Zdar všichni, dostal sem automatický nabíječ Optimate 4, hned sem ho zapojil na mašinu přes 12V zásuvku a už druhej den svítí akorát zelená kontrolka, že je zapojen v síti, ale žádná další se už nerozsvítí a to má baterku testovat, dobíjet, prostě se starat se vším všudy a nic takovýho se neděje. Máte s tím někdo zkušenost? Jde o BMW R 1200 GS, je tedy možný, že ho CanBus odmítne a zásuvku odpojí? Díky za odpovědi a názory.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Není nějakej fígl s tou zásuvkou na GS12? Nemám zrovna tuhle nabíjecku, ale podobnou a funguje naprosto bez problemu a obsluha je úplně jednoduchá.
Na diskusi cyrilmota se neco v tomhle duchu resilo. Chtel jsem to najit, ale ty jejich stránky mi momentálně nefungují. Co když to dáš na baterku na tvrdo (jestli to jde)?
zelená kontrolka vlevo svítí stále (indikace zapojení do sítě)
když je nabito, tak zelená kontrolka vpravo 30minut svítí (udržuje) a 30minut bliká (testuje), to se opakuje.
Jen pro uřesnění.
JAk se k tomu chová CanBus nevím ale můžeš si k baterce "na tvrdo" jak píše paulik78 zapojit ten konektor s očkama co je v balení s nbíječkou.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Je to přesně tak, jak píše kolega Mara a Paulik 78...... O té zásuvce , zde již byla kdysi diskuze a z ní vyplynulo , že se ta zásuvka pod sedlem, po čase sama vždy odpojí a prý funguje jen s orígo BMW nabíječkou / co se pamatuju na tu diskuzi / a pro jiné nabíječky je na delší nabíjení nefunkční a sama se ta zásuvka vypne od sítě, někde to tu najdeš..... Optimate 4 hoď přímo na svorky baterky a nemúže být problém. S Canbusem nemá nabíjení baterky nic společnýho . Mám taky Opti 4 a již 2krát jsem jen tak z nudy 12gsa letos v zimě nabíjel, a pohoda .Ta nabíječka je fajn a funguje skvěle Čus
Upravil W dne 26.12.2008 22:01
paulik78 napsal:
Není nějakej fígl s tou zásuvkou na GS12? Nemám zrovna tuhle nabíjecku, ale podobnou a funguje naprosto bez problemu a obsluha je úplně jednoduchá.
Na diskusi cyrilmota se neco v tomhle duchu resilo. Chtel jsem to najit, ale ty jejich stránky mi momentálně nefungují. Co když to dáš na baterku na tvrdo (jestli to jde)?
Fígl je ten,že si přiděláš ještě jednu zásuvku která jde pro jistotu přes pojistku přímo na baterku a pak to CanBus může políbit prdel. Já to tak mám,protože mně sralo když jsem potřeboval něco nabít z motorky,tak to šlo jen za jízdy,nebo při zaplim klíčku. Ale nabíječku mám zapojenou přes ten jejich origo kablík s konektorem,protože jsem to už tak měl dřív a nechtělo se mi to předělávat.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Mám ještě jeden problém, baterie byla zřejmě úplně hluchá, protože po zapnutí klíčku se nerozsvítily ani budíky, od tý doby to mám na nabíječce )to je od včerejšího večera) a ta to tam asi pořád pere, protože svítí oranžově ty 3 diody uprostřed 0,2 A, 0,5 A a 0,8 A a oranžová vpravo dole. Je to tak dobře?
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
nenca napsal:
Mám ještě jeden problém, baterie byla zřejmě úplně hluchá, protože po zapnutí klíčku se nerozsvítily ani budíky, od tý doby to mám na nabíječce )to je od včerejšího večera) a ta to tam asi pořád pere, protože svítí oranžově ty 3 diody uprostřed 0,2 A, 0,5 A a 0,8 A a oranžová vpravo dole. Je to tak dobře?
