Tak ve chvilich klidu si dopravam oddych servisovanim Hrocha a nyni na radu prisla kontrola starteru.Vse se mi podarilo rozdelat az na to, ze jsem se zasekl na posledni casti. Nemuzu dostat rotor(civku) z pouzdra starteru.Asi je to pod tou cepickou necim zatazeny,ale nevim jak prave tuhle blbustku sundat.A nasilim to resit nechci.Kdyz uz jsem to vydelal,tak to musim dokoncit.Kazda rada dobra tak sem s ni
milanosor přiložený následující obrázek:
Jo ta cepicka jde spatne,ale vyndal jsem ji nejakejma klestickama.Uz presne nevim.Ale je to jen cepicka,tak kdyz ji trochu pomackas,tak se nic nestane.
Pod tou cepickou je takova sichrovka,ktera drzi v drazce.Tu myslim musis roztahnout,abys ji vyndal a pri skladani zase zmacknout.Bez roztazeni ti ven nepujde,je tam malo mista.Ja to delal,protoze se mi v tom statoru odlepili magnety,tak kdyz to delas,tak koukni,jestli poradne drzej.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Joooooooooooooo,tak to jsem zase jendou neco pohnojil Vse slo hladce, i cepicka se podarila oddelat bez poskozeni ale pri spetne m zlozeni se mi prihodila nemila vec.Netusim proc,vse bylo na svem miste jako predti,ale ten plastovej nesmysl,co drzi zezadu uhliky a pruzinku,tak ten prasknul.Ze bych to pretahl sroubama se mi nezda ( jeste jsem to ani nedotahl ),ale mozan se tam neco kouslo no a je to v haji.Takze ted budu muset shanet nejakej nahradni.V jakych autech je stejnej starter?Premyslim azjit na vrakac a okouknout to.Opravne sady na starter totiz obsahuji asi vse,jen ne tenhle nesmysl
Uz jsem to taky nasel. Za 14 liber sada.Ale jako samotnou cast " brush holder " jsem to nenasel. Hold asi bude doma sada pro pripad nouze.Jeste zkusim v pondeli do Peugeotu,jetli muzou objednat jen to a uvidi se.Ale kdyby nahodou to mel doma nekdo nevyuzite,dejte echo.Diky
hele kdysi sem někde čet že ten strarter je stejnej z peugota 205 z někakýho benzínu a že prej stačí jen přendat ten přední držák a jinak prej vše stejný,ale nevimjestli to tak je,jen sem to čet někde na netu ale nijak víc sem to neověřoval
Prave proto chvi jit v pondeli do Peugeota,jestli mi to objednaji. Firma Wagner dela repliky nahradnich dilu a pisou nasledovnou kopatibilitu u tohoto typu: VALEO D6RA :BMW, BMW Moto, Citroen, Peugeot,Saturn
Ten dilek bych spis objednaval treba v Auto kelly nebo nekde kde delaj Valeo.Urcite to bude levnejsi nez v Peugeotu.To Valeo je znama znacka a delaj vsechno mozny.
Malej dotazd ty doby co jsem to mel parkrat rozdelany,tak jak oddelam ty vrchni 2 srouby,tak mi automaticky vyjede celej ten dilek s uhlikama.Nevim jestli je to normalni,nebo jestli jsem neco nekde nezajistil.Ale funguje to normalne.
Upravil vevis dne 06.02.2009 13:29
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Taky jsem si rikal, ze to tam predtim drzelo a ted ne,ale neni tam nic na zajisteni( az ty matice na krytu),tak to musi zakonite vyjet nahoru.Pruzinka totiz tlaci uhliky na civku a vytlacuje celou tu cast.Asi to tam bylo origos vic narazeny,protoze me to dela to same.Nicmene nejsem sam,komu to asi kruplo.U tech starteru jsem nasel,ze to krupa rado
Neví někdo přesné označení startéru na 1150 GS? Je to Valeo D6RA 75? Jsem ho loni čistil a taky se mi povedlo trochu poničit ten plastovy díl...nicméně zatím startuju i s prasklým plastem Napadlo mě taky koupit opravnou sadu, ale bylo mi v obchodě řečeno, že označení D6RA nestačí, že tam musí ještě být nějaké číslo, jinak se můžou ty plastové části trochu lišit...Když oddělám jenom plastový kryt startéru, tak tam označení není vidět. Tak se ptám jestli někdo z vás, kdo má ten startér venku neví to přesné označení....
Ja som si nechal vycistit starter u chlapa co sa zivi servisom starterov a ten mi hovoril ze je to starter ako na peugeot akurat sa oproti autovemu toci naopak takze pozor na vymenu celeho starteru aby si cosi neposral no diely by mali pasovat
Mrkni se ještě k Remusovi a případně se ho poptej. Má půl garáže dílů, třeba by tam něco pro tebe vykopal. http://www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?forum_id=12&thread_id=2871
Něco na startéry a případně komplet startér tam ještě nedávno měl.
Upravil Medik dne 26.01.2009 19:54
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
mao -ano, D6RA75 je na 1150GS
tu citace :BMW Motorcycle VALEO Starter Motor .
BMW Applications R850, R1100, R1150, R1200C Model 259 / a33;oilheadsa33;.
BMW Reference # 1241 2 306 700.
New Starter Motor manufactured by Valeo in France for all R Series 1993 a33; 2004.
Valeo Part # D6RA55 supercedes to D6RA75.
Upravil W dne 26.01.2009 20:02
strive napsal:
Ja som si nechal vycistit starter u chlapa co sa zivi servisom starterov a ten mi hovoril ze je to starter ako na peugeot akurat sa oproti autovemu toci naopak takze pozor na vymenu celeho starteru aby si cosi neposral no diely by mali pasovat
Nic neposeres,jenom ti tam ten pastorek nezajede a je to neprijemnej zvuk.Lisi se to jenom nalepenim magnetu ve statoru.On treba starter na r100 taky toci opacne nez na r1100.
Upravil vevis dne 06.02.2009 13:31
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Wing: diky, zkusím náhradní díly na D6RA 75 (zatím to sice šlape a startuje dobře, to já jen pro klid v duši, kdyby se to nějak po...)
Čučel jsem taky do svého postaršího peugeotu 306...je tam taky Valeo D6RA ale tuším s dodatkem 66. Nevím čím se to liší.
Jinak ta opravná sada na obrázku od Zmiona stojí v Brně (dnes jsem se díval) 400,- Kč