Elektronická jednotka, umožňující doladění palivové směsi na optimální poměr vzduchu a benzínu a to v jakémkoliv bodě otáček a poloze plynu. Možné navýšení výkonu po montáži: na sériovém motocyklu 1-3%, ale u motocyklu s kvalitním výfukovým systémem dle objemu motoru 5-10%. Smyslem montáže je dosažení optimálního poměru směsi při spalování. Na přiloženém CD je program a palivové mapy pro nejběžnější úpravy. Tato mapa již stačí pouze nahrát do paměti Commanderu a motocykl je na danou úpravu již naladěn. Samozřejmě Power Commander lze také na konkrétní úpravu motocyklu optimálně doladit pomocí dynamometru. V současné době firma Dynojet vyrábí Power Commandery na téměř všechny japonské a většinu ostatních motocyklů a ATV vybavených vstřikováním. Pro nabídku na konkrétní motocykl navštivte náš e-shop. K samotnému Power Commanderu lze připojit několik zařízení a modulů rozšiřující nebo doplňující jeho funkce.
No CDčko mi taloš nenechal, a návod v češtině taky ne. Mě by zatím stačilo umět aspon používat ty základní 3 tlačítka nevím k čemu jsou?!
Over than 250k km on BMW GS bikes
Jak psáno výše, dolaďuje to palivové mapy, tedy poměr vzduch/benzín v závislosti na RPM. Záleží na tom, co do toho předchozí majitel nahrál. Dá se tim docela dost pomršit pokud se to nastaví blbě, hlavně spotřeba CD někde mám, pokud ho najdu můžem se nějak domluvit ti to někam nahrát. Jinak nastavovat to bez brzdy je docela riziko, šance že to bude horší než před tím je docela vysoká
Update - manuál i SW se dá sosnout ze stránek PowerCommander.com
Upravil chafre dne 03.04.2013 00:15
GS 1200 R Adventure
TOLI napsal:
Až to vyhodíš tak mi to můžeš dát já bych to risknul.
Kolik dáš? Ne sranda, já to zkusím, ted změřím spotřebu a uvidím co to dělá.. Pak budu pokračovat
Upravil lako dne 03.04.2013 12:07
Over than 250k km on BMW GS bikes
Mapu ti klidně nahraju, ale ta moje ti bude na včely..je dělaná na Remus svody+koncovka a KN filtr. Ty to máš v sérii, nebo tam měl taloš nějaké úpravy ?
Jedna možnost je co ti radí servisák je otázka jak to máš s lamda sondou (je tam nebo ne?) tuším, že pokud tam je kat+sonda+PC tak se pak musí něco přenastavit, ale nevim to sichr. pak ještě projet internet a zkusit někde najít mapu pro 2005 seriovku. Každopádně jezdi, pozoruj a uvidíš. Pokud to nebude žrát jak mlejn a nikde nebude nějáká extra díra, tak bych se na to asi vybodl. Pokud se ti teda nechce laborovat Mrkni i na filtr, jestli tam máš origo nebo nějakej jinej. Přijde mi trochu zvláštní že by někdo dával PC na čistou sériovou konfiguraci, obyčejně se dáva PC právě v kombinaci s výfukem/filtrem apod. Ale tuším že před pár lety jsem u Žlábka taky viděl PC na sériovce...no nic, jak říkám jezdi a uvidíš. Je možný že to měl nastavený OK a pak to neřeš. GS 1200 R Adventure
lako napsal:
Tak kluci, spotřeba 6,5 (dnes s dálnicí dokonce 6,8) a to je podle mě moc!
Takže co stím? Co ty tři tlačítka na PC? Mám s nima nějak laborovat nebo co?
Je tam origo výfuk (kat nevím jestli tam je nebo ne, asi se budu muset podívat) a KN filtr..
Psal jsem ti PM. Pokud máš tuhle spotřebu dlouhodobě při "kochačkách" po okreskách je to hodně, ale pokud to někde valíš po dálnici 160+ (myslím třeba v D, samozřejmě tak ani 7 není problém. Mám s PC dlouhodobě 5,5, ale jak říkám, stačí jednou zajet z Prahy do Mnichova po dálnici a je to jinak
GS 1200 R Adventure
Vyhoď powercommander a řekni mi za kolik mi ho pošleš .-))
Buďto chceš koně a nebo chceš nízkou spotřebu :-)
Mám 2005 GSo, dlouhodobou spotřebu mám 5.98, KN filtr, jiný svody a výfuk. Na nějakým litru navíc mě nesejde, takže si ten powercommander klidně vezmu :-D
Občas mi to po ubrání plynu střelí do výfuku, takže by se i hodil :-D Ale spíš bych ho plácnul na K1200R, tam mám 6.77/100 (akrap svody i výfuk)
Killingman napsal:
Vyhoď powercommander a řekni mi za kolik mi ho pošleš .-))
Buďto chceš koně a nebo chceš nízkou spotřebu :-)
Mám 2005 GSo, dlouhodobou spotřebu mám 5.98, KN filtr, jiný svody a výfuk. Na nějakým litru navíc mě nesejde, takže si ten powercommander klidně vezmu :-D
Občas mi to po ubrání plynu střelí do výfuku, takže by se i hodil :-D Ale spíš bych ho plácnul na K1200R, tam mám 6.77/100 (akrap svody i výfuk)
Ještě zkusím pár map, pak se ti popř. ozvu. Ale kluci jezdí s POWERCOM. za 5,5/100km takže myslím že když tam dám normální mapu pojede to.. Ale jak říkám - uvidím..
