Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Srpen 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
 
seřízení ventilů - stržený závit
tomtom
#1 
Přidané 19.04.2013 08:18
Avatar člena


Příspěvků: 745
Registrace: 13.07.11
Ahoj,
mám na jednom ventilů stžený závit toho seřizovacího šroubku - hlavně tedy zajišťavcí matice. Nejde to zakontrovat. Díly už mám objednané, ale nejsem si jistý jak vyměnit ten šroubek. Znamená to odšroubovat celá ta vahadla tj. 4 x velká matice? Jsou nějak nastavená nebo to pak stačí jen dát zpátky?
Jaký je u nich utahovací moment?

PS. k čemu slouží ten plíšek mezi vahadly a který se opírá jednou části o ventilové víko?


i20.photobucket.com/albums/b238/JimVonBaden2000/R1200GS/24%20K%20service/05-Loosen-Plug.jpg
Upravil tomtom dne 19.04.2013 08:19
 
servisak
#2 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 19.04.2013 08:23
Avatar člena


Příspěvků: 12398
Registrace: 02.01.09
Jak to mohl někdo strhnout? A budeš muset to sundat dolu vyměnit šroubek a zase zpět, nastavit vele jak na ventilech tak axialní na vahadlech. a ten plýšek je na uzemění ventilového víka luli statické elektřině ten vždy nepruž aby tahnul
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
tomtom
#3 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 19.04.2013 08:46
Avatar člena


Příspěvků: 745
Registrace: 13.07.11
Axiální vůle je 0,05 - 0,4mm ? A utahovací moment těch šroubů hlavy je kolik?
 
tomtom
#4 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 19.04.2013 08:47
Avatar člena


Příspěvků: 745
Registrace: 13.07.11
Strhnutá je hlavně ta matička, opticky šroubek vypadá dobře, ale chtěl jsem to pro sichr vyměit obojí.
 
servisak
#5 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 19.04.2013 08:53
Avatar člena


Příspěvků: 12398
Registrace: 02.01.09
Tak pokud je stržená jen matice tak dej jen ji on ten šroubek bude pevnější. Dej matičku a zkuz jestli to jde lehce šroubovat.
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Tonda
#6 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 19.04.2013 09:20

Příspěvků: 5253
Registrace: 16.02.07
Setkal jsem se s tím několikrát - když to předtím někdo dorval "jako prase". Šroubky bývají tvrdší, takže někdy to přežijí bez úhony a stačí jen vyměnit poškozenou matku. Ale jestli jsou šroubky poškozené, tak je určitě vyměň - to potom musíš všechno rozhodit. Povolit ozubené kolo na vačce, povolit matky a šrouby a potom celé sundat. Potom při utahování dodrž pořadí a momenty z manuálu. Při postupu dodržuj striktně dílenský manuál.
Jinak axiální vůle je sice 0,05mm - 0,40mm, ale seřídit co nejblíže to půjde k těm 0,05mm.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
tomtom
#7 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 19.04.2013 09:27
Avatar člena


Příspěvků: 745
Registrace: 13.07.11
ty jo..modlím se abych to dělat nemusel a stačila jen ta matka..Frown
Díky za rady.
 
Jerry_71
#8 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 21.11.2020 22:00
Avatar člena


Příspěvků: 25
Registrace: 02.12.19
Našel jsem toto téma bo mám taky problém se závitem. Dnes jsem poprvé na mém geesu 1100 sundával víko ventilů, abych zkontroloval vůle po sezoně a k neradosti zjistil, že na pravém válci je jeden dolní závit kaput. Když jsem seřídil ventily a chtěl vrátit víko, šroub se sice ,,zašroubuje", ale nemá vůbec snahu se dotáhnout. Ono teda všechny šrouby byly dost dorvaný, takže předchozí majitel asi nějaký utahovací moment moc neřešil. Provizorně jsem závit na šroubu omotal teflonkou, aby to alespoň trochu táhlo. Olej tam sice neteče, ale samozřejmě to musím pořešit jinak. A tak se konečně dostávám k dotazu - půjde tento problém vyřešit opravnou sadou na závity ?
https://www.mojed...s-qs14187b

A pak - nesetkal se někdo s tímto problémem a pokud ano jak jste to řešili ?
Jerry_71 přiložený následující obrázek:


[129.98Kb]
 
Francis
#9 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 21.11.2020 23:00
Avatar člena


Příspěvků: 715
Registrace: 09.08.17
Helicoil nebo jiná "drátěná" opravná vložka je OK a problém vyřeší.
 
www.trust-rust.cz
Tonda
#10 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 22.11.2020 00:18

