Chtěl bych se Vám trochu představit, protože sleduji Vaše fóra a snažím se pochytit nějaký ten žargon..
Poprvé jsem se dozvěděl o těchto stránkách od úplně nového kamaráda - ChipGS a to, když mi moje kamarádka Míša řekla, že se potřebuje učit na zkoušky a její přítel Jirka se v tak pěkném počasí začíná nudit, tak ať se prý jedem projet na horských kolech..
Asi tak po 12km příjemného výletu na kolech jsme s Jiřím zaparkovali v hospůdce v brněnském Mariánském údolí.
Tak nějak pivo dalo slovo a už jsme probírali cestování na motocyklech. Slova jsem hltal hladově, pozorně jsem naslouchal..
Z mojí strany toho moc nezaznělo, protože sám jsem pořádnou motorku nikdy nevlastnil. Mohl jsem se zmínit, leda že mě honili policisté, když jsem si ve 14 vypůjčil starou kyvačku Jawu 350 od opilého návštěvníka stánku s občerstvením ve večerních hodinách u rybníku v blízkosti dnešní Olympie v Brně...
Půjčil, velice neochotně, nakonec se mě přece jen rozhodl zbavit a klíčky mi dal do rukou. Určitě věřil tomu, že se mi motorka nepodaří nastartovat. Opravdu, pro jednoho to byla nadlidská práce a proto, asi po půl hodině nakopávání, jsem oslovil nějaké slečny, které mě docela ochotně žduchli a tradáá..! Tehdy jsem neřešil nějaké ochranné prvky, hlavně že jedu ...
To, proč jsem si od té doby nepořídil mašinu, za to muže jedna nečekaná událost v mých 16, když jsem na silnici potkal řidiče zmatkaře, který mě katapultoval až do úrazové nemocnice a v neposledním případě moje mladická zbrklost.
Dost bylo letargie!!!
Teď jsem hrdým vlastníkem BMW R1100 GS a to hned vyšperkované verze od Tondy !!!
Původně jsem přemýšlel spíše o nějaké 650, která by byla tolerantnější vůči zkušenostem, které nemám. Napřed, že si pořídím GéeSo, ať už jsem teda v klubu s nejbližšími přáteli, jenže Bob, na kterého jsem dostal od Chipa kontakt, mi nabídnul pouze transapla s karbecama (ještě že tak), což mi teda moc nevonělo. Krom toho jsem si vyslechnul od svého zaměstnavatele, který aktivně jezdi enduro někde po Šumavě, jak budu neustále muset opečovávat řetěz s rozetou, a že to není žádná levná záležitost..
To mi také nevonělo!
Krom toho jsem začínal mít pochybnosti o svém rozhodnuti do chvíle, než mi Chip přes ICQ napsal, že mi sehnal moto. Že jestli to moto nevezmu já, tak to vezme on i přes to, že sám vlastní 1150 GS. ,,Hmm, to je zajímavé. Rád bych tu motorku viděl!" odpověděl jsem..
Po tom, co jsme dorazili do mlýnice a já vešel do Tondovy garáže, jsem si všimnul nějakého bandita 1200, ale to ještě nebylo ono. Vrchol měl teprve přijít po tom, co se sundá z druhé mašiny plachta.
Tajil jsem dech.. Tonda máchl rukou a přede mnou se objevil skvost BMW ve své plné kráse. Podlomili se mi kolena. Nikdy před tím jsem neviděl tak velikou mašinu tak zblízka. Srdce zaplesalo.
Tonda s Jiřím si vesele povídali a já okukoval stroj. Snažil jsem se při tom nedýchat moc nahlas, ale při tepu, který jsem měl, to šlo jen velice těžko..
Obavy z výšky sedla, při mé výšce 176cm, zmizeli v okamžiku, kdy jsem si na stroj sedl a trochu se šoupal po garáži včetně testu náklonu, který mi měl napovědět, jestli budu schopný mašinu na místě bez problému ustát. Test byl pozitivní.
Dobře, ale dokážu se s tím strojem pohybovat i pomocí motoru a to i při nízké rychlosti?
Na odpověď pro tuhle otázku jsem si musel počkat ještě asi 2 týdny, než se Tonda vrátí z Bulharska a jestli vůbec nakonec bude chtít moto prodat (stále tu ta hrozba visela).
Dočkal jsem se! Přišla mi sms, že jestli mám zájem, obchod platí.
Super!!!
"Takže teď už jen peníze a přijedu za tebou, ok?" zeptal jsem se.
"Jasně. Nemám teda podávat inzerát?" rejpnul si.
"Ať tě to ani nenapadne "
..zněl náš následující telefonní rozhovor!
Klobouk dolů. Po tom, co jsem při následujícím setkaní dal peníze na dřevo, jsem si mohl GS velice opatrně projet i bez papírů, abych vůbec věděl do čeho jdu.
"Pomalu se rozjeď a zastav, ať víš..." zněly rady, když jsem si sedal na nastartovaného a zahřátého mastodonta.
Absolvoval jsem svoji první jízdu po silnici naprosto bez problému a to jsem se s tím nijak nepáral. Akceleraci jsem si dovolil při kvaltech 1 a 2 do 5tis při rychlejším přidání plynu a to už je opravdu excelentní zátah.
Když vezmete v úvahu to, že je moto osazeno laďákem Leo Vince, se který posune točivý moment do nízkých otáček, je tento rozsah zrychlení naprosto jedinečný a dostačující!!!
Zatáčky v kopci do Zbýšova jsou na vyzkoušení tak akorát, a tak jsem si vyzkoušel i náklon se zjištěním, že je to oproti CB500, se kterou jsem absolvoval autoškolu, mnohem příjemnější.
Do té chvíle to byl zážitek roku, jehož prvenství vystřídala jízda mino silnici po vyšlapaných cestičkách a pořádných nerovností. Moto je obuto do pořádných špuntů continentálek TKC,tak proč ne !
Bezvadná stabilita, to bylo moje zjištění.
Z motorky mám opravdu velikou radost, a tak bych chtěl poděkovat lidem, kteří se o to zasloužili.
Míšo, díky, že jsi mě seznámila s Jirkou.
Jirko, diky žes mi našel motorku a seznámil mě s Tondou.
Tondo, díky že jsi držel slovo a taky díky za rozšíření bočáku. Byla by to škoda, kdyby se zapíchl do blata a mašina spadla.
Nezískal jsem jen bezvadnou motorku, ale i spolehlivé přátele, kterých si cením a nadále budu příznivcem www.bmwgs.cz J
jj..velká gratulace ..parádní kousek a u Tondy o ní bylo postaráno víc než ve značkovém servisu..spoustu štastných kilometrů neříkám nic a na moje slova dojde
Fb: Jara Přikryl
zkoušky, jizdy, technicka - to vse mam dneskem za sebou se znamkou prospel, takze ted uz jen asi 14 dni, nez budou papiry v ruce.. Jiste, mam v planu se ukazat, jen mi to chlubeni neprislusi.. videl jsem foto masiny, kdyz ji Tonda nechal privezt ze Svajcu. Je to STO A JEDNA ! Takze tesim se na vas..
Posledních pár let stalo za houby už jen proto, že jsem skoro 3 roky neseděl na svojí bramboře. Nemám prachy na to abych ji dal co potřebuje a tak mě napadlo, že bych Vám ji nabídl k odkoupení za malý peníz, abych zvládl vůbec nějak vyžit.
Jedná se o R1100GS r.v. 98 najeto cca 95tis.
-FID
-vyhřívané hefty
-ABS
-doraz řízení
-vyztuha převodovky
-nosic bočních kufru a plotna s top casem
-origo BMW padaci rám
-hlinikové kryty vík v horším stavu
-k&n, y svod, leo vince +origo
-lambda
-sedlo vhodné do terenu
-zásubka 12V kokpit + dobíjecí
spotřební material byl měněný dle výrobce samotným GURU Tondou.
Nicméně..:
-co se tyká vzhledu a nutneho servisu, tak žádná sláva. Než jsem si zvykl na váhu v terénu, tak jsem ji nekolikrát položil. Má prasklé plexi a oděrky + promáčklá nádrž od obrubníku, zadní kotouč na výměnu. Je potřeba vyměnit oleje a filtry, vyčistit nádrž, dodat baterku a myslím, že bude potřeba nového gufera od hřídele z převodovky, protože se mi u zadní brzdy začal rosit olej Spojka a řazení zatím neprojevili závadu,, ale lamely by si spojka zasloužila,motor bez problému. Byl jsem nucený nechat dělat repasi zadního tlumiče u p. Buráně asi před 18kkm. Mašina je přikryta a zaskládana v pseudo garazi.
