Už mi pár lidí psalo jaký je vlastně ten přechod z f650GS na R1200GS, tak mě napadlo to tu napsat pro všechny abych díky časové tísni nemusel každého odbývat s tím že to víc jede a víc žere
Jestli někoho zajímá to, čím jsem prošel před dvanáctkou tak asi následovně: BABETA, SIMSON SR50, JAWA DANDY 125 (následně 250) a BMW F650 GS (a tisíce km na zadním sedadle R1200 GSA). Jako řidič jsem na motorkách najel nějakých 80 000km od svých 15. let (nyní mi je 20), na 650GS jsem najel cirka 35 000km za dva roky co jsem ji měl a projel jsem společně se svým tátou Rakousko, Itálii, Francii, Švýcarsko, Slovinsko. Jednou jsem se dostal i do Brna na okruh.
Co se týče motoru, je to přesně ten důvod proč jezdím na BMW a proč jsem tak snil o boxeru. Nízké těžiště, krásný zvuk, výkon, síla atd.. Netřeba dodávat že je to přechod na nějaký dvojnásobek výkonu a o krouticím momentu se netřeba bavit. První týden, dva Vám to přijde jako hrozná raketa, říkáte si, že to nemůžete uřídit a jestli je to vůbec pro Vás. Po já nevím kolika kilometrech (řekněme 1000) si na ten výkon zvyknete a je to velice příjemné! Když potřebujete, předjedete, a když se na vás nalepí supersport tak mu v zatáčkách dáte naprdel, našlapaní tuneři taky nemají šanci. Moje GS má powercommander tak tam ještě nějaký vyšší nárůst je, mám ovšem možnost porovnávat s ostatníma – je tam nárůst ale žádné sadomaso se neděje. Boxer od BMW má prostě srdce a je jak dělané pro fajnšmekry
Podvozek je další část, která mě dostala. Čekal jsem, že to bude jiné ale, že to bude tak moc jiné to ne. Předek je totální masakr nejdřív jsem nedokázal říct, jestli je to lepší nebo horší, prostě jsem říkal jiné. Potom jsem si zvykl na to, jak pracuje TELEVER, jakou má odezvu do řízení (a jakože má totálně jinou než 650GS apod.), jak se to krásně nepotápí ani při ostrém brzdění a jak to parádně žehlí. Nyní můžu říct, že je to pecka a s klidem doporučit Zadní stavba – velice pěkná práce soudruhů, je to tuhé, neplave to a také skvěle pracuje. U 650GS jsem měl problém v rychlých zatáčkách na horším povrchu (130 – 150km/h) – plavalo to a vlnilo se. U hrocha jsem tento problém zatím nepocítil a myslím (doufám) že ani nepocítím. V referenčních zatáčkách jezdím o 10 – 20km/h rychleji. Najdou se ovšem i zatáčky kde jsem pomalejší o cirka 5km/h.
Kardan a koncový převod je docela bolístka dvanáctek. Nic se nemusí mazat, čistit ale prostě je třeba počítat s tím že ložisko vydrží tak 50 000km (jak komu..).
Každý kdo něco najezdil na 650GS tak asi ví, jak to brzdí, takže až sednete na 1200GS tak to bude brutální skok! Mám verzi s posilovačem a brzdí to neuvěřitelně dobře. 1200GS (až na výjimky bez ABS) má duální brzdy – to znamená, že brzdíte i zadní brzdou když mačkáte jen přední. Slýchával jsem že se to může předbíhat a kdesi cosi.., ..spekulace zůstaly spekulací nezasvěcených.
Jízdní komfort je zaručeně jinde. Na 650GS jsem ve dvou byl na týden v alpách, samozřejmě jsme všechno v pohodě zvládli ale když moje přítelkyně čuchla ke komfortu 1200GS tak chce semnou jezdit víc a víc Řidič má vyšší komfort bez pochyby ale o komfortu spolujezdce se nedá vůbec bavit – má vyšší posed, líp složené nohy a širší, měkčí sedlo je to 100 a 1. (Mimochodem o víkendu jsem s přítelkyní jel na 1150GS ADV SE a na komfort taky nadávala )
Závěrem? Už nikdy si nekoupím nic jiného než boxer od BMW ať už to bude vodník či co, prostě zůstávám věrný své značce
Nevím jestli jsem Vám to tady pěkně popsal – nicméně snažil jsem se tak mě nehaňte
Upravil lako dne 15.07.2013 10:00
Over than 250k km on BMW GS bikes
pekne napsane. Jedine s cim nesouhlasim je telelever.