Příspěvků: 5253
Registrace: 16.02.07
Přesně takthumbs up
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Francis
#11 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 22.11.2020 08:58
Avatar člena


Příspěvků: 715
Registrace: 09.08.17
Doporučení: Na obrázku s příkladem opravné sady jsou vidět jen krátké vložky do oceli nebo litiny, kde délka závitu je +- 1 průměr. Ve škole nás učili, že do lehkých slitin hliníku má být délka závitu +- 2 průměry, tak nezapomeň koupit vložku potřebné délky. Dávat dvě za sebe je problematické, někdy se ulamovací zašroubovávací konec zlomí nevhodně, a bude-li byť i jen nepatrně vyčnívat do profilu pro šroub, mohl by se zasekávat do šroubu při demontáži, která je u ventildeklu častou záležitostí.
 
www.trust-rust.cz
Jerry_71
#12 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 22.11.2020 11:18
Avatar člena


Příspěvků: 25
Registrace: 02.12.19
Dobrý postřeh a připomínka. Díky všem za rady.
 
Mlha
#13 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 22.11.2020 18:29
Avatar člena


Příspěvků: 957
Registrace: 21.09.11
V práci máme tuhle opravnou sadu a je fakt super..

https://shop.wurt.../964.9617/
 
forester1975
#14 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 22.11.2020 19:26

Příspěvků: 52
Registrace: 16.01.17
Zdar.
Ty opravné vložky jsou super. Na mém minulém BMW RS jsem takto postupně opravoval tři závity šroubů ventilového víka. Předchozí majitel si s utahovacím momentem nelámal hlavu. Nakonec jsem preventivně udělal i ostatní závity a drží to dodnes. Sadu jsem měl tuším V-coil.
Měj se
Martin
 
Mr GS
#15 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 23.11.2020 07:15
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8792
Registrace: 18.12.08
Jerry_71 napsal:
Našel jsem toto téma bo mám taky problém se závitem. Dnes jsem poprvé na mém geesu 1100 sundával víko ventilů, abych zkontroloval vůle po sezoně a k neradosti zjistil, že na pravém válci je jeden dolní závit kaput. Když jsem seřídil ventily a chtěl vrátit víko, šroub se sice ,,zašroubuje", ale nemá vůbec snahu se dotáhnout. Ono teda všechny šrouby byly dost dorvaný, takže předchozí majitel asi nějaký utahovací moment moc neřešil. Provizorně jsem závit na šroubu omotal teflonkou, aby to alespoň trochu táhlo. Olej tam sice neteče, ale samozřejmě to musím pořešit jinak. A tak se konečně dostávám k dotazu - půjde tento problém vyřešit opravnou sadou na závity ?
https://www.mojed...s-qs14187b

A pak - nesetkal se někdo s tímto problémem a pokud ano jak jste to řešili ?


Tuhle opravnou sadu nekupuj! Shock
Je to nejakej shit z Polska a kdyz se ti podari nasroubovat kazdou desatou vlozku aspon do pulky, tak budes klikar... Uz jsem si taky nabehl. Je to k nicemu. Ty zasroubovaci klicky jsou taky ze sufankovy oceli a po nekolika pokusech se to ozvejka. Na ty sade je pouzitelnej jen vrtak a mozna zavitnik. Rozhodne kup radsi osvedcenou znacku.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Jerry_71
#16 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 23.11.2020 16:09
Avatar člena


Příspěvků: 25
Registrace: 02.12.19
SmileSmile Ten odkaz byl spíše ilustrativní - jakože jestli je tento způsob opravy O.K. Osobně jsem už z nákupu a používání levných věcí, ať už je to cokoliv, vyléčený. Díky za reakci.
 
FaktNeniCoResit
#17 
seřízení ventilů - stržený závit
Přidané 23.11.2020 23:11
Avatar člena


Příspěvků: 74
Registrace: 19.04.20
Ahoj Fšem, dělal jsem si ventily před třemi týdny a měl jsem stejný problém. Stržený závit pojistné matice. Jak se píše výše, matice zdá se vydrží míň. Při povolování matky jsem povoloval rovnou i šroub. Pokud na to vezmete hodinářskou lupu, možná zjistíte to samý, co já. Šroub je naprosto v pořádku, jen jsou jednotlivé závity šroubu vyplněny odlomenými závity z matice. Stačí je odsrtanit (nějakou jehlou?, nebo jako já nehtem) a šroub bude nejspíš v pohodě. Originál pojistná matice stojí 20,- Kč...
Baworák, boxer. Fakt není co řešit...
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 140
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,735
Nejnovější člen: Ada_GSA

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.39 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI