Zdravím Vás,
už Vás čítam dlhšie, ale až teraz som našiel na svojej nedávno kúpenej Dakarke niečo, s čím by som potreboval poradiť aj ja a nenašiel som to doteraz riešené tu na fóre a ani v manuále k motorke.
Prvá vec, čo som na nej po odstrojení našiel, je niečo, čo vyzerá ako zásuvka 12V, no v menšom. Je toto originál/ pôvodné a čo to teda vlastne je? /Zatiaľ som nemeral, či a aké napätie v nej je/
Druhá vec, čo som našiel je nezapojený konektor v oblasti pri RJ s dvoma vodičmi- modrozelená+červenobiela, podľa elektroschémy by mal viesť /ak pozerám správne/ do odľahčovacieho relé /vpravo od fuelfiltra/. Do tohto relé ale vedie cez gumovú priechodku /ktorá má prechody 2- 1 voľný/ len jeden zväzok káblov, ale motorka pri štarte svetlá zhasne aj tak /predpokladám, že napätie na baterke pri štarte nepoklesne tak, aby zhasli kôli tomu/.
Daľšia záhada, ktorú som nedokázal identifikovať je, že po každom vypnutí zapaľovania mi v budíkoch niečo cvaká na štýl starých otravných ručičkových hodín, len nie tak pravidelne. Po chvíľke cvakanie ustane. Má niekto predstavu, čo by to mohlo byť? http://imageshack...ayYmuPU3JI
Fotky prikladám ako odkaz, pretože mi nejdú vložiť- mám v názve Konta diakritiku.
Upravil DodikPE dne 12.02.2013 11:40
U BMW nebývá konektor na zapalovač, ale DIN 4165, který je kvalitnější, ale bohužel nevyužívaný. Je to klasicky 12 V. Příklady konektorů, když na nějaký klikneš, dozvíš se podrobnosti o tom systému.
Cvakání v přístrojovce po zhasnutí moto je v pohodě. Nevím už přesně co je příčina, někde na fóru to ale napsané je. Každopádně se není čeho bát
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
1) Na zásuvku existuje přechodka na klasický autozapalovač.
2)Nezapojený konektor je k origo alarmu.
3)Světla se při startu vypínají automaticky.
4)Cvakání je od ručičky otáčkoměru- koukni se na ní ona tak jako poskakuje :-) dělají to všechny 650ky
Nějaké další dotazy?
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Tomu vravím rychlé odpovede super, Vďaka.
Zásuvka je teda podľa všetkého originál, "našu" budem v tom prípade riešiť buď adaptérom 4165-> autozapaľovač alebo novou, istenou 21mm priamo z baterky. O cvakaní som už našiel niečo aj mimo tohto vlákna, že je to v pohode. Manuály mám stiahnuté aj vytlačené, +aj iné okrem tamtých.
Ešte mám otázočku, čo všetko by malo svietiť po zapnutí zapaľovania?
Svieti zelené N, cca 3s svieti /nebliká/ červená teplota, potom zhasne a okrem toho nič. Nemal by svietiť aj červený tlak oleja do naštartovania? /ABS nemám/
TOLI napsal:
1) Na zásuvku existuje přechodka na klasický autozapalovač.
2)Nezapojený konektor je k origo alarmu.
3)Světla se při startu vypínají automaticky.
4)Cvakání je od ručičky otáčkoměru- koukni se na ní ona tak jako poskakuje :-) dělají to všechny 650ky
Nějaké další dotazy?
Ten konektor je skutečně k origo alarmu? Mám origo alarm a konektor je také odpojený.
Tak možná ne Toho doplnkovýho příslušenství je víc- od alarmu,přes palubní počítač,stroboskop,navigaci. Něco se do toho připojuje a podle fische je ten konektor stejnej právě s alarmem. Jo ještě tuším že to možná je k tomu aktivnímu filtru u americký verze.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
TOLI napsal:
Tak možná ne Toho doplnkovýho příslušenství je víc- od alarmu,přes palubní počítač,stroboskop,navigaci. Něco se do toho připojuje a podle fische je ten konektor stejnej právě s alarmem. Jo ještě tuším že to možná je k tomu aktivnímu filtru u americký verze.
Pravda. Teď jak jsi to napsal, tak se mi to vybavilo. Už se to tady někde psalo.
Žiarovkou to nieje, skúšal som meniť/ merať. Odpojil som ale káblik z čidla tlaku oleja, priložil ho o kostru a svetielko svieti jak divé, tak budem musieť riešiť čidlo. Akurát mi celá parabola nejde pekne zložiť aj keď to celé zoskrutkujem- 8 po bokoch a 3plexi, otvorí sa po bokoch. Nebolo to doteraz vidieť, je to celé schované za plexi.
Je nejaká stránka, kde sa dajú vyhľadať ceny ND?
Chcel by som laná spojky a plynu, vš. filtre, čidlo tlaku oleja
Tak som pozera, original, resp. to, čo tam mám ja- jeden drôtik a priamo zaskrutkovaný snímač tlaku už sa asi kúpiť nedá, len nejaké 90° k tomu ešte nejaké redukcie a kravovinky, ... a vyjde to na 90dollars.
Dočítal som sa tu na fóre ale vtipnú alternatívu a totiž, že Š120 mala rovnaké čidlo tlaku, ba dokonca sa zhodovali aj tlaky, pri akých čidlo zopína, je to pravda? Spali by ste kľudne mať to tam?
edit:
tak som dnes prešmejdil mototechnu a našiel presne také isté čidlo- presne ten istý závit- 10x1, rovnaký kontakt- 1nožový, rovnaké tlaky- 0,3-0,6kPA. Jediná odlišnosť, že je na väčší kľúč, ale miesta tam je habadej. Už je aj na motore a zdá sa, že funguje super, aj som to nechal zohriať, či niekde nepustí, ale suché, ani náznak. http://img835.ima...213715.jpg
Upravil DodikPE dne 13.02.2013 15:47