Najel jsem na ji cca 25kkm a nezklamala
Čekám nějaké peníze z pojistky za vleknoucí se uraz pravého zápěstí a tak bych se snad mohl postarat o plánovanou údržbu a udělat technickou. Nicméně jen v případě že by ji někdo obratem koupil
Hoď sem pár fotek a navrhni cenu. To by prodeji napohlo. A přejmenoval bych vlákno a nebo to ještě šoupnul do inzerce.
Přeji brzké plné uzdravení, pokud to je možné a hlavně pevné zdraví.
Upravil Medik dne 09.05.2013 14:43
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Nevěš hlavu, může být vždycky hůř. Já naštěstí nemám přeraženého nic, ale ženská je "iron lady" a dokázala to cestou do práce. Místo dlah rovnou trubku a šrouby.
Já jen, aby jsi nelitoval, když se doléčíš. Prodáš rychle, levně a pod cenou, pokud budeš spěchat, ale chápu to. Pouze šťastnou souhrou náhod jsme nemuseli zatnout sekyru, když si žena přerazila nohu. A peníze z úrazovky za rok možná.....i když ti dají zálohu, ale z něčeho žít musíš. A z nechopenky to není ani na nájem.
Co popisuješ u motorky, jsou vcelku "kosmetické" vady a gufero bych si nechal klidně vyměnit i s ložiskem, když už by to bylo rozebrané. Ťukanec na nádrži je sranda a baterka není věčná. Náplně stejně skoro každej mění co rok......a tenhle jeden z posledních modelů dlabaného ingotu je fajn. Kupec se jistě najde. Jen aby jsi nelitoval. Vidím to doma, už jí svrbí zadek, ale zároveň se bojí. Ví už, jak to bolí, když něco praskne, ale taky ví jaké to je jet někam za nosem.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
přeju Tvé ženě brzké uzdravení! Ja byl zas Iron Man - leve stehno, leve rameno, leve zapestí. ted s tím pravým je to horsí, protože mi doktor spatne diagnostikoval uraz a dali to po čase až chirurgove z FN Bohunice. Po dlouhém lečení a krátkém pracování prisla na radu extrakce, protože se povysunul ven. no a k extrakci ještě zaplnili stepem z nohy. kdybych si myslel, že do roku masinu vytahnu a dám ji všechno, tak neprodávám. tohle jsem odsouval 2,5roku
Upravil PPetr dne 09.05.2013 15:18
přeju Tvé ženě brzké uzdravení! Ja byl zas Iron Man - leve stehno, leve rameno, leve zapestí. ted s tím pravým je to horsí, protože mi doktor spatne diagnostikoval uraz a dali to po čase až chirurgove z FN Bohunice. Po dlouhém lečení a krátkém pracování prisla na radu extrakce, protože se povysunul ven. no a k extrakci ještě zaplnili stepem z nohy. kdybych si myslel, že do roku masinu vytahnu a dám ji všechno, tak neprodávám. tohle jsem odsouval 2,5roku
No fuj, ty si umíš vybrat Tak takovejhle moribundus doufám nikdy mít nebudu. Jo, to ti už věřím, že je ti motorky líto, když hnije v koutě a nevypadá to, že by jsi stihl sezónu.
I když, je to v podstatě perspektivní veterán. Nakozervovat, zatavit do fólie, těšit se na světlé zítřky.
Ale jak jsem psal, chápu to. Já se loučil s Velorexem a nebylo to úrazem, ale vojnou. Taky jsem s tím zmohl prd a za dva roky parkování na ulici by mě nezbyl ani mastnej flek. Takhle jsem měl alespoň několik tisíc (už si ani nevzpomínám, kolik to bylo). Lepší než nic.
Hoď to do inzerce, přidej pár fotek a uvidíš. Rozumný kupec neřeší kilometry a vzhledem k nutné údržbě to nebude "za ranec". Stačí se kouknout, co stojí kotouč a za kolik je výměna gufera/ložiska. Stejně bych to už nechal na novém majiteli, nikdo ti za to, co investuješ, nikdy nedá plnou cenu. A navíc si to třeba může udělat nějak levněji. Neřešil bych to. Když už prodat, tak tak, jak to je.
Pěkně srůstej a uzdravuj se.Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz