Ahoj, mám pár "teoretických" otázek.
Ví někdo v čem se liší podvozek r1150r od r1150gs vyjma rozdílných tlumičů a kol.
Jsou díly podvozku u GS více dimenzovány na off?
Šly by tlumiče z GS namontovat na Rko?
Co by to udělalo s geometrii?
Případně co by se muselo upravit, aby byla montáž možná.
Prodej Rka a koupě GS je asi jednodušší než blbnutí s tlumiči, ale radši bych blbnul. Díky za postřehy.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
ahoj, kdysi jsem narazil na r11r s tlumiči a reakcí kardanu z r11gs. nevypadá to vůbec zle, ale o jízdních vlastnostech toho z fotky moc nepoznáme. http://www.bike-u...onversion/
Ero přiložený následující obrázek:
[90.27Kb]
Upravil Ero dne 24.04.2017 06:28
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
Ja bych rekl, ze tam ma tlumice z gs 1100.
A stab tyc asi taky.
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Tak mám tlumiče z GS na R-ku a jde to. Moto se přizvedlo tak o 5cm - hlavně zadek.
Na hlavním stojanu jsou obě pneu v kontaktu se zemí. Se stabilizační tyčí z gs by šel zadek ještě výš.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
"stabilizační tyč" se jmenuje záchyt reakce
Jinak... to, že se to přizvedlo a jede to, nemusí znamenat, že tam něco dost netrpí.
Při větším propružení předního kola, který teoreticky tlumič z GS umožní, se ti můžou už páčit kluzáky z horních brýlí.
Nechci tě strašit... nevím, jak je tam udělaná rezerva, ale teoreticky to možný je, takže bych prvně sundal pružinu z předního tlumiče a podíval se, jak vypadají silent bloky v horních brýlích, když to dáš na doraz. Jestli se to už páčí, tak budeš mít časem problém, jak měly LC... vytrhávání víček z kluzáků.
A v zadu ti zase může brousit přední homokinetickej kloub o kyvku, protože to už na něj bude moc zalomený.
Já když vyndám na 12ce zadní tlumič, nechám celou kyvku jen tak vyset, dám tam zadní kolo a otočím s ním, tak už mě dře kloub o vnitřek kyvky, protože je to mimo rozsah, kterej udržuje právě omezená délka tlumiče... ten prostě kyvku nepustí níž, než je konstrukčně přípustný.
Nevím, jestli je kardan a kyvka na eRku stejná, jak na 1150 GS...
... tohle a horní brýle, jsou první dvě věci, kterých bych řešil, jinak si zaděláš na velký problémy.
Upravil Mr GS dne 25.01.2019 15:40
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
no co jsem se tady ptal , tak motor,převodovka a kardan by měly bejt totožný . z čehož chápu že by se to mělo lišit v tlumičích a reakční tyči . ale rači vyzvídám než koupit za ranec nějaký pěkný tlumiče a pak je tady zase prodávat :/
Je to možný... já jsem po tom nepátral, ale je to první věc, která mě napadla.
Pak bych překontroloval ještě ten předek, nebo poprosil mahomaho, aby na to třeba mrkl (jestli už to neudělal), protože je to i v jeho zájmu a pak bude vše OK... a už ti jenom nabídnu tlumiče öhlins na 1150GS
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Zkus se podívat do REALOEM zdali jsou čísla díů stejná - dle toho lze vyvodit, co je jiné a tím se pak trápit...
Šel bych po délce kluzáků na předku - pokud jsou stejné, pak to bude O.K.
Zkoukni ten kardan - ten asi bude taky stejnej... hruška - obal je stejnej, převodovka v ní bude určitě jiná. Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
délka kluzáků nemá vůbec nic společnýho s tím, jak vysoko chodí vidle (ta spodní část, do které se kluzáky zasouvají). Tam je v obou směrech velká rezerva. Ty je nikdy nemůžeš dostat na dno ani vytáhnout ven, ani kdybys použil jakýkoliv tlumič, kterej tam vůbec rozměrově nacpeš.
Ten problém u LC taky neřešili zkrácením kluzáků Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Petře, ano neřeší, ale jde o to zdali je ten předek stejnej a nebo není, a proto bych prošel čísla dílů a tím došel k tomu, zdali je tam něco jinak nebo ne... Jestli třeba horní brýle mají stejnou vzdálenost od krku řízení a nebo ne - tma už by se to co popisuješ právě mohlo projevit...
ty kluzáky jsem prostě nadhodil... to jest vše...
Dle mého soudu budou jiné - kratší protože operační prostor i tlumiče je kratší -"zdvihy" jsou rozdílné... (Tím chci říct že třeba i když tam bude ten jinej tlumič, budeš s kluzáky na dorazu a nepomůžeš si...)
Snad mi rozumíš o čem teď mluvím...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Při větším propružení předního kola, který teoreticky tlumič z GS umožní, se ti můžou už páčit kluzáky z horních brýlí.
Nechci tě strašit... nevím, jak je tam udělaná rezerva, ale teoreticky to možný je, takže bych prvně sundal pružinu z předního tlumiče a podíval se, jak vypadají silent bloky v horních brýlích, když to dáš na doraz. Jestli se to už páčí, tak budeš mít časem problém, jak měly LC... vytrhávání víček z kluzáků.
Jaké víčko z kluzáků? myslíš víčko na trubce přední vidlice? ale pokud už by se mě podařilo dát dolů pružinu z předního tlumiče, zcela jistě bych ji nenasadil zpátky
Upravil mahomaho dne 29.01.2019 07:56
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
VojtechPolicky napsal:
Zkus se podívat do REALOEM zdali jsou čísla díů stejná - dle toho lze vyvodit, co je jiné a tím se pak trápit...
Šel bych po délce kluzáků na předku - pokud jsou stejné, pak to bude O.K.
Zkoukni ten kardan - ten asi bude taky stejnej... hruška - obal je stejnej, převodovka v ní bude určitě jiná.
Tak kardan a zadní kyvné rameno je stejné, záchyt reakce je u:
GS - L 365mm
R - L 385mm
mě z toho plyne že by skutečně mohlo docházet ke styku homokinetického kloubu s kyvkou neb je více zalomený. Jak psal Mr.GS. Možná se to zalomení nemusí líbit ani tomu kloubu.
Pouzdro zadní úhlové převodovky se taky liší, netuším jestli to má na něco vliv.
Upravil mahomaho dne 28.01.2019 22:04
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
Ono musíš dát i ten záchyt reakce z GS, resp. zajistit, aby vstup úhlovýho převodu byl pořád rovnoběžně s výstupem převodovky.. Jinak hrozí vibrace, které za jízdy třeba nebudou cítit, ale které zvýší opotřebení celého kardanu..
yuri13 napsal:
Ono musíš dát i ten záchyt reakce z GS, resp. zajistit, aby vstup úhlovýho převodu byl pořád rovnoběžně s výstupem převodovky.. Jinak hrozí vibrace, které za jízdy třeba nebudou cítit, ale které zvýší opotřebení celého kardanu..
Jinak pěkný, taková "retro" samodomo NineT..
JJ stávající stav mě vyhovuje více. Moto není takový břichoplaz. Od namontování jsem nikde nechytl spodkem ani na obrubnících atd.
Nicméně se asi poohlédnu po tom záchytu, ale po montáži tlumičů z gs se přizvedl hlavně zadek a obávám že po montáži záchytu z GS který je kratší nedosáhnu na zem.
Upravil mahomaho dne 29.01.2019 08:14
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
nevidím jedinej důvod,proč by měl dřít kardan o tubus,když je stejnej s GS. Teda pokud je stejnej i kardan samotnej- porovnat dle čísel v katalogu. A to co nazýváte homokinetickej kloub je prachsprostej křížek kardanu,kterej se právě funkčností zásadně liší od homokineťáku-ten je stajnoběžnej při výkyvu na vstupu i výstupu z něj,křížek kardanu nikoliv,proto se musí používat křízky dva,který se navzájem vyrovnávají... Různý délky záchytu reakce se používají i u R1100S,kde verze BoxerCup Replika má právě ten záchyt jinej oproti normální verzi.
Jaké víčko z kluzáků? myslíš víčko na trubce přední vidlice? ale pokud už by se mě podařilo dát dolů pružinu z předního tlumiče, zcela jistě bych ji nenasadil zpátky
Jo. To horní víčko, ke kterýmu je chycenej šroub, kterej drží kluzák v horních brýlích.
Tak s tím skoč k někomu, kdo má doma lis na to sundání pružiny.
Nebo další varianta je přemeřit vzdálenosti mezi spodníma a horníma brýlema na R a poměřit s GS. Když to bude stejný, tak se tam nic dít nebude.
To dření křížku u toho zadku bys poznal samotným poslechem.
Když dáš moto na centrál tak, aby jsi měl vyvěšený zadní kolo, tak na neutrál s ním zatoč... kdyby to dřelo uvnitř tubusu, tak to uslyšíš.
Jinak větší "zalomení" křížku nevadí. To se pořád vyrovná. Taky jsem se toho bál, když jsem tam měl starý öhlinsy a blbě nastavený tak, že ta motorka byla hodně vysoko, takže kardan byl prakticky pořád ohnutý dolů a na životnost křížku to nemělo vliv. Prostě dokud to nedře o kyvku, tak je to v cajku.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA