Potrebuju radu.Pri rozdelani starteru jsem zjistil,ze mam dane uhliky obracene nez na prilozenem obrazku.Ten vrchni uhlik ma tu kovovou packu nasilim preohlou na druhou stranu a je zasunut do spodniho otvoru a spodni uhlik je v hornim otvoru a plisek vedouci od nej je nasazen na horni sroub.
Me vysvetleni je,ze loni pri oprave starteru,kdy se vysypaly magnety ze statoru,tak mi byl stator vymenen za dil z peugeota.Ten udajne toci na druhou stranu.Mozna to opravar vedel a proto zmenil umisteni uhliku.A nebo je tam jen dal spatne a i tak to funguje.
Otazka zni: Docili se prohozenim uhliků tocení starteru na druhou stranu,nebo je to blbost?
Upozornuju,ze starter na obrazku neni muj,ale tahle to ma vypadat.
vevis přiložený následující obrázek:
[82.21Kb]
Upravil vevis dne 06.02.2009 17:16
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Prikladam nepovedenou fotku meho starteru.Na motorce te neni poradne odkud vyfotit.Dalsi vec je,ze ja dnes poradne nevim jestli tam mam stator z 1100gs nebo ze 100gs,kterej toci obracene.Protoze po te provizorni oprave,jsem chtel mit stator pro jistotu novej,ale kdyz jsem ho kupoval,tak mi rekli,ze snad je to on,ze jim nekdo prohazel statory v krabickach.Kdyz jsem ho doma zkusil,tak tocil obracene,tak jsem ho vymenil s tim,ze to bylo prohozeny.Tak pokud by prohozeni uhliku zpusobovalo toceni na druhou(u mne na spravnou)stranu,tak pokud to chci mit vse na 100%,tak to znamena koupit zase novej stator(tentokrat spravnej)a radsi i uhliky,abych ten plisek nemusel preohejbat,az je budu davat spravne.
Druha vec je,ze motorka startuje v pohode,jenom ty tlusty draty co jdou od uhliku tam jsou napasovany vselijak a neodhadnu,jak dlouho to vydrzej.
Doufam,ze jste to aspon nekdo pochopil.
vevis přiložený následující obrázek:
[84.2Kb]
Upravil vevis dne 06.02.2009 18:07
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Cus Vevis,rotaci starteru určuje vinutí.Uhliky pouze převádí proud na rotor.Tvoje uhlíky jsou ve víc než dobrém stavu.Když jdou do kopru,tak startér ztrácí výkon a otáčky z nedostatku el.proudu.
Nevim,jestli jsi z toho pochopil,ze muj starter je na te druhe seredne fotce?Tu prvni jsem si zde na foru vypujcil abych ukazal jak je to spravne a pod tim popisuju jak to mam ja.Nejde mi do hlavy proc by byli jen tak dany obracene,kdyz to da zbytecne ohybani a pasovani,aby jsi je tam vubec dostal.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
To jsem pochopil hned potom co jsem to odeslal a podival se na tu rozborku.To ale nic nemění na funkci uhliků.Mužeš tam dát i z vrtačky,když tam budou pasovat a musí to makat.Jeden je připojeny na kostru a druhý na proud.Jestli to máš jako na té dobré fotce,tak to musí být OK.
Ja to mam tak,ze ten co je na horni fotce pripojeny na kostru,tak ja mam na proud a ten co je na proud tak ja mam na kostru.A toci mi to tak spravne,ale mozna proto,ze mam stator z jinyho typu s obracene nalepenejma magnetama.Tak prave zjistuju,jestli se prohozenim tech uhliku vcetne toho pripojeni proud,kostra muze zmenit smer otaceni.Mam strach,ze kdyz to dam spravne,jak to ma bejt,ze budu tocit obracene,protoze mam pravdepodobne jinej stator.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Ja nejsme ektrikar,takze s timhle vubec netusim.Zkousim si jeste vzpomenout z dob Merkuru jestli se neco delo pri prohozeni polu, ale nevim jestli se to tosilo opacne, ale tusim ze ano.Myslim, ze kdyz jsem preploval ventilator tak taky fungoval naopak, ale mozan je to blbost
Tak jsem to dnes probral s opravářem na startéry a je to tak,že ty kontakty když se přehodí,tak na 90% se to bude točit obráceně.Ten kdo to opravoval věděl co dělá,když ti namontoval jinou součástku.Na funkci to vliv nemá.Tak sorry za mystifikaci.zduř.