Mělo by být,protože s narůstající kapacitou baterky by se měl snižovat proud který pouští nabíječka do baterky. Jestli byla ta baterka uplně prázdná,tak to bude chvíli trvat,než se nabije.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
nenca napsal:
Mám ještě jeden problém, baterie byla zřejmě úplně hluchá, protože po zapnutí klíčku se nerozsvítily ani budíky, od tý doby to mám na nabíječce )to je od včerejšího večera) a ta to tam asi pořád pere, protože svítí oranžově ty 3 diody uprostřed 0,2 A, 0,5 A a 0,8 A a oranžová vpravo dole. Je to tak dobře?
Mělo by být,protože s narůstající kapacitou baterky by se měl snižovat proud který pouští nabíječka do baterky. Jestli byla ta baterka uplně prázdná,tak to bude chvíli trvat,než se nabije.
Tak to předpokládám, jak sem tak vyčet v návodu, že teď nabíjí naplno 0,8 A, pak ubere na 2 diody, tedy ,05 A, pak na 0,2 A, pak má dělat ten test atd.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
nenca napsal:
Mám ještě jeden problém, baterie byla zřejmě úplně hluchá, protože po zapnutí klíčku se nerozsvítily ani budíky, od tý doby to mám na nabíječce )to je od včerejšího večera) a ta to tam asi pořád pere, protože svítí oranžově ty 3 diody uprostřed 0,2 A, 0,5 A a 0,8 A a oranžová vpravo dole. Je to tak dobře?
Mělo by být,protože s narůstající kapacitou baterky by se měl snižovat proud který pouští nabíječka do baterky. Jestli byla ta baterka uplně prázdná,tak to bude chvíli trvat,než se nabije.
Tak to předpokládám, jak sem tak vyčet v návodu, že teď nabíjí naplno 0,8 A, pak ubere na 2 diody, tedy ,05 A, pak na 0,2 A, pak má dělat ten test atd.
Tak vidíš. Návody je někdy dobrý číst.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
nenca napsal:
Mám ještě jeden problém, baterie byla zřejmě úplně hluchá, protože po zapnutí klíčku se nerozsvítily ani budíky, od tý doby to mám na nabíječce )to je od včerejšího večera) a ta to tam asi pořád pere, protože svítí oranžově ty 3 diody uprostřed 0,2 A, 0,5 A a 0,8 A a oranžová vpravo dole. Je to tak dobře?
Mělo by být,protože s narůstající kapacitou baterky by se měl snižovat proud který pouští nabíječka do baterky. Jestli byla ta baterka uplně prázdná,tak to bude chvíli trvat,než se nabije.
Tak to předpokládám, jak sem tak vyčet v návodu, že teď nabíjí naplno 0,8 A, pak ubere na 2 diody, tedy ,05 A, pak na 0,2 A, pak má dělat ten test atd.
Tak vidíš. Návody je někdy dobrý číst.
Ale to já čtu, jen mě překvapilo, že to nejde přes origo zásuvku, tak ste mi tu poradili, že to mám předělat naúřímo na baterii, pak sem zjistil, že je baterie úplně vycucaná a divím se tomu, že to trvá tak dlouho, ale ono nabíjení 0,8 A je skoro nic. Tak chodím do garáže a koukám, co se bude dít a ono pořád nic. Ty to taky nabíjíš přímo na mašině? Snad to neudělá něco s elektronikou, protože při totálně vybitý baterii tam pouští na 5s dokonce 22V.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Mělo by být,protože s narůstající kapacitou baterky by se měl snižovat proud který pouští nabíječka do baterky. Jestli byla ta baterka uplně prázdná,tak to bude chvíli trvat,než se nabije.[/quote]
Tak to předpokládám, jak sem tak vyčet v návodu, že teď nabíjí naplno 0,8 A, pak ubere na 2 diody, tedy ,05 A, pak na 0,2 A, pak má dělat ten test atd.[/quote]
Tak vidíš. Návody je někdy dobrý číst. [/quote]
Ale to já čtu, jen mě překvapilo, že to nejde přes origo zásuvku, tak ste mi tu poradili, že to mám předělat naúřímo na baterii, pak sem zjistil, že je baterie úplně vycucaná a divím se tomu, že to trvá tak dlouho, ale ono nabíjení 0,8 A je skoro nic. Tak chodím do garáže a koukám, co se bude dít a ono pořád nic. Ty to taky nabíjíš přímo na mašině? Snad to neudělá něco s elektronikou, protože při totálně vybitý baterii tam pouští na 5s dokonce 22V.[/quote]
S elektronikou by to nemělo nic udělat. Já přes zimu zajdu do garáže a vždycky připnu nabíječku na dva-tři dny rovnou do motorky. Už to takhle dělám u BMW tři roky a před tím taky tři roky u Afriky a nikdy se nic nestalo.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Toho napojování přímo na akumulátor zapojený do palubní sítě bych se raději bál, a to zejména u:
- novějších strojů
- strojů vybavených dodatečnými el. doplňky
Optimate akumulátor před a po nabijení testuje a jakékoliv zařízení, které je na akumulátor v tu chvíli připojeno, toto testování ovlivní.
