Zdravím, mám najeto 105 tis km a chci se zeptat, jakou životnost má kardan. V servise mi ho chtěli "preventivně" měnit, ale zdá se mi to jako pálka (20 tis Kč).
A pak se chci zeptat co se stane, když se posere - jestli hrozí pád neo škody.
Díky
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Tak tě jen připravím na to, že tady se ptáš na špatným místě. Taky jsem se tu přeptal před časem na kardan a strhla se tu smršť o tom že se do toho nemám hrabat a nechat udělat v pořádným servisu nejlíp v BMW. A ať tě ani nenapadne tam vrazit Okroužek neoriginální za 4kč, nutně tam musí být ten BMW za 160. O guferu ani nemluvě, ty obyčejný za 50 tam rozhodně nevydrží, ale ten za 600 už jo. A co to je 20tis? když máš mašinu za 200? V tomhle duchu se to tu celý nese. K tvým 20 co teď začneš šetřit na kardan ještě přidej 100 protože budeš brzo měnit tlumiče, ty originální stojej za prd.
Ale abych tě jen neprudil, je tu pár vyjímek jako je třeba Tonda, ten poradí i když nemusí
Upravil Novej dne 18.09.2015 07:30
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Zalezi co se podela. Jestli se protici jen guma v kardanu a nebo ulitne krizek. Ten uz kdyz ulitne tak skody hrozi a pad mozna v tom nejhorsim pripade. Ale spis ne.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Na 2007 jsem mel najeto 108tis. km a jediny, co nebylo puvodni bylo gufero (v 60ti meneno za neoriginalni). Pokud vim, dalsi majitel tuhle motorku prodal s cca 130tis. km a porad ve stejnym stavu.
Ja bych urcite neopravoval nic, co neni rozbity. Nedava to smysl.
Muze se ti vysypat ve 40tis. km, stane se... a taky te na to nikdo nepripravuje preventivni vymenou.
Manželčina 1200 má 150 000 km a před dovolenou jsme v servise koukali logicky raději i na kardan.
Guma tlumiče rázů byla jako nová, nikde nekoukaly nějaké cucky gumy, prostě bez náznaku opotřebení v porovnání s novým kardanem.
Křížky bez vůle. Ono to jde poznat, kdy se křížky v ložiskách pohybují lehce nebo vyloženě volně. Nedá se to tak popsat, musí se to vidět.
Každopádně původní majitel podle vyprávění, jezdil HODNĚ ostře, navíc když jsme ji kupovali, měla steřelou a popraskanou zadní manžetu na kyvce. To jsou ideální podmínky pro zničení kardanu, jak gumového tlumiče, tak ložisek křížků.