Ahoj kluci, uz loni v Italii a letos zase. Objevuje se to klasicky kolem 4000 ot kdyz predjizdim, proste pri akceleraci. Ma to zhorsujicise tendenci. Lepsi benziny + aditiva jsem zkousel.... bez valneho efektu..Podeziram z toho lambdu. Zna nekdo hodnoty, ktere by mela davat? Zkousel jsem ji merit zapojenou na dvou bilych kabelech. Nameril jsem 11V ???? nemelo by tam byt mene?
Do lambdy vedou čtyři dráty. Dva z nich je vyhřívání- tam je normálně 12V po celou dobu, kdy je zapnuté zapalko. Na druhých dvou drátech je signál z lambdy. Je to v zásadě signál, který má dvě úrovně- orientačně 0,3V a ca 1V. Tím lambda říká řídící jednotce jestli je ve spalinách zbytkový kyslík. Když je, řídící jednotka obohatí směs, následně už ve spalinách kyslík není, lambda přejde do druhého stavu a ŘJ na to zase reaguje změnou bohatosti. Proto na těchto signálových drátech je vidět změna tohoto signálu. Nejlépe to vidíš osciloskopem, dobře je to vidět i klasickým ručkovým voltmetrem. Laciné digitální měřáky nemusí ukazovat dobře. Záleží totiž na frekvenci změn napětí a to záleží úplně na všem. Já bych ji u GSočekával tak 1-2Hz, ale může to být i jinak. Samozřejmě pokud ti z lambdy leze nesmyslné napětí- je lambda po smrti. Ale pokud ukazuje napětí viz výše ale nepulzuje, nemusí být lambda nutně vadná, může to být i jinde. Problém taky může být v těsnění výfuků- jakmile se ti dostane do výfuku vzduch z netěsnosti- lambda na to reaguje. Ještě doplním, že po startu motoru to chvíli trvá, než se lambda zahřeje a celý jev začne fungovat...
Nicméně projev motoru může ukazovat i na špatný předstih (nebo problémy s halem).
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
Diky, tak nejak jsem si to myslel. S tim hallem muze byt co za problem? Proste by prestaval fungovat. Nebo se rozladila jeho poloha? ( pokud je polohovatelny)
Tady bude spousta zkušenějších. Já bych myslel, že detonační spalování spíš lambda sondou nebude. Ale určitě zkontroluj. Hall říká jednotce info o poloze klikového hřídele. Z toho ř.j. odvozuje okamžik vstřikování i zapálení. Nevím jestli může odcházet tak, aby se to projevovalo až od 4000 otáček- spíš bych myslel že ne (ale nevylučuju to). Pak se nabízejí svíčky, kabely a cívky. Nejlepší by bylo zajet někam na diagnostiku... Jo a taky palivové čerpadlo a benzínový filtr- jestli to na plný plyn nestíhá dávat dost paliva, mohlo by se to taky takhle projevovat. Kdys měnil palivový filtr?
Upravil truk dne 08.07.2018 09:40
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
Palivovy filtr jsem menil loni zhruba touto dobou. Od te doby najeto cca 5-6000 km. Takze by mel byt ok. Koukal jsem na hadicky, zadny prudky ohyb, ze by se to skrtilo.
No mně se ta diagnoza detonačního spalování okolo 4000 moc nezdá. A kolem těch 4000, když jedeš konstantní rychlostí (tzn.ne plnej), to jede normálně? Pokud ano, hledal bych chybu v té části čerpadlo-filtr-hadice. Třeba hadice v nádrži v tom ohybu může být neprasklá. Nejjednodušší jak toto vyloučit je prohodit si s někým celou bandu...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
To by asi bylo nejjednodussi.. nevim jestli se nekdo tak ochotny najde ano projevuje se to od 4do 5ti tisic. Pri pomale akceleraci je to ok. Jen pri razantnejším přidání plynu. Taky bych rekl ze se mi zbarvuji vyfukove trubky , coz by podle me taky znamenalo chudou smes.
Na těch bílých drátech je zapojeno vyhřívání sondy- 12V je sice fajn, ale k ničemu. Důležitý je průběh napětí na těch druhých dvou... Pokud je teplota motoru ok a benzín není nějaký shit, tak nejde na 99% o detonační spalování, ale buď o nedostatek paliva (to bych si tipnul) a nebo o nějaký problém v zapalování (co svíčky, jsou dobře zabarvené?
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
Jakto? Nekde jsem tu vycetl ze bile jsou signalni. Nevadi promerim ty druhe dva. Benzin je dobry, omw 100 s aditivem od vifu. Svicky jsem pred posledni cestou menil a zbarvene byly jen jemne a skoro vice do béla.
filipMotors napsal:
Ahoj kluci, uz loni v Italii a letos zase. Objevuje se to klasicky kolem 4000 ot kdyz predjizdim, proste pri akceleraci. Ma to zhorsujicise tendenci. Lepsi benziny + aditiva jsem zkousel.... bez valneho efektu..Podeziram z toho lambdu. Zna nekdo hodnoty, ktere by mela davat? Zkousel jsem ji merit zapojenou na dvou bilych kabelech. Nameril jsem 11V ???? nemelo by tam byt mene?
Nechci tě strašit, ale mimo výše zmíněných důvodů se to taky stává tím, že je spalovací prostor solidně zakarbonovanej podtáčením motoru.
Napříč pověrám, že se karbon lepším palivem a lepším stylem jízdy zase odstraní (vypálí) je to nesmysl a ta vrstva karbonu se naopak rozžhaví, konstatně udržuje vyšší teplotu ve spal. prostoru a dohází k předčasným zápalům.
Že se to projevuje jen v zátahu a nad určitými otáčkami je taky normální.
Třeba je to nečím jiným, ale jen abys počítal i s touhle alternativou, která se nestává zrovna zřídka... extra u 11 a 1150, kde si lidi myslí, že to je TDI a jezdí na 1500 ot.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ahoj kluci, ze všeho nejdřív bych začal tím, že bych koupil nějaký Oktan-Booster a vyjel s ním nádrž do mrtě. V itálii jsem měl kdysi podobný problém při tankování na Agipu a myslel jsem, že se motor uklepe k smrti. Jestli to nepřestane s dobrým domácím benzínem, zkontroloval bych nastavení polohy sepnutí HALLsensoru s použitím úchylkoměru místo svíčky. Je to naprostý základ pro správnou funkci motoru. Větší předstih klepe, menší zase snižuje účinnost motoru. V případě, že bych se pouštěl do dekarbonizace motoru, změřil bych si před sundáním hlav kompresi, abych si udělal představu o stavu motoru. Když bych měl sundané hlavy kvůli čištění, pomůže proti detonacím zaleštění ostrých hran v hlavách a na pístech. Sám jsem to kdysi dělal, ale není to práce na hodinu a je třeba postupovat s citem. Přitom není od věci zabrousit ventily, změřit šířku dosedacích plošek, jestli už není za hranou a osadit ventily novými gufery... člověk pak má radost, že motor nehulí a zlepší se třeba trochu komprese, což bych přeměřil po zajetí ventilů. Oni ty motory nejsou nesmrtelné. Nemá někdo představu, jestli sklony ke klepání zmenšily třeba nové rozvody? U mne kdysi korekce rozvodů pomocí nastavitelného rozvodového kola neměla žádný zásadní vliv.
Wer später bremst, fährt länger schnell.