Mě by hlavně zajímalo jak ty čočky z Touratechu svítí. Bohužel/bohudík ač se snažím v noci nejezdit, stává se mi to čím dál častěji a začínám pociťovat nedostatky továrního světla. Svítí to hůř jak stará felcka.
V dlouhodobějším horizontu uvažuju o lepším osvětlení, no buď je tu samostatné dálkové (xenon 10,5k) nebo dvou čočka za 16,5. Nevím jak se staví cajti k samostatným vyoseným světlům nebo celkově přídavným. Z pohledu ceny vychází líp samostatné dálkové a nebo snad i za míň jiný výrobce (Denali), ale zase to může být pro cajty důvod ke kecům.
S tou dvou čočkou se mi nepodařilo nikde na netu sehnat nějaké relevantní info od uživatele, pouze to, že potkávací svítí stejně naprd.
Za sebe můžu říct, že mám přídavnej xenon od TT a už bych neměnil! Světla jak ve dne. Mám ho spojenej s dálkou a s potkávacím mlhovku, obojí má i samostatný vypínače takže ani na technický není problém. Mám sice 1150, ale v tom asi není problém.
Aha. No já se snažil vytáhnout informace z nějakýho lejstra, tam psali nějaký kraviny o výšce, vzdálenosti od osy, počet a podobný blbiny, a nějak jsem nabyl dojmu že pokud je na motorce jedno přídavný světlo, že musí být v ose vozidla.
Nerad bych si dělal z mašiny cirkus, raději bych jedno světlo navíc než dvě, za mlhy nejezdím a nejsem zastánce svícení dálkovýma/mlhovkama za nesnížené viditelnosti (ve dne). Každopádně díky za názor. Jakým kuželem to svítí, jak jasně a do jaké dálky, smím-li se zeptat?
ja mam na 1100GS tu dvojcocku od TT v prevedeni s H7 ziarovkami http://shop.toura...light.html, stretavacka ma sosovkovite sklo (robi taky ussi sustredeny luc), dialkove iba klasika parabola (robi taky rozptylenejsi sirokouhly luc)...svieti to rovnako na hovno ako povodne awiove svetlo ak to mas nastavene spravne, cize dialkove ako dialkove. Da sa tomu trochu pomoct tym, ze dialkove nastavis na uhol svietenia stretavacieho a jazdis s prepnutim na dialkove (kazde sa da samostatne nastavovat, v polohe stretavacky svieti iba stretavacka plus parkovacka v parabole dialkoveho, v polohe dialkove svietia obe), ale takto prichadzas o moznost prisvietit si dialkovymi. Ja som to riesil pridavnymi svetlami, ktorymi prisvecujem ten uzky luc stretavacky s nejakou ziarovkou s ultramegasuper zvysenou svietivostou v stretavacke . Ak by som to dnes riesil, urcite by som isiel do tej varianty dvojcocky od TT, kde je stretavacka xenon (je to s certifikatom), ale to bolo este o riadnu sumu drahsie http://shop.toura...light.html
Upravil patol dne 25.10.2015 09:07
patol: díky za info. Já jsem tedy myslel že xenon je v dálkovém nikoliv v potkávacím. Už jen proto že dle legislativy má být xenon s automatickou regulací sklonu plus by měl mít ostřikovač. Možná se pletu, ale připadá mi logičtější tato podmínka pro potkávací světlo, které svítí imrvére, zatímco dálkové svítí jen když nikdo proti mě nejede, tudíž ho ani nemůžu oslnit. Například jinak zlomeným paprskem díky špinavému světlu.
zdenosh: díky za nabídku, ale jak jsem psal o pár postů výše uvažuju o tom v dlouhodobějším horizontu. Nejprve bych pořídil nějakou bagáž, mám pocit že ten plastovej bmw topcase mi na polňačkách jednou upadne. Vozím tam hroznej bordel.
Navíc se mi stala v noci drobná nehoda a netuším jestli se mi můj finanční plán neupraví
No to je fuk, stejně ti děkuju že ses podělil o postřeh. Ono totiž navíc fakt, že ti dálkové svítí nahovno, mě utvrzuje v tom do toho moc neinvestovat. Ale asi to bude tím, že tam máš jen halogen. Možná i tím, že ta parabola je podstatně menší. Přece jen u f650 je parabola docela velká. Akorát to jedno vlákno nestačí. A pokud je tam xenon, tak by to snad mělo svítit líp.
Pokiaľ nemáš vypadanu pôvodnú parabolu ako ja, tak je ta investícia akurát tak na parádu. Ak chceš zlepšiť svietenie v tme, prídavné svetlá urobia lepšiu službu za lacnejšie a ešte aj budeš lepšie viditeľný za dňa