Akorad,ze jak jsem to nevedel,ze je to takhle vyreseny,tak jsem si pak koupil pro jistotu novej stator.Puvodne mi prodali spravnej a jak sem ty uhliky nechal obracene,tak jsem ho sel vymenit,ze toci obracene.Dali mi stator na 100gs,ktera toci obracene s tim,ze asi prohodily krabicky.Takze pokud uhliky dam jak patrej,tak me ceka novej stator.
Ale tohle zjisteni ma tu vyhodu,ze pokud se nekomu posere v cizine starter,tak sehnat ten ze stareho peugeota je urcite lehci,nez shanet na BMW.A prohozenim uhliku lze problem se smerem toceni jednoduse vyresit.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
ahoj Vevis, jo urcite prohozeni uhliku u stejnosmerneho motoru zavini obracene otaceni. Nema asi smysl tady malovat sily ktery tam pusobjej, ale prave tim ze prehodis uhliky, tak protoze je tam stejnosmernej proud, kterej otocis, bude smer magnetickyho pole obracenej a tim padem se ti obrati otacky.
jen pro porovnani s motorem napriklad u rucni vrtacky, ktera ma taky komutator, tam je to neco jinyho protoze mame proud stridavej. Takovy motory taky nemaj permanentni magnety, ale stator je taky vinutej.
Fabio napsal:
ahoj Vevis, jo urcite prohozeni uhliku u stejnosmerneho motoru zavini obracene otaceni. Nema asi smysl tady malovat sily ktery tam pusobjej, ale prave tim ze prehodis uhliky, tak protoze je tam stejnosmernej proud, kterej otocis, bude smer magnetickyho pole obracenej a tim padem se ti obrati otacky.
Sem vedel,ze ty to budes vedet,a doufal jsem,ze si toho vlakna vsimnes.Dik
Kdybych nebyl blbej a vsimnul si uz driv,ze ty uhliky mam prohozeny,tak bych si nechal dobrej stator a uhliky dal spravne.Ted holt budu zbytecne platit.Ale myslim,ze je to prakticka a vyuzitelna zkusenost.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
hele jen takova malickost sice ho muzes koupit u BMW, ale normalne bych se podival jestli by se nedal sehnat primo od VALEA, protoze ja v ty svoji aspon mam od VALEA a myslim si ze bmw to od nich kupuje. A hlavne by to melo vyjit levnejc. Dalsi vec je ze by stacilo jen vymenit samotnej rotor(protoze chces jen obraceny vinuti), ale ted nevim jestli se da samotnej vymenit
Koupil jsem je v elitu asi za 400kc.Kdyz reknes uhliky do valea,tak ti daj spravny.Za 60 kc jsem si koupil jeste drzak uhliku,protoze jsem ho mel od pruziny dost ostipanej.Ale se statorem jsem tam neuspel,protoze netusili,ze nejaky tocej doleva a nejaky doprava,tak jsem ho koupil v car servisu.
Na uhlikach je napsanosx 144-145k BRUSH SET a na drzaku uhliku:133647.
Upravil vevis dne 23.03.2009 08:19
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Kalut napsal:
Zdravím , kde kupujete uhlíky do startéru na R1150GS . Elit , nemáte někdo katalogové číslo této součástky.
Já jsem kupoval v prodejně kde kupuju všechny ND na auto, moto. Řekni označení startéru a on ti dá uhlíky. Na 1150 by to měl být startér Valeo D6RA75.
V Elitu by to měly být tyto http://www.ecat.e...amp;TT=ftx
Ale ta cena je hrozná, já sem je kupoval tuším za 270 Kč.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E