Bylo,nebylo....
Svou R1150gs mám dva roky a protože chcu neustále něco vylepšovat,došlo taky na výkon.Na pohled nejjednodušší operací se mně zdál chiptunning.Zjišťoval jsem něco na netu,ale protože jsem od malička zbrklýho chování,nečetl jsem až do konce a vytočil číslo na pana Macháčka z ABC Tunning Group a.s. a uslyšel jeho roztomilé"Krásný dobrý den vám přeji u telefonu Macháček abc tuning já vás zdravim"
Domluvili jsme se a za dva dni nebo kolik to bylo,dojel jsem do Brna k jejich sídlu.Přijeli dva kořeni.Pan Macháček a jeho technik číslo jedna.Milý Machajda mě vzal na kafe,sesmolili jsme jejich formulář(cca2 min),obdržel jsem informace jako například-prvních 500 km tomu nedávat úplnej knedl,pak se to musí doladit a bude to hotový.Bylo mně jasný,že tady něco nebude v pořádku. Asi za třičtvrtě hodiny dorazil technik,předal mně klíče a žeprej možná to bude trochu prskat a ať tomu nenakládám hned.Zaplatil jsem 9000 Kč,sedl na motorku a jel dom.Za Brnem jsem tomu naložil,nic.Stejný.Ta šestka prostě zase hovno táhne.Na dvojku na záda jen plynem?zase nic,10,20 čísel od země,tak jedině přes spojku jako normálně.Nasral jsem se.zavolal jsem Machajdovi,že mně tam žádnej kůň nepřibyl a on se zeptal,jestli už mám najeto 500 km.Nejradši bych mu poslal kulku mezi oči.Říkám si teda,že zajedu na brzdu mrknout se,jak vypadá můj graf-naměřeno 81k a 102 nm.
O dalším víkendu po vzájemné domluvě dovezl jsem motorku a nechal ju tam.Za týden jsem si pro ňu jel a čekal na mě technik,kterej za třičtvrtě hodiny dokázal dojet z Luhačovic do Brna,provést "doladění" a nastartovat mašinu,že byla dle fid displeje zahřátá na provozní teplotu.To byl technik číslo dva.Ještě mně řekl,že minule se mu to nepovedlo,ale teď už to bude dobrý.Asi holt za ten týden prodělal ze pár operací ksichtu a přibral 30 kg.
Motorka opět jela stejně.Zásuvka,která teď nevím,jak se jmenuje,no prostě skrz kterou vlezou do řídící jednotky byla ve stejné poloze,do jaké jsem ju nachystal.Podle chování dříve ošizeného Nenči(viz forum motorkari.cz) jsem pohrozil právním vyřešením situace dle paragrafu 250 o úmyslném podvodném jednání a televizí nova.ještě jsem musel poslat graf brzdy.Asi ta týden mně byly vráceny prachy.A od té doby budu žít až do smrti.
Sakra, ja si snad zalozim podobnou firmu (podivejte na http://www.abctun...) . Lidi jsou proste nepoucitelny.
BTW, na moje historicky atmosfericky dvoulitrovy Subo nabizeji uzasnych asi 25kW navic za jeste uzasnejsich 14 tisic (bez nejuzasnejsi DPH) Tomu snad nemuze verit ani ten nejvetsi nouma na svete...
Hele to ti jako neudělali s motorkou vubec nic a naučtovali si 9000 kč jo? No ty krávo to je dobrej obchod.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
No nemůžu věřit tomu, že se někdo najde, kdo za něco takovýho ty peníze utratí. Přitom X lidí zkoušelo všude možně na světě jestli z naší motorky jde něco vytáhnout a prostě nějakým čipováním čehosi to nejde.. Netvrdím že to platí obecně - vím, co se dá dostat z motoru F650GS, jezdil jsem na tom a nevěřil jsem. Ale není to žádný čip - je to klasický postup profesionálního ladění - nové písty, vačky, úprava kanálů, výfuková soustava, airbox a sací potrubí a na závěr nová řídící jednotka. To ano ale tohle není "chiptunning"
Kdysi dávno jsme měli na testování půjčený německý referenční ReVamp 1150GS. Opět - neuvěřitelný. Pak se zjistilo, že kromě toho, co je vidět na první pohled (sání+výfuk) to mělo laděný motor (detailní úpravy nám nařekli) a na diagnostice se to hlásilo ne jako "GS" ale jako "S". Ona tam byla i jiná řídící jednotka ze sportovního stroje. To je zase něco jiného. Ale musí se to dělat komplexně - nakonec příklad Gika a jeho nekonečné zkoušení různých PowerCommanderů na 1150GSA proběhl tady i na konferenci boxer i motoklububmw..
Myslím že prostě když se obecně ví, že GS jen tak "přečipovat" nejde, tak to nemá smysl zkoušet a tohle byla naštěstí jen zkušenost co stála nervy a čas ale jsou lidi, kteří si koupí z USA různé "Rino" čipy a čekají od toho zázraky a jaksi nic se nekoná.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Na lidské blbosti se bude vidělávat pořát...
Je to jako přidávat kalgon ke každému praní,dyš si to za 5 let spočítáš tak zato máš novů pračku Za 9 litrů si moch mít aspoň laďák,eště že máš prachy naz5.
Kupredu spatki ni krok...
Ještě že mě takovýhle věci absolutně neberou. I kdyby to fungovalo, tak za to nedám ani Ň. Mě se prostě určitý věci líbí v originálu. A něco do toho pastit se mě fakt nechce. Osobně se mě spíš líbí účelový věci. Ale proti gustu ...
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Já jsem přesně ten typ, co takový věci rád zkouší
Ale musím být 100% přesvědčený, že jdu do něčeho, co je vyzkoušené. Na Yamaze jsem z původních asi 50hp dostal víc než 100 - ale namísto zázračné krabičky jsem musel předělat písty, karburátor, sání a výfuk a taky zapalování. Pokud má stroj už od výrobce přepínání řízení výkonu nějak zabudované (třeba G450X), tak to pochopitelně je něco jiného, než čekat od nějaké drobnosti, že uvolní zázračně výkon, který tam schoval výrobce. Nejlepší jsou nabídky, kde slibují obrovský nárůst výkonu, prodloužení živostnosti a snížení spotřeby. Skoro perpetum mobile. Na té zmíněné Yamaze je daň za výkon spotřeba s dvojmístným číslem a za jízdy po dálnici je vidět pohyb palivové ručičky! A to F650 Rallye co jsme tady měli na ukázku s laděným motorem od Schalbera - spotřeba z původních 4-5l/100 na 10-11l/100 a životnost motoru garantovaná na max. 10000km. Takže něco za něco.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
No holt jsem nebyl správně informován.Informace jsem zjišťoval více méně na netu od chiptuningových firem.Každopádně nejsu sám,protože borec,co mně měřil výkon,říkal,že u něho bylo takovejch jako já aspoň dvacet za posledních několik měsíců...no a teď čekám,až mně dorazí ostrý vačky z bmw-trade.cz a su zvědavej,co to udělá(ve spojení s laďákem,kn a y-svodem).To už vracet určitě nebudu.
sokolik1313 napsal:
No holt jsem nebyl správně informován.Informace jsem zjišťoval více méně na netu od chiptuningových firem.Každopádně nejsu sám,protože borec,co mně měřil výkon,říkal,že u něho bylo takovejch jako já aspoň dvacet za posledních několik měsíců...no a teď čekám,až mně dorazí ostrý vačky z bmw-trade.cz a su zvědavej,co to udělá(ve spojení s laďákem,kn a y-svodem).To už vracet určitě nebudu.
To bych být tebou nejdřív vyzkoušel dát ty vačky a pak to ostatní.. nebo obráceně. Protože už jen Y svod, KN a laďák udělá hodně, takže bys pak nevěděl, jakej vliv na tu změnu měla jen ta vačka..
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
No mě to taky nedalo a zjistil jsem co stojí kovaný písty a ostrý vačky a uvažuju že když bude přes zimu čas, peníze a motivace, že to není zase tak děsný ranec. Jen by mě zajímalo, co to udělá se spotřebou, která mi teď naprosto vyhovuje.
Dávat jen vačky je podle mě pitomost - na Yamaze mi experti z emériky radili když tak nejdřív písty a vačky jako další krok ale má se to dělat současně.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tady je graf mé motorky.Mám na ní y-svod,laďák leo vince,kn filter.Asi ta brzda neměří stejně jako pánům z bavor.Nebo spíš su o tom přesvědčenej,protože to jede znatelně líp než to jelo v originálu.Borec u brzdy říkal,že by typoval tak 10-12 kobyl navíc,což by bylo cca 95PS.Škoda,že jsem to tenkrát nezměřil.Teď se mně už nechce předělávat to a musel bych koupit origo filtr.Až dám vačky,změřím znovu.
sokolik1313 přiložený následující obrázek:
sokolik1313 napsal(a):
Tady je graf mé motorky.Mám na ní y-svod,laďák leo vince,kn filter.Asi ta brzda neměří stejně jako pánům z bavor.Nebo spíš su o tom přesvědčenej,protože to jede znatelně líp než to jelo v originálu.Borec u brzdy říkal,že by typoval tak 10-12 kobyl navíc,což by bylo cca 95PS.Škoda,že jsem to tenkrát nezměřil.Teď se mně už nechce předělávat to a musel bych koupit origo filtr.Až dám vačky,změřím znovu.
Ahoj, došlo na ty vačky?
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Zdarec.Jo,došlo.Projevilo se to tím,že to v horních otáčkách líp jede-jakoby v 5000 ot.zapnulo turbo.to je můj pocit a na brzdě to udělalo 7 kobyl,mám takovej pocit.ještě tam zanedlouho budu měnit palivovou mapu a budu to mít akorát v rychtyku
sokolik1313 napsal(a):
Zdarec.Jo,došlo.Projevilo se to tím,že to v horních otáčkách líp jede-jakoby v 5000 ot.zapnulo turbo.to je můj pocit a na brzdě to udělalo 7 kobyl,mám takovej pocit.ještě tam zanedlouho budu měnit palivovou mapu a budu to mít akorát v rychtyku
A křivka výkonu a krouťáku se nikde nezhoršila? Pouze zlepšila nad 5000?
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
celkově je na tom líp křivka s vačkama,ale není to nic zásadního v těch nižších otáčkách.Každopádně výrobce uvádí rozdíly na sériovým motocyklu.Třeba výfuk to hodně ovlivňuje
TomasTT napsal:
No nemůžu věřit tomu, že se někdo najde, kdo za něco takovýho ty peníze utratí. Přitom X lidí zkoušelo všude možně na světě jestli z naší motorky jde něco vytáhnout a prostě nějakým čipováním čehosi to nejde.. Netvrdím že to platí obecně - vím, co se dá dostat z motoru F650GS, jezdil jsem na tom a nevěřil jsem. Ale není to žádný čip - je to klasický postup profesionálního ladění - nové písty, vačky, úprava kanálů, výfuková soustava, airbox a sací potrubí a na závěr nová řídící jednotka. To ano ale tohle není "chiptunning"
Kdysi dávno jsme měli na testování půjčený německý referenční ReVamp 1150GS. Opět - neuvěřitelný. Pak se zjistilo, že kromě toho, co je vidět na první pohled (sání+výfuk) to mělo laděný motor (detailní úpravy nám nařekli) a na diagnostice se to hlásilo ne jako "GS" ale jako "S". Ona tam byla i jiná řídící jednotka ze sportovního stroje. To je zase něco jiného. Ale musí se to dělat komplexně - nakonec příklad Gika a jeho nekonečné zkoušení různých PowerCommanderů na 1150GSA proběhl tady i na konferenci boxer i motoklububmw..
Myslím že prostě když se obecně ví, že GS jen tak "přečipovat" nejde, tak to nemá smysl zkoušet a tohle byla naštěstí jen zkušenost co stála nervy a čas ale jsou lidi, kteří si koupí z USA různé "Rino" čipy a čekají od toho zázraky a jaksi nic se nekoná.
třeba doba pokročila tak se zeptám jestli má někdo zkuženosti s firmou viz odkaz. Dokonce vrátí peníze do 14 dní. Asi si jsou jistí tím co dělají.
chces si "naladit" motorku pro aktualni tlak a teplotu?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2