Nazdarek vybiram novou nabijecku na masinu stara sla do kytek a navic kdyz ted mam BMW bych rad vyuzil i CAN-bus. Ale ted nevim kterou vybrat shlidnul jsem se ve verzi 6 jelikoz ma moznost nabijet i vysokokapacitni baterky, ktery mam v aute, 6-ka umi 240Ah a 5-ka umi jen 120Ah a nevim nikde neni napsany jestli zvladaji CAN-bus je to jen u OptiMate 4 Dual
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
no tak nic uz sem to vyresil 5 ani 6 to neumi kurna zas kupovat dve nabijecky , nebo nepouzivat CAN-bus
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
vpohode rad se podivam i na jinou nez OptiMate , chtel bych kombinaci abych mohl motorku + canbus a auto alespon tech 120Ah nepotrebuju 6V to mam zvlast.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
já mám optimate 4 dual, jsem s ni velice spokojeny protože má různé mody jako udržovací, testovací, oživovací, atd. ale bohužel je jenom do 50Ah a 70Ah to nabíjí déle jak 2 dny
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Taky sháním nabíječku alespoň na 120Ah, kvůli baterce z traktoru.
Já to stejně moc s tim CANem nechápu. Pokud použiješ nabíječku s CANem tak nemusíš odpojovat baterku a strčíš tu nabíječku rovnou do zásuvky u motorky. To bych ještě pobíral.
Ale pokud máš nabíječku bez CANu, tak odpojíš kontakty na baterii a připojíš nabíječku. Je tohle jediný rozdíl nebo tam je něco víc?
A zase na druhou stranu, když koupíš nabíječku s CANem, která je určená pro baterky do 50Ah, ale připojíš tam baterku 120Ah, tak se bude jenom nabíjet delší dobu. Je tak nebo se pletu a elektroniky ji odpojí nebo vůbec nezačne nabíjet?
R1200GS 2010
stevebmw napsal:
Taky sháním nabíječku alespoň na 120Ah, kvůli baterce z traktoru.
Já to stejně moc s tim CANem nechápu. Pokud použiješ nabíječku s CANem tak nemusíš odpojovat baterku a strčíš tu nabíječku rovnou do zásuvky u motorky. To bych ještě pobíral.
Ale pokud máš nabíječku bez CANu, tak odpojíš kontakty na baterii a připojíš nabíječku. Je tohle jediný rozdíl nebo tam je něco víc?
A zase na druhou stranu, když koupíš nabíječku s CANem, která je určená pro baterky do 50Ah, ale připojíš tam baterku 120Ah, tak se bude jenom nabíjet delší dobu. Je tak nebo se pletu a elektroniky ji odpojí nebo vůbec nezačne nabíjet?
s tím CANem máš pravdu, tak to je. + malá výhoda je, že když baterku v motorce neodpojíš tak pak nemusíš mazat ty upozornění na servise a tak.
Mám tušení že by to s těmi většími baterkami mohlo tak být-prodlouží se nabíjecí interval, ale ruku do ohně za to nedám, až budu mít čas tak to zkusím dát aspoň na 120Ah
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
tak ja zjistil nakonec ze mam v aute 74Ah , ale podle me pokdu je nabijecka do 50Ah tak tu velkou nenabije stim ma zkusenost ze nabijecka do 30 nenabila 50-tku, a proc CAM protoze kdyz se chci dostat k baterce tak musim sundat drzak na tankvak, plastovej kryt atd nehlede na to mazani PC
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Já teda auto občas ve velkých mrazech nabíjím obyčejným trafem a baterku neodpojuji a nikdy se nic nepokazilo. Auto má taky CAN a I-bus a kdo ví jaký všechy sběrnice. Ale je mi jasné, že jsem tak trochu prase .
Upravil stevebmw dne 17.09.2012 15:06
R1200GS 2010
schrek napsal:
tak ja zjistil nakonec ze mam v aute 74Ah , ale podle me pokdu je nabijecka do 50Ah tak tu velkou nenabije stim ma zkusenost ze nabijecka do 30 nenabila 50-tku, a proc CAM protoze kdyz se chci dostat k baterce tak musim sundat drzak na tankvak, plastovej kryt atd nehlede na to mazani PC
schrek napsal:
dlasi drat co couha z motorky radeji ne
mám stejnou filosofii, ale je pravda, že tohle jsem měl v baleni u nabiječky taky
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Kašli na can-bus, koupil jsem si i na offroad BATIUM 15 - 12 (6/12V) s SOS programem na zasířený baterky a pecka ... tolikrát pomohla, že to za tu cenu stojí. Motobaterku dala krásně taky :-)
Upravil Flare dne 17.09.2012 20:37
/Flare
stevebmw napsal:
Já teda auto občas ve velkých mrazech nabíjím obyčejným trafem a baterku neodpojuji a nikdy se nic nepokazilo. Auto má taky CAN a I-bus a kdo ví jaký všechy sběrnice. Ale je mi jasné, že jsem tak trochu prase .
jenže to auto nenabíjíš přes zásuvku jako tady všichni motorku, přitom stačí to připojit přímo na kontakty baterky a je po problému
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
schrek napsal:
dlasi drat co couha z motorky radeji ne
Nikde nic nečouhá. Jde to krásně zastrčit vedle baterky a ani se to nehne. Když chceš nabíjet,tak tam jen zalovíš prstem a nabíjíš. Krom toho já si třeba udělal ještě jednu zásuvku přímo z baterky na druhý straně aby se mi nevypínala a mohlo se z ní nabíjet když nejede motor. Takže tam se taky dá připojit nabíječka. Mám to už tak pátej rok,baterku neodpojuju a nic nikde nemažu. Taky to jezdí...
Asi to moc řešíte. Nehledě na to,že si myslím,že jsem viděl na obalu poslední optimejtky nápis CAN-BUS. Takže by to umět asi měla.
Ale když se chce,tak se to dá zařídit aby to fungovalo,jen trochu přemejšlet,jak tu "chytrou" elektroniku přečůrat.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
něco o optimate 6 http://www.optima...mate_6.htmBMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
stevebmw napsal:
Já teda auto občas ve velkých mrazech nabíjím obyčejným trafem a baterku neodpojuji a nikdy se nic nepokazilo. Auto má taky CAN a I-bus a kdo ví jaký všechy sběrnice. Ale je mi jasné, že jsem tak trochu prase .
jenže to auto nenabíjíš přes zásuvku jako tady všichni motorku, přitom stačí to připojit přímo na kontakty baterky a je po problému
Tam asi neni problém ten, jestli je to přes zásuvku nebo na přímo. Podle mě žádná "levná" nabíječka nemá úplně 100% vyfiltrované napětí a může se náhle napětí na krátkou dobu zvednout třeba je o pár voltů a náhodou to odpálí nějakou citlivou elektoniku.
R1200GS 2010