imho super na zatacky na dobre silnici, ale zehli imho podstatne hur nez USD. nektere veci nepobira temer vubec (nektery prejezdy napr).
a to jak LC, tak 1150.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
lako napsal:
Už mi pár lidí psalo jaký je vlastně ten přechod z f650GS na R1200GS, tak mě napadlo to tu napsat pro všechny abych díky časové tísni nemusel každého odbývat s tím že to víc jede a víc žere
Jestli někoho zajímá to, čím jsem prošel před dvanáctkou tak asi následovně: BABETA, SIMSON SR50, JAWA DANDY 125 (následně 250) a BMW F650 GS (a tisíce km na zadním sedadle R1200 GSA). Jako řidič jsem na motorkách najel nějakých 80 000km od svých 15. let (nyní mi je 20), na 650GS jsem najel cirka 35 000km za dva roky co jsem ji měl a projel jsem společně se svým tátou Rakousko, Itálii, Francii, Švýcarsko, Slovinsko. Jednou jsem se dostal i do Brna na okruh.
Co se týče motoru, je to přesně ten důvod proč jezdím na BMW a proč jsem tak snil o boxeru. Nízké těžiště, krásný zvuk, výkon, síla atd.. Netřeba dodávat že je to přechod na nějaký dvojnásobek výkonu a o krouticím momentu se netřeba bavit. První týden, dva Vám to přijde jako hrozná raketa, říkáte si, že to nemůžete uřídit a jestli je to vůbec pro Vás. Po já nevím kolika kilometrech (řekněme 1000) si na ten výkon zvyknete a je to velice příjemné! Když potřebujete, předjedete, a když se na vás nalepí supersport tak mu v zatáčkách dáte naprdel, našlapaní tuneři taky nemají šanci. Moje GS má powercommander tak tam ještě nějaký vyšší nárůst je, mám ovšem možnost porovnávat s ostatníma – je tam nárůst ale žádné sadomaso se neděje. Boxer od BMW má prostě srdce a je jak dělané pro fajnšmekry
Podvozek je další část, která mě dostala. Čekal jsem, že to bude jiné ale, že to bude tak moc jiné to ne. Předek je totální masakr nejdřív jsem nedokázal říct, jestli je to lepší nebo horší, prostě jsem říkal jiné. Potom jsem si zvykl na to, jak pracuje TELEVER, jakou má odezvu do řízení (a jakože má totálně jinou než 650GS apod.), jak se to krásně nepotápí ani při ostrém brzdění a jak to parádně žehlí. Nyní můžu říct, že je to pecka a s klidem doporučit Zadní stavba – velice pěkná práce soudruhů, je to tuhé, neplave to a také skvěle pracuje. U 650GS jsem měl problém v rychlých zatáčkách na horším povrchu (130 – 150km/h) – plavalo to a vlnilo se. U hrocha jsem tento problém zatím nepocítil a myslím (doufám) že ani nepocítím. V referenčních zatáčkách jezdím o 10 – 20km/h rychleji. Najdou se ovšem i zatáčky kde jsem pomalejší o cirka 5km/h.
Kardan a koncový převod je docela bolístka dvanáctek. Nic se nemusí mazat, čistit ale prostě je třeba počítat s tím že ložisko vydrží tak 50 000km (jak komu..).
Každý kdo něco najezdil na 650GS tak asi ví, jak to brzdí, takže až sednete na 1200GS tak to bude brutální skok! Mám verzi s posilovačem a brzdí to neuvěřitelně dobře. 1200GS (až na výjimky bez ABS) má duální brzdy – to znamená, že brzdíte i zadní brzdou když mačkáte jen přední. Slýchával jsem že se to může předbíhat a kdesi cosi.., ..spekulace zůstaly spekulací nezasvěcených.
