tak se mi stalo v co by určitě nikdo nedoufal. Letos jsem byl na dovče a tam mi přestal fungovat posilovač na zadní brzdě. Naštěstí ale v kombinaci s předním posilovačem se dalo jet dale.
Chtěl jsem se optat estli by někdo netušil pročpa to posilovač vzdal, resp. jak by šlo proměřit, třeba na konektoru ABS estli do ABS jde vše co má jít.
Jel jsem troch a kudlu a docela mi to vyděsilo, kor když na to čovek nejní připravený. Když nastartím ABS se normálně aktivuje s tím, že jak to vzdycky po aktivaci zabzučí, zabzučí pouze posilovač pro předek. Když stojím nic nesvítí, dokud nezačnu brzdit. Pak to asi zjistí, že je zadek chabrus. Když se mi to stalo tak se to dokonce I dvakrát samo opravilo, vždy když jsem chvilku stál, ale né na dlouho. A teď už nejde vůbec. Neříkám, že se s tím nedá jezdit, ale přeci jen bych to chtěl asi spravit nebo to nějak přepojit aby abs zůstalo jen na předku a zadek šel normálně, což by bylo úplně nelepší. vím, že to jde přepojit a zbavit se 5 kil, ale pro budocí případný prodej to chci spravit.
Zadní brzda normálně svítí na nožní pedal, ale čmelák nepremává. Mám najeto necelých 50, kapalina měněna, jednotka odvzdušněna dle jasných postupů atd atd. ...
Ahoj srry, že sem se tak dlouho nehlásil, ale zima je zima.
Šel by prosím tě nějak ten sensor přeměřit?
Nevíte pls někdo kolik by to mělo mít ohmu?
A ted z troche jinciho soudku, mám nejspiš problem s převodovkou. Při škubání plynem to kovove naráží. Nevíte někdo, jestli je v převodovce nějaké tlumící člen, který by mohl být KO?. Resp kdo by mi ji mohl opravit včetně výměny ložisek a vydištancování?.
Dobrá tedy, ale když škubu lehce spojkou při rozjezdu ozývá se to z převodovky. Jako kdzy jedes po hezkém asfaltu a neskubeš plynem jen si ševelí. Ale já rád lesní cesty a to je ran, že by jednomu prask.
Moje zkušenost je taková, že když jedu po hodně rozbité cestě pod pod plynem, tak se ozývají kovové zvuky. Přisuzuji to tomu, že zadní kolo střídavě zabírá a prokluzuje na hrbolech. Na 1150 jsou velké vůle v záběru převodovky a ve spolupráci s tlumičem záběru v převodovce to cvaká. Mělo by to být to samé jako když dáš moto na hl. stojan, zařadíš kvalt jedna a potom razantně zkusíš pootočit zadním kolem (rukou )
Možná tvoje kovové zvuky jsou jiné a způsobuje je něco jiného.
Díky za obrázek. Tak nějak vím o funkci. Spíše mi jde o to, jestli tam nejsou nějaké tlumící elementy. Třeba jaké si pružiny v kolečku, které by třeba mohly být KO.
snaker46 napsal:
Dělá to ikdyž kolem zahýbu jen lehce sem tam....
nic tomu není, rěšíš vymezení zubových vulí. neřeš a jezdi. ale pokud mi chceš dát nějake peníze mužu ti to rozebrat
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Dobrá budu jezdit ... :-) Nahodou bys nevěděl jak proměřím -I-ABS cidlo k zadnímu kolu. Zadní posilovač nejde. Už při zapntí zapalování se probudi jen přední posilovač. Dokud se nerozjedu a nezmáčknu brzdu tak o žádnej poruše motorka neví. Chtělo by to njespíš načíst co to hlásí. Po fórech jsem se dočetl, že by to mohl být abs snímač, ale nikde jsem se nedočet, jaký má mít hodnoty. Předpokládám, že je to odporový prvek. Jinde zase píšou, že to může dělat čidlo tlaku co je uvnitř jednotky. To by bylo asi nejjednodužší změřit, ale kde?. Přepodkládám, že na odvzdušňovákách.
Vyndám ji a přepojím bez abs, ale opravit bych ji chtěl.
Takže když čidlo demontuju protože musím s čidlem k osciloskopu tak bych mel správně vzít i kolo s tím kroužkem. Nebo to nasimulovat nejak jinak. Nejakym perforovanym prouzkem a videlo by se, co říkate?
snaker46 napsal:
Takže když čidlo demontuju protože musím s čidlem k osciloskopu tak bych mel správně vzít i kolo s tím kroužkem. Nebo to nasimulovat nejak jinak. Nejakym perforovanym prouzkem a videlo by se, co říkate?
Dík
A co zvolit jednodussi cestu a dojet na diagnostiku
... servis a diagnostika BMW Motorrad