Ahoj zkušení, zkoušel jsem za zadní kolo brát rukama v pozici hodin 12 a 6 a žádná vůle, ale při jízdě po silnici při cca.45km/h a 90km/h je cítit brnění a trochu slyšet hluk. Jakmile ale s motorkou udělám vlnku, nebo ji naklopím na levou či pravou stranu, hluk a vibrace zmizí. Nevím, zda to může být způsobeno pneu? Nikdy před tím, jsem enduro neměl a teď tam mám nazuto Heidenau K 76 (viz. foto).
Pizzy Bender přiložený následující obrázek:
[20.43Kb]
Upravil Pizzy Bender dne 15.03.2009 12:17
BMW R 1100 GS k dvacetiletému výročí prodáno
Jawa 250/590 SPORT - na uklidnění
Jawa 350 Californian r.v.2014 na zakázku
může to být i tou gumou podle toho co popisuješ už by asi bylo ložisko dost v ... zkus přezout máš li možnost
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Móóc děkuji Jirkovi Stránskému za vyčerpávající informace po telefonu .
BMW R 1100 GS k dvacetiletému výročí prodáno
Jawa 250/590 SPORT - na uklidnění
Jawa 350 Californian r.v.2014 na zakázku
Já měl to samé, říká se, že to dělají z části sjeté Tourancky, ty údajně ztichnou v náklonu.
U mě to ale bylo to velký ložisko. taky žádná vůle a žádný olej z gufera.
Přesně to zjistíš, když dáš moto na stojan, pověsíš zadek za plotnu do vzduchu nebo podržíš pravou rukou za hrazdu mezi držáky kufrů (tak jsem to dělal já) a zamotáš levou rukou zadním kolem.
Při otáčení to doslova vrčí a na motorce jsou cítit vibrace.
Po poravě to je naprosto tiché bez drnčení a vibrací jen šustí destičky.
Tak jsem to měl já při cca 75000 km.
Zdar
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Přesně tak jak popisuje Mara, ale na druhou stranu to ani hučet nemusí a vůle taky být nemusí (viz já v článku Ukrajina 2008) Tomu bych dal, ale tak 10%. Zatoč s kolem ve vzduchu a uslyšíš.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Chlapi, ještě jedna užitečná rada. Když už ty koncový převody máte rozdělaný při výměně velkýho ložiska, tak alespoň vizuelně zkontrolujte kuželíkové ložisko a poslechem i jehličkové a axiální ložisko. Když vidím kolikrát, že to některým majitelům měním v dílně až "pět minut po dvanácté" - tzn. ložisko silně hučí, olej sice přes gufero neteče, ale z vypoušťáku se vyvalí nechutná směs oleje a šupin tak už je to špatně. Tato olejová sračka se dostane do všech ložisek a při delším provozu tato ložiska "načne" a osobně už jsem to zažil, že se po výměně velkýho ložiska a nevymněnění ostatních (ač jsem majitele upozorňoval, že jsou i ty ostatní chycený a že se pravděpodobně za pár tisíc km uvidíme znovu a bude to o to dražší-majitel již nechtěl do dalších ložisek investovat) vysypalo některé další. Mám jich v dílně slušnou sbírku - jak si vzpomenu, tak vám je můžu nafotit. Další věc je nešetřit na oleji. Vyměňte klidně v polovině intervalu - těch pár korun za olej je zanedbatelnejch a alespoň jednou za rok vidíte, co z hrušky vyteče a tím pádem v jakém stavu jsou střeva.
Samosebou, když se to velký ložisko podchytí včas, tak není co řešit
Pizzy napsal:
Ahoj zkušení, zkoušel jsem za zadní kolo brát rukama v pozici hodin 12 a 6 a žádná vůle, ale při jízdě po silnici při cca.45km/h a 90km/h je cítit brnění a trochu slyšet hluk. Jakmile ale s motorkou udělám vlnku, nebo ji naklopím na levou či pravou stranu, hluk a vibrace zmizí. Nevím, zda to může být způsobeno pneu? Nikdy před tím, jsem enduro neměl a teď tam mám nazuto Heidenau K 76 (viz. foto).
http://www.bmwgs....owstart=40
Nějaký udaje jsou zde.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
A něco tady, tak si pohledej http://www.maxbmw...spid=47979BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Diagram #33_1017
Tady to najdeš a ještě ten obrázek hned vedle myslím. Jsou tam i rozměry.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Tak to asi jsou ty gumy. Měnil jsem olej, krasně čistej, na vypušťáku žadný špony. Při točení kolem žáné zvuky, ani vibrace. Dal jsem tam nový olej Paramo API GL5 Hypoid (85W-140 je to ten nejhustší), musel jsem ho pomalu z tý "pixli" vyklepat, jak je hustej. Ten samej i do převodovky a navíc přilito všude Metal-Tec 1.
Upravil Pizzy Bender dne 17.03.2009 14:10
BMW R 1100 GS k dvacetiletému výročí prodáno
Jawa 250/590 SPORT - na uklidnění
Jawa 350 Californian r.v.2014 na zakázku
Ahoj vsem, omlouvam se ze dotaz netyka pneu, ale bylo tu zminene lozisko v kardanu a tak bych se rad zeptal zda je prijatelna drobna vule na zadnim kole ci nikoliv. Loni jsme menil gufero a lozisko se zdalo OK a i olej nebyl nijak moc znecisten. Nicmene vuly na kole mam a nevim zda uz prikrocit na vymezeni podlouzkou ci nikoliv.
Diky Martin S.
Jestli mě pamět neklame, tak je povolená vúle na zadní kole / ruce 12+6 hodiny/ na obvodu kola, max 1mm .Teda pohyb páčení k sobě od sebe myšleno. U mý 12gsa jí bylo od nova cítit a nyní při 15tkm, ta vúle je tam přibližně stejná.
Presne jak rika Tonda,
jestli je spatny hlavni lozisko, vymenit i axialni, gufero, jehlove, a kuzelikove. Anebo si je alespon pripravte dopredu spolu s dalsim hlavnim loziskem. Vymena na sebe nenecha dlouho cekat...
já měl u 1150 taky drobnou vůli, nezvětšovala se, ale přesto sem se rozhod nechat ložisko vyměnit a zkontrolovat celej kardan ( u Žlábka). Nerad bych, aby mě někde na východě kardan nechal...
hlavně, že je pivo ftlamě
Tak jsem si na základě tohodle vlákna vyzkoušel zatočení kolem a nic, hurá
Pak ovšem přišla odborná rada od táty, zacloumání zadním kolem když je o něj motorka opřená a dokonce už i slyšitelný klapot od zadního kola mě tak trochu nasr...
Takže doufám že mě nečeká velká oprava, jsem na Motocyklu nechal mnoho peněz
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?