delší jízdě - první převalení jde ztuha nebo občas vypadnutí (nedocvaknutí) 6stky nebo praskající deflektory kolem šroubů....
Přes zimu mám připojenou Optimejtku a přes sezonu bez. Alarm mám a nikdy jsem neměl problém. Změř si odběr z baterky v klidu a uvidíš... A nebo jí odpoj po jízdě a připoj zase za 14dní až budeš chtít vyrazit. Aspoň ti jí nic nevybije.
Každopádně to,co popisuješ neni normální. Někde bude zrada.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Ampermetr a změřit klidový odběr, nic jinýho nepomůže. Z toho co píšeš to vypadá, že ti někde nějaká řídící jednotka neustále odebírá proud a nebo nějakej dobastl není správně nabastl :-)
Zamykáš motorku úplně a nebo necháváš klíček ve spínačce? Dodělávaný světla nebo napájení navigace přímo na baterku tam nemáš?
Killingman napsal:
Ampermetr a změřit klidový odběr, nic jinýho nepomůže. Z toho co píšeš to vypadá, že ti někde nějaká řídící jednotka neustále odebírá proud a nebo nějakej dobastl není správně nabastl :-)
Zamykáš motorku úplně a nebo necháváš klíček ve spínačce? Dodělávaný světla nebo napájení navigace přímo na baterku tam nemáš?
Taky to byla chyba některých ročníků. Po přehrání windowsů (aktualizaci firmwearu) řídící jednotky to přestalo.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Určitě změřit odběr proudu z baterie v klidovém režimu. Jestliže to nedělá nějaké dodělávané zařízení (přídavná světla, napájení navigace....), jak napsal výše Killingman, tak potom jednotka ZFE. Vím o případech u GS, kdy to dělal ZFE modul (jednotka pro světla, blinkry, apod., ale jsou s ní spřažená i jiná zařízení jako alternátor, ABS, palivoměr a další....). Vím i o K1200R, kde to vybíjení dělal ZFE modul.
Upravil Tonda dne 14.06.2012 08:32
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Chces nechces baterka sa vybíjať bude. cca za tri mesiace strati určitú kapacitu. Baterka ak nema odber pomaly sulfatuje. a znižuje sa jej kapacita. Nestačí len kupiť Optimate alebo inú nabíjačku ktorá akože dobíja batériu. Lebo problém so sulftizovaním to neodstráni. Ona len dobíja ale nevybíja, čiže necykluje. Ale ak namontjes Zasuvku 12V priamo na bateriu a do nej zasunies konzervator, ten sa napája z 220V siete a berie pár mA. nabíja, 13,2V a aj vybija pracuje tak, že dáva strasne maly prud a dáva napriklad 50 nabíjacích impulzov a potom da jeden silnejší ale vybíjaci inpulz. mám to nonstop zapojené ked pridem do garáže v lete ci v zime a bateriu mám od novoty a bez problemov tretiu sezonu. v Honde som to nemal a nepoužíval som to a už mám tretiu baterku. V GS-e sa batéria vybíja aj kvôli odberu počítača. Konzervátor mi rieši celý probém životnosti batérie. Keď som na dlhej dovolenke a jazdím konzervator ma čaká doma.