Zdar spolurideři!
S GS začínám, budu teda řešit asi obvyklá a obligátní témata. Za to předem Sorry Taky se chci trochu podělit o dojmy z přechodu na velký cesťák. Zejm. z pohledu jezdce, který doposud jezdil převážně na 1V. Po usednutí na GS si teda připadám jako na jiný planetě Zažívám radost, i rozpaky a vůbec různou směsici emocí. Zatím mám najeto pouhých cca 2tkm, po českých okreskách. Pořád si teda zvykám. Dlouhý trip je v plánu na léto.
@Spotřeba?
U mě zatím ve všech 4 vyjížďkách stabilně cca 5,6 ltr/100km. Moto po seřízení a servisu. Jízda sólo, na lehko. Z většiny jedu po okreskách, 80-110km/h. Méně rychlostky, stabilně do 130 km/h, pouze krátkodobě do 160km/h. Pokaždé něco málo lehký off, na 1. a 2. Kvalt.
Ta spotřeba asi není špatná a je logická u takhle velký moto. Vím ale, že třeba GS800 umí jet i výrazně pod 5tlr/100km. Lze něco takovýho dosáhnou i s 1150? Lze to nějak ovlivnit dalším seřízením, jízdním stylem?
@Dlouhá 6-tka?
Na okreskách mi moc nesedí dlouhý 6.kvalt. Na zatáčkovitý silnici 3.třídy mi nejlíp vyhovuje rychlost kolem 90-110km/h. Zdá se ale, že 6-tce sedí rychlost nad 105km/h. Což je většinou až moc fofr. Když tam nechám 5-tku, motor jemně vibruje a jako by si říkal o přeřazení víš.
@Obecně.
S úspěchem používám Tobinátor, i přesto, že mám konfekční výšku. Zvýšený plexi pěkně odvádí nápor větru nad mojí hlavu. Občas ale ztrácím pojem o akt. rychlosti a už se mi stalo, že jsem byl v zatáčce dlouhej, uff. ABS vzadu v akci
Sedlo mám v nevyšší poloze. Kdyby to šlo, dal bych ho ještě výš. I tak dostanu na zem líp, než se svého předhchozího 1V. Vyšší poloha sedla mi pomáhá řídit (zatáčet) moto lépe v sedě. Nejsem tolik. utopený za nádrží a dostanu se líp nad předek moto.
Off zatím velmi málo a opatně. Nechci s tím praštit. Přesto to nesměle zkouším, „trial“ na místě, drifty apod. Obul jsem K60 Scout. Nutné vypínat ABS při startu, trochu to otravuje.
Dimenze tlumičů a podvozku mi připadá slabá. Celé to na mě působí víc jako silniční moto, než enduro. Neumím odhadnout, co snesou bez úhony převody, rozvodovka atd. Trvalým limitem bude asi vysoká hmotnost, valí se to, boří, trhá se pod tím podklad. V žádným případě nemám v úmyslu GS jakkoliv „prasit“, brodit blátem, lámat na MX trati, ale nějakou tu srandu si asi neodpustím
Díky za reakce a ať se nám vrtule točí..! F-T
FilipTenere přiložený následující obrázek:
Gratuluji k přechodu na nejlepší cestovní enduro na světě (podle mne). Na 1100/1150 GS/GSA mám skoro 300tisíc km. tebou udávaná spotřeba je normální. U 1100GS jsem se na dlouhých trasách dostal i pod 5 litrů, ale celkový průměr byl stejně kolem 5,5. U 1150 jsem se pod 5 nedostal, ale průměr je podobný jako Tvůj.
Ta motorka je opravdu jiná než na čem jsi dříve jezdil, jak píšeš, hrne se, láme podklad. Na druhou stranu je v terénu, turistickým tempem (nikdo se nechce uprostřed Rumunska polámat, že...), velmi stabilní a jen tak ji něco nerozhodí ani nezastaví, dokud jede, prodere se všude.
Nějak nerozumím tomu, proč při tréninku "driftů" vypínáš ABS, já to dělám jen občas při offroadu v horách, spíš kvůli sjezdům. Když jsem kdysi trénoval na letišti drifty, zkoušel jsem na rovné louce kroužit dokola, aBS jsem nevypínal. Ony se na to názory různí a třeba instruktoři na offroad trati v Ga-Pa doporučují ABS nevypínat.
Ahoj. Děkuju za reakci a info. Úctyhodný výkon tvůj nájezd s řadou GS! To už ty moto musíš safra znát.
Spotřeba jasná,lepší to nebude. O víkendu (přidal jsem dalších 1000km) se mi podařilo 5,1ltr/100km. Buď nepřesný výpočet nebo to bylo rakouským benzínem. Nemám pro to důkaz,ale věřím,že venku mají paliva kvalitnější.
Špatně ksem se vyjádřil,ABS mi vadí,když se snažím smykovat. Pro drift samo ne. Pokouším to ale jen velmi nesměle. Ono mě to přejde,až si to kecne na zem.
GS vůbec není špatná moto,ale za sebe ji zatím tak vysoký body nedávám. Chybí mi samo tak dlouhá zkušenost s GS. Jak komu co padne do ruky je hodně subjektivní.
Tak tedy jedu dál,seznamovačka pokračuje
Upravil FilipTenere dne 30.05.2016 22:10
Gratuluju, ja koupil 1150 pred dvemi mesici a mam najeto neco pres tri tisice. Spotrebu mam stejnou jako ty, ale fakt je, ze nemam kat a mam upravenou palivovou mapu - a ze to jede velice pekne
Moje subjektivni dojmy z prechodu z Dakaru jsou nasledujici:
- sucha spojka je jina, neumim radit, radim pomalu - tohle mi dalo zabrat asi nejvic
- ta motorka se na silnici vubec nechova jako 1/4 tuny tezky stroj, je krasne ovladatelna
- jede to, proste to jede!
- musim kontroloval hladinu oleje a dolevat - na Dakaru jsem vedel, ze to mezi vymenama nesezere nic
- spotreba je, kdyz vezmu v uvahu co je to za stroj, docela v poradku
Rozhodnuti kazdopadne nelituju. Az sezenu padaky, dam vedet, jak se to chova v terenu. Bez padaku se tam bojim
Upravil awe_cz dne 30.05.2016 22:39
Ja mam spotrebu dlouhodobe kolem 5,8l. Ale mam predni 21", takze tacho nekeca jako s 19kou
Mam taky dlouhou sestku a dost podobny jizdni styl jako ty. Ale mam koncovy prevod tzv. "hrusku" z 11ky, coz je vic do sily a nemuzu si na sestku stezovat. Samozrejme, ze z 90km/h na 120 to nema takovou dynamiku jako na petku, ale jezdit se s tim v pohode da.
Pod prdel si kup AIRHAWK Large. Budes vys a pohodli naprosto uzasny! http://www.sensor...awk-large/Možná, že jsem krásnej jako anděl, ale anděl rozhodně nejsem!
-Se suchou spojkou mam stejnou zkusenost. Zvykam si,ale spojku musim poustet citliveji pro hladky prerazeni. Jako ucednik v autoskole
Jinak jde ale spojka lehce a presne,nemeni krok,jisty zaber.
-me spis prijemne prekvapila ovladatelnost na miste,tam bych ji ty kila nehadal. Horsi to je rozjety do zatacky. Vali se to jako koule vpred. Uz se mi stalo,ze jsem neodhadl najezd rychlost a byl v zatacce dlouhy. Pri prudkych manevrech a brzdeni pocituju setrvacny hmoty velice.
-dlouha 6 me trapila i na posl. Vyjizdce. Je to dobry fakt jen na dalnici. Petka samo lehce zvladne rychlosti kolem 110 nebo i vic,ale moto jemne vibruje,bez ohledu na otackomer bych instiktivne radil vys.
-pri rychlostech nad 110 mi prestava fungovat helma,LS2 s ksiltem. Hluk a tahne do ni. Uz chapu,proc se na takovych moto jezdi helmy vyssi tridy.
Co vozite na hlave?
Upravil FilipTenere dne 31.05.2016 21:37
Jo, do zatacky se vali jako koule - ale drzi, takze u mne dobry Jinak ja zrovna v LS2 s ksiltem obcas jezdim - a bez problemu. Ale fakt je, ze mam MRA s nastavcem a nastaveny nadoraz nahoru.
Mám na tom plexi z ADV. Posadil jsem ho výš a víc napřímil. Namontoval jsem Tobinátor vlastní výroby (funguje prima). Přímý proud vzduchu na mě nejde.
Mám LS2 MX453 Gears (2014). Kolem 100km/h v poho, ale při vyšší rychlosti průvan a randál. Nic moc. Nemám ale osobní zkušenost s dražší helmou.
Já mám nishua enduro carbon a v akci byla 5700kc. Do průduchů jsem dal kus molitanu a je teď pěkně tichá a pro mě vetra akorát. Ksilt jsem sundal a dal samozatmavovaci pinlock. Takhle jsem teď spokojenej.
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS