Ahoj všem chci se zeptat, na pravé straně mě občas začala na volnoběh klapat klapka a chci se zeptat zda stačí jen seřídit doraz nebo budu muset absolvovat cele seřízení jak je popsáno níže. Dík
mysle jsem seřídit doraz klapky, protože když položím na ovládání klapky prst a nemusím na něj ani tlačit tak klapání přestane. Četl jsem že doraz má mít hodnotu 0.05 mm
Když chceš něco seřizovat,tak bys měl také seřídit lanovody a také synchronizaci klapek.jinak to klepání u starších klapek je zcela normální .Zde na fófu je toho mraky ,jenom hledej.
Das ist BMW
Tady máte fotku jak se taky muže vypařit šroubek. Na klapky nikdo nešahal, a projevovalo se to jen tím že moto lehce kolísala na volnoběh.
servisak přiložený následující obrázek:
[89.23Kb]
Upravil servisak dne 12.05.2013 14:41
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Tady máte fotku jak se taky muže vypařit šroubek. Na klapky nikdo nešahal, a projevovalo se to jen tím že moto lehce kolísala na volnoběh.
A ejhle, tahle odlehčená varianta škrtící klapečky je mi nějaká povědomá
Ještě k tomu klapání - kdysi před 15 lety kamarád Zámek přišel na to čím to je. A natáhl péro z propisky nebo čeho a někam ho na klapku natáhl. Zavolal mne a řekl "už Ti to neklape, ale jestli chceš aby to klapalo, na 3 vteřiny se otoč" tak jo a zase to klapalo. A zase neklapalo. Tak jsem to dovezl v záruce do AuTecu, dali mi nový vstřik a byl pokoj. Ale pomůže i péro z propisky...:-)
servisak napsal:
Tady máte fotku jak se taky muže vypařit šroubek. Na klapky nikdo nešahal, a projevovalo se to jen tím že moto lehce kolísala na volnoběh.
Servisáku, tato absence šroubku v klapce by se musela projevit hlavně tím, že u této klapky by obtokový šroub byl mnohem více zašroubován - nebo téměř utažen oproti druhé straně, nebo tomu tak není?
Když mám obtokové šrouby téměř stejně, tak do klapek ani koukat nemusím, co?. Mám totiž někdy taky neklidný volnoběh. Na budíkách srovnaný, někdy jde jak podle přímky, někdy zastavím a pozvolna se pohupuje - nahoru - dolů. Asi to moc sleduju.
Upravil bmwivo dne 10.06.2014 06:34
Ivoš.
Klapka vubec nereagovala na obtok. A proto tam je ta tolerance +- 50 otacek nikdy ten motor nepobezi pravidelne..
... servis a diagnostika BMW Motorrad
chstepan napsal:
... no jestli to ten šroubek nasálo ... tak to muselo udělat celkem problém v motoru .. ne?
Kolegovi Palčiatkovi to bohužial odrovnalo piest aj hlavu, ale zato si zrejme mohol sam!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.