Tak mám pocit, že mě potkalo něco podobného. O víkendu jsem se pokoušel vačku vyndat, ale nebyl jsem schopnej povolit šroub na kolečku rozvodového řetězu. Točil jsem celím motorem a když jsem zkoušel podržet klikovku klíčem přes kladku, měl jsem zase strach, abych neponičil něco vevnitř.
Je na to nějaký speciální postup jak to povolit?
Správný postup je sundat startér a zaaretovat si setrvačník přípravkem.
Jestliže nemáš přípravek, tak si můžeš pomoci tím, že zařadíš kvalt a požádáš někoho, aby ti stál na zadní brzdě.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Správný postup je sundat startér a zaaretovat si setrvačník přípravkem.
Jestliže nemáš přípravek, tak si můžeš pomoci tím, že zařadíš kvalt a požádáš někoho, aby ti stál na zadní brzdě.
Jo takhle se na to musí. Měl jsem strach za to vzít pořádnou silou, páč, když se ten řetěz při pokusu o povolení napnul, zamáčknul nadoraz napínák a začal tlačit na to plastové vodítko řetězu. Nemůže se nějak poškodit, nebo prasknout?
Jo a ještě dotázek, předpokládám, že na vačce bude drážka a na ozubeném kolečku výstupek, tak aby byla zaručena správná vzájemná poloha a nedošlo k protočení, tudíž se nemusí po zpětné montáži dělat časování, nebo?
Ksadis - napínák rozv. řetězu nejprve demontuj. Rozvodové kolečko si spolu s řetězem stáhni tenkou stah. páskou. Ale úplně nejdříve bych si být tebou sehnal a NASTUDOVAL servisní manuál - nemyslím to jako rejpání, ale jestliže jsi to třeba nikdy nedělal, tak i při takovéhle operaci jako je demontáž vačky si můžeš třeba způsobit zbytečný problém.
Upravil Tonda dne 14.08.2012 06:40
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Ksadis - napínák rozv. řetězu nejprve demontuj. Rozvodové kolečko si spolu s řetězem stáhni tenkou stah. páskou. Ale úplně nejdříve bych si být tebou sehnal a NASTUDOVAL servisní manuál - nemyslím to jako rejpání, ale jestliže jsi to třeba nikdy nedělal, tak i při takovéhle operaci jako je demontáž vačky si můžeš třeba způsobit zbytečný problém.
Jako rejpání to určitě neberu, naopak rád si nechám poradit, teda pokud je to k věci, proto jsem sem taky psal. Návod samozřejmě mám a mám to i nastudované jinak bych se do toho nepouštěl.Jedna věc je ale návod a druhá zkušenost někoho kdo to již dělal. Např. o napínáku tam myslím zrovna nic nepíšou. Nějaké věci jsem na motorech už dělal, vačka, ale zatím mezi ně nepatří.Jak mi zde bylo potvrzeno na vačce je drážka a na kolečku je výstupek, tím je při zpětné montáži zaručena původní vzájemná poloha. Zajištění kolečka proti řetězu je samozřejmost . Jako moc velkej problém bych to neviděl, jen mě zarazilo jakou silou je to utažený. Nebo se nějak pletu?
Já to dělal na teplém motoru a šlo to povolit celkem snadno a na šroubu bylo lepidlo tak to ještě zkus ohřát horkovzduškou .
A ještě jedna věc na kterou si dej pozor až to budeš skládat je dobrý vahadla uvázat jak je to v manuálu aby Ti nevyskočily tyčky zdvihátek a byly tam kde maj bejt