Jízdní komfort je zaručeně jinde. Na 650GS jsem ve dvou byl na týden v alpách, samozřejmě jsme všechno v pohodě zvládli ale když moje přítelkyně čuchla ke komfortu 1200GS tak chce semnou jezdit víc a víc Řidič má vyšší komfort bez pochyby ale o komfortu spolujezdce se nedá vůbec bavit – má vyšší posed, líp složené nohy a širší, měkčí sedlo je to 100 a 1. (Mimochodem o víkendu jsem s přítelkyní jel na 1150GS ADV SE a na komfort taky nadávala )
Závěrem? Už nikdy si nekoupím nic jiného než boxer od BMW ať už to bude vodník či co, prostě zůstávám věrný své značce
Nevím jestli jsem Vám to tady pěkně popsal – nicméně snažil jsem se tak mě nehaňte
Potvrzuji, ze zadni zadni sedlo je na 1150 oproti 1200 spise nouzove. Po prohozeni s Ondrou si moje draha polovicka libovala, jak pekne ma na 1200 natazene nohy. Jen na ni vic foukalo
Upravil milanosor dne 15.07.2013 10:10
I pád na hubu je pohyb kupředu
lako napsal:
Už mi pár lidí psalo jaký je vlastně ten přechod z f650GS na R1200GS, tak mě napadlo to tu napsat pro všechny abych díky časové tísni nemusel každého odbývat s tím že to víc jede a víc žere
Jestli někoho zajímá to, čím jsem prošel před dvanáctkou tak asi následovně: BABETA, SIMSON SR50, JAWA DANDY 125 (následně 250) a BMW F650 GS (a tisíce km na zadním sedadle R1200 GSA). Jako řidič jsem na motorkách najel nějakých 80 000km od svých 15. let (nyní mi je 20), na 650GS jsem najel cirka 35 000km za dva roky co jsem ji měl a projel jsem společně se svým tátou Rakousko, Itálii, Francii, Švýcarsko, Slovinsko. Jednou jsem se dostal i do Brna na okruh.
Co se týče motoru, je to přesně ten důvod proč jezdím na BMW a proč jsem tak snil o boxeru. Nízké těžiště, krásný zvuk, výkon, síla atd.. Netřeba dodávat že je to přechod na nějaký dvojnásobek výkonu a o krouticím momentu se netřeba bavit. První týden, dva Vám to přijde jako hrozná raketa, říkáte si, že to nemůžete uřídit a jestli je to vůbec pro Vás. Po já nevím kolika kilometrech (řekněme 1000) si na ten výkon zvyknete a je to velice příjemné! Když potřebujete, předjedete, a když se na vás nalepí supersport tak mu v zatáčkách dáte naprdel, našlapaní tuneři taky nemají šanci. Moje GS má powercommander tak tam ještě nějaký vyšší nárůst je, mám ovšem možnost porovnávat s ostatníma – je tam nárůst ale žádné sadomaso se neděje. Boxer od BMW má prostě srdce a je jak dělané pro fajnšmekry
Podvozek je další část, která mě dostala. Čekal jsem, že to bude jiné ale, že to bude tak moc jiné to ne. Předek je totální masakr nejdřív jsem nedokázal říct, jestli je to lepší nebo horší, prostě jsem říkal jiné. Potom jsem si zvykl na to, jak pracuje TELEVER, jakou má odezvu do řízení (a jakože má totálně jinou než 650GS apod.), jak se to krásně nepotápí ani při ostrém brzdění a jak to parádně žehlí. Nyní můžu říct, že je to pecka a s klidem doporučit Zadní stavba – velice pěkná práce soudruhů, je to tuhé, neplave to a také skvěle pracuje. U 650GS jsem měl problém v rychlých zatáčkách na horším povrchu (130 – 150km/h) – plavalo to a vlnilo se. U hrocha jsem tento problém zatím nepocítil a myslím (doufám) že ani nepocítím. V referenčních zatáčkách jezdím o 10 – 20km/h rychleji. Najdou se ovšem i zatáčky kde jsem pomalejší o cirka 5km/h.
Kardan a koncový převod je docela bolístka dvanáctek. Nic se nemusí mazat, čistit ale prostě je třeba počítat s tím že ložisko vydrží tak 50 000km (jak komu..).
Každý kdo něco najezdil na 650GS tak asi ví, jak to brzdí, takže až sednete na 1200GS tak to bude brutální skok! Mám verzi s posilovačem a brzdí to neuvěřitelně dobře. 1200GS (až na výjimky bez ABS) má duální brzdy – to znamená, že brzdíte i zadní brzdou když mačkáte jen přední. Slýchával jsem že se to může předbíhat a kdesi cosi.., ..spekulace zůstaly spekulací nezasvěcených.