Já bych ho hodil možná do řitě rychleji než bys řekl švec ale nemám lambdy..
Upravil lako dne 28.04.2013 19:37
Over than 250k km on BMW GS bikes
Ale podle MÉHO názoru bez brzdy budeš dost v řiti, nepoznáš to a zkoušet tam cpát mapy po jedný a pak to nějak +- ladit je imho úplně k hovnu :-(
Obecně vždy platilo - buďto výkon a nebo spotřeba. Pokud ti jde o spotřebu, tak vyhoď laďák, vyhoď svody, nech tam všechno standard, tankuj natural95 u ONO a netahej za heft. U motorky spotřebu neřeším, je to koníček a za ten se platí, stejně jako za vdolky a nebo holky... Na GS jsem najezdil za dva roky 8000km, na K1200 3000km - tady mě ten litr/dva na sto nezabije
U auta spotřebu řeším, protože najezdím 5.000km měsíčně po dálnici a chci to co možná nejlevněji, tudíž LPG byla jasná a jediná volba...
Upravil Killingman dne 28.04.2013 20:53
Tak popořadě :
1. ano, bez brzdy to nikdy nenastavíš přesně, ty tři čudle jsou tam jen na velmi orientační nastavení v jednotlivých režimech a reálně je nemá smysl používat. Slouží to jen k "havarijnímu" nastavení, když se třeba s tou nahranou mapou dostaneš do nějakých nestandardních podmínek (nadmořská výška, extrémní vlhkost/chlad/vedro apod. Pak se to těma čudlema obohatit/ochudit ručně, ale je to fakt jen nouzovka.
2. Pokud jsem vyrozuměl, máš tam seriový výfuk a tím pádem tam nejde strčit sonda na měření bohatosti směsi (alespoň ne na tom Dynojetu co maj kluci tady) a proto i v tomhle ti to moc nepomůže. Blbý, já vím. Nebo zkusit najít brzdu, která to třeba umí.
3. Můžeš tam nahrát "nulovou" mapu, ta tím pádem de fakto vyřadí PC, respektive ten nebude nijak zasahovat do řízení bohatosti.Můžu ti jí poslat, ale dá se i vyrobit v softu, prostě všechny hodnoty hodíš na nulu.
4. Můžu ti poslat cca 10-15 map na GS/GSA v různých konfiguracích a můžeš laborovat. (více máš v PM).
5.Můžeš to klidně vyškubnout, to že nemáš lambdy nevadí.
Podle toho co píšeš si čím dál víc myslím, že původní majitel tam měl nějakou laděnou konfiguraci (koncovka+filtr?) a na to to měl nastavený. Při prodeji asi vrátil originál koncovku a laďák si nechal. Nevím, ale nic jinýho mne nenapadá.
GS 1200 R Adventure
Co píše Chafre dává smysl. Bez změny na sání, výfuku, kompresního poměru, nebo časování změnou vaček, nemá Power Commander proti originálnímu SW moc co korigovat. Škoda, že nemáš PC "V", k tomu se dá připojit Autotune modul se širokorozsahovou Lambdou, který nastaví během ca 20min. jízdy parametry pro různá zatížení a otáčky sám, na určenou hodnotu Lambda v celém pásmu a uloží do paměti. Neni třeba trávit čas na brzdě, na které si jionak vyhraď řádově od 3k za prvotní změření, a s laděním ca 5k, tedy co mi sdělili na poptání v DK R. (ale může to být samozřejmě i jinak!!!, poptej sám svojí konfiguraci). U PC III. existuje varianta samostatného ladění bez brzdy pomocí dokoupení budíčku měření aktuálního stechymetrického poměru - za ca 2.600 Kč s kabelem. Musí to být ale slušný omrsk. To aby si člověk nahrával údaje z jízdy na video, a k otáčkám přiřazoval podle aktuální hodnoty Lambda doma na PC korekce... uvažoval jsem o tom taky, a nakonec se na to vykašlal, prptože to musí být hodiny a hodiny práce... Ve výsledku neumí PC III měnit předstih, takže ladění z hlediska přínosu max výkonu je takové na půl cesty.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
PWC nevyhazuj,je to parádní věc,spíš bych dokoupil ladák a KN filtr a zajel bych na brzdu.Pokud si někde od Ostravy tak mohu doporučit KSK motoservis,jsou to machři poladí ti to a ani si za to moc neberou 500-1500kč,podle toho jak se s tím natrápi.Nejlepší je ale přijet se seriovou motorkou at ti hned ukáže rozdíly,budeš koukat jaké má seriová motorka propady.Je to super v tom že ten motor poladíš v celém rozsahu otáček,a spotřeba se většinou zvedne o těch 0,5l,pokud to žere víc tak rychle na brzdu,jinak ty mapy jsou na hovno,řekne ti to každej kdo s tím dělá.Mám tuto věcičku na Tenerce a jede to na jednobuch parádně,dokonce se to zvedá i na dvojku,a spotřeba :4,8 až 6,2l,těch 6,2l je v terénu kde po většinu času jezdím na 2 až 3 rychlost
BMW GS 1200 adventure
především bych chtěl poděkovat tady chafremu, který si kvůli mě dal cestu do dynojetu, díky za názory i vás ostatních, budu dál zkoušet a pak uvidím co z toho vyleze. začnu asi tou "nulovou mapou"..
Upravil lako dne 01.05.2013 09:45
Over than 250k km on BMW GS bikes