Chcete-li svému akouši udělat dobře, tak nebuďte líní a odpojete jej. Toto samozřejmě neplatí pro BMW "udržovačku".
No podle toho co jsem pochopil z navodu by to melo byt tak, ze pri udrzovacim/testovacim stupni dodava nabijecka do 0.2A pro el. prislus. jako hodiny, alarm atd.
Hlavně si nejsem jistý, jestli ta nabíječka dokáže nabít zcela vybitou baterku. Některé jsou skutečně jen udržovací nebo dobijí trošku vybitou ale ne úplně prázdnou. Já mám jednu dílenskou nabíječku od BMW (s displejem co ukazuje fůry hodnot a testuje i startér atd) a ta 18Ah baterku vybitou pod 50% kapacity nedobije i když má dost velký maximální proud. Prostě to ukazuje že jako dobíjí ale realita je taková, že pak zkusím startovat a okamžitě to spadne třeba na 50%. Ověř to a kdyby to nebylo OK tak zkus jinou nabíječku, která je dimenzovaná na vyšší kapacity a bude schopná dodávat alespoň desetinový proud. 0.8A mi přijde jako dost málo na zcela vybitou (předpokládám) 14Ah nebo 18Ah baterku.
K tomu CanBusu - na trhu jsou dvě další nabíječky (kromě tovární BMW), které s CanBusem na 1200GS (resp. jakýmikoliv BMW) umí pracovat. Jedna je z USA a pokud vím, nikdo jí u nás neprodává, druhá je z Německa a měli jsme jí v nabídce, resp. občas jí prodáváme ale považuju to za zbytečný luxus. Za stejné peníze jiné značky nabízejí víc funkcí ale nemají ten odpovídající čip a CanBus je bohužel nepozná. Výrobce té nabíječky je firma Fritec a dělá i jednu ze dvou nabíječek pro BMW jako OEM. Výhoda u nich je, že se tam nic nemusí nastavovat a zvládne i úplně vytřískanou 18Ah gelovku. Jak má nabíječka moc tlačítek, je riziko že s tím majitel udělá nějaký nesmysl. U jednoho typu je třeba dobíjení (auta) v zimním provozu, kdy se baterka maličko přebíjí a při standardním proudu tam jde vyšší napětí a jak jste psali - tohle dát nabíjet natvrdo na motorku je cesta do pekel, protože tam jde dvojnásobek toho, co by mělo. Pokud je to vypnuté, tak to nevadí ale zapomeneš na nabíječku, otočíš klíčkem a v palubní síti 20V určitě není dobrá zpráva. Našemu známénu to takhle zničilo GPS, měl jí zapojenou natrdo a sice tam neměl klíček ale GPS se zapínala pochopitelně automaticky a on na ní zapomněl, jak to v tom režimu "zimní dobíjení" připojil, tak to někdy během dobíjení dávalo výrazně vyšší napětí a regulátor v GPS to nevydržel. Většina GPS snese přepětí a některé mají ve specifikaci až 32V ale tahle prostě odešla (TTR2) takže si docela vydělal. Nabíjení je docela věda a pokud je baterka úplně vybitá, je to mistrovský výkon znova jí oživit aby fungovala jako dřív. Obvykle se některý článek tak naboří, že to potom je krajně nespolehlivý. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Pro poradnou nabijecku se doporucuju zastavit v Hrobech u Tabora - vyprodej vojenskych prebytku ... soused tam koupil nabijecku co se s ni nabijej baterky do tanku ... za mrzky peniz super stroj ...