Jízdní komfort je zaručeně jinde. Na 650GS jsem ve dvou byl na týden v alpách, samozřejmě jsme všechno v pohodě zvládli ale když moje přítelkyně čuchla ke komfortu 1200GS tak chce semnou jezdit víc a víc Řidič má vyšší komfort bez pochyby ale o komfortu spolujezdce se nedá vůbec bavit – má vyšší posed, líp složené nohy a širší, měkčí sedlo je to 100 a 1. (Mimochodem o víkendu jsem s přítelkyní jel na 1150GS ADV SE a na komfort taky nadávala )
Závěrem? Už nikdy si nekoupím nic jiného než boxer od BMW ať už to bude vodník či co, prostě zůstávám věrný své značce
Nevím jestli jsem Vám to tady pěkně popsal – nicméně snažil jsem se tak mě nehaňte
Potvrzuji, ze zadni zadni sedlo je na 1150 oproti 1200 spise nouzove. Po prohozeni s Ondrou si moje draha polovicka libovala, jak pekne ma na 1200 natazene nohy. Jen na ni vic foukalo
pokud vim, tak NEdelene sedlo ma pouze 1150 ADV, nikoliv normalni.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
lako napsal:
Už mi pár lidí psalo.. ..se tak mě nehaňte[/i]
Potvrzuji, ze zadni zadni sedlo je na 1150 oproti 1200 spise nouzove. Po prohozeni s Ondrou si moje draha polovicka libovala, jak pekne ma na 1200 natazene nohy. Jen na ni vic foukalo
pokud vim, tak NEdelene sedlo ma pouze 1150 ADV, nikoliv normalni.
Milan má ADV.. SE!
Over than 250k km on BMW GS bikes
lako napsal:
Už mi pár lidí psalo.. ..se tak mě nehaňte[/i]
Potvrzuji, ze zadni zadni sedlo je na 1150 oproti 1200 spise nouzove. Po prohozeni s Ondrou si moje draha polovicka libovala, jak pekne ma na 1200 natazene nohy. Jen na ni vic foukalo
pokud vim, tak NEdelene sedlo ma pouze 1150 ADV, nikoliv normalni.
Milan má ADV.. SE!
Hicks tím právě chtěl říct, že srovnávat 1200 GSA a 1150 GSA ohledně sedla jde, ale nesmí se to brát paušálně na 1150, protože standartní GS má dělená sedadla a komfort spolujezdce je daleko větší, než na ADV. Tam se holt u 1150 počítalo s tím, že to lépe vypadá, máš větší nosič, než GS, ale je to spíše na jízdu sólo.
čoveče jsme na tom stejně, jen ten výkon mi fakt chybí. Proto pokukuju po Exploreru. Na druhou stranu mejch 3000 km ročně za to možná ani nestojí
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Já jen doplním moje pocity při přesednutí- přišlo mi že to nejede ale to jen do tý chvíle než sem se podíval na tachometr.Pak mi přišlo že to nebrzdí- to zas bylo kvůli tomu že se to nepotápí ,jinak to brzdí naprosto hov.adsky. A s čím musím nesouhlasit je sedlo. 650 s normálním sedlem je prostě pohodlnější než u dvanáctky - celková ergonomie je sice lepší ale to sedlo je až moc měkký.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Novej napsal:
čoveče jsme na tom stejně, jen ten výkon mi fakt chybí. Proto pokukuju po Exploreru. Na druhou stranu mejch 3000 km ročně za to možná ani nestojí
No já mám letos 7000km
A s tím výkonem mám to bez lambd, KN, origo výfuk, kat a PC a jede mi to líp než jiné stejné modelové ročníky (zkoušeli jsme to na dálnici s BUBU, i jsem ujížděl tatovy do kopce při plném plynu u obou motorek, ale samozřejmě přesné měření to není..)
Over than 250k km on BMW GS bikes
TOLI napsal:
Já jen doplním moje pocity při přesednutí- přišlo mi že to nejede ale to jen do tý chvíle než sem se podíval na tachometr.Pak mi přišlo že to nebrzdí- to zas bylo kvůli tomu že se to nepotápí ,jinak to brzdí naprosto hov.adsky. A s čím musím nesouhlasit je sedlo. 650 s normálním sedlem je prostě pohodlnější než u dvanáctky - celková ergonomie je sice lepší ale to sedlo je až moc měkký.
To je pravda, nejede to než se podíváš na budíky, ta rychlost na tom opravdu nepřijde..
Over than 250k km on BMW GS bikes