Zdravím.
K tomuhle vláknu mě inspiroval kamarád, který si pořád stěžuje, kolik je tady příspěvků ohledně poruch R1200GS a jak moc je to poruchová motorka.
Je pravda, že servis v ČR moc valný není, a proto si většina z vás řeší problémy doma a o to častěji sem napíšete o radu, či pomoc...
Proto bych vás chtěl poprosit, jestli by jste nenapsali i své pozitivní zkušenosti.
Stačilo by i objektivní srovnání, třeba: mám GS 2006, najeto XXkm, pravidelný servis, po XX kilometrech měněno EWS, nebo že zatím žádný problém...
Možná by bylo fajn i dodat, jestli motorku trápíte v lese, či jen cestujete.
rád pomůžujediný pozitivum je to,že jsem si koupil 1150
ale zas tak horký to nenístó dvanáctkó
Upravil bystricke dne 17.08.2009 11:56
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Takže já mám BMW R1100GS r.v. 1996, najeto 105tis km.
Motorku mám 65tisíc km.
Poruchy:
- 2x spojkový lanko (moje blbost,bo jsem ho vždy zadřel válením se v písku).
- 1x čidlo tlaku oleje (nový 300kč)
- 1x žárovka předního světla
- 1x snímač stavu paliva (opraveno za pár šupů přeletováním potenciometru z jiného typu bmw)
V 80ti tis km motorka přestala žrát olej = zajetá. V 90tis měněn zadní brzdový kotouč,spojková lamela. Jinak standartní opotřebení vlastní výroby a standartní servisní intervaly(občas překročené o několik tis. km) a výměny běžných spotřebních věcí jako oleje,destičky.....ložiska v hrušce měněny 1x v 60tis km,stejně jako v řemen altíku = standart interval.
Nikdy závada, kvůli které bych nedojel.
Nemyslím,že BMW je výrazně spolehlivější než jiné motorky.
Osobně si myslím, že by mi totéž spolehlivě odkroutilo i Varadero - jen by asi už mělo čtvrté plasty.
Zatím o výměně neuvažuju. Jakákoliv novější motorka je pro mě prodej moto + investice min 100tis km a ještě bych si pohoršil.
Upravil Hrabe_X dne 17.08.2009 12:19
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Poruchy: závada spojky, cca 8 500 km. Odhalena včas, nevedla až k úplné nepojízdnosti stroje. Příčina: chybná montáž v továrně. Odstraněno v rámci záruky
Olej v kardanu preventivně měněn v 25 000 km.
Jednou jsem po delší zimní přestávce vyjel a 50 km od domoha už znovu nenastartoval, tenkrát to skončilo odtahovkou. Od té doby vím, že baterku je nutné udržovat a že jedno úspěšné nastartování v garáži po delší odstávce ještě neznamená, že baterka dokáže nastartovat i podruhé o pár km dál.
Jinak odpružení, ložiska kol, kardan atp. v pořádku. Terén sice nejezdím, ale po štěrkových a kamenitých cestách i stezkách toho nalítám docela dost.
GS 1200 R, 1996, najeto cca 30 000 km, 1x prasklá žárovka v hl. světlometu.
Servis v autecu bez problému (po 20000km- seřízení apod.).
Odjeto Rumunsko, ukrajina, korsika, irsko většinou ve dvou - naloženej. Terén ano, ale ne extrém - skoky apod.nee. Jezdím na TKC.
Jsem spokojen. Baterka zatím ok a elektrika také. Na případné opravy nejsem připraven- počkám až přijdou. Je třeba jim nechodit moc naproti. Nicméně myslím, že pokud by se tem kdo má GS choval k jinej motorce, tak moc dlouho také nevydrží. Určitě to není leštěnka jako některé motorky před GS.
Pepa gs PM
......naj 72000km kupoval som pri 48000 .....zly kontakt čidla abs jedina zavada ktoru som mal.....jazdim aj teren a vobec ju neštrim.....vo dvojke jazdim plne naloženy a nekrutim sa kolo domu .......sam si servisujem a zadovažil som si aj diagnostiku takže servis autorizovany nehrozi.......som spokojny ale keby nebolo 12stky tak bmw motorku určite nemam......ostatne staršie modely su pre mna nezaujmave nie som zberatel starožitnosti.......čakam na niečo nove vo forme adventure a pojdem do novej
pepags PM napsal:
GS 1200 R, 1996, najeto cca 30 000 km, 1x prasklá žárovka v hl. světlometu.
.
Máš stejnej rok jako já, jen o 3 generace novější typ. Hele z jaký planety jsi přilétl?
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Já mám rok 2006/11 měsíc. Najeto přes 66000 km. Měním si sám pravidelně všechny náplně včetně převodovky a diferáku. Zatím jen prasklá žárovka,sjetý destičky a gumy. Vyměněný hefty,protože už byly prošoupaný a špinily. Žádná velká závada,vždy jsem dojel domu. Jezdím 99,8% po silnicích. Naprostá spokojenost.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
R1100Gs 1998 105tkm
85000 spojka+gufero na klice a velký gufero kardanu (obě trochu prosakovaly)
90000 pístek v hlavním brzdovém válci(taky začal trochu prosakovat)
100000 halluv snímač otáček(rozpadla se kabeláž)
jinak jen běžná údržba (oleje,gumy,destičky,filtry)
olej 0,8l/10tis
jezdím 80%silnice a většinou plně naloženej a s baťůžkem
Chicht, tak to je téma... 12GS, rv 2005
34.000km, v 11.000 vyměněna baterka, od té doby na udržovačce v garáži a tři roky mám pokoj - baterka vyměněna v rámci záruky.
Ve 32.000 vadný ukazatel stavu paliva - vyndáno a srovnáno doma.
Údržba - 11.000km v Renocaru, v 20.000 u Žlábka, ve 30.000 v garáži, vyměnen preventivně i olej v kardanu a převodovce, jinak vždycky pouze olej v motoru, seřízení ventilů. Žádný další závady se nevyskytly - pro mě bezporuchový stroj, teďka mám za sebou Ukrajinu za 4 dny 2.000km - opět bez problémů včetně polonin, bahnění, brodů...
GS 1200 adventure 2007 mam ho 3 mesice najeto 10600 spatny ukazatel stavu paliva,jinak zatim vse OK.Je to sice zavada ale hodne mala tak ze spokojenost.
BMW GS 1200 adventure
rok 2004 81.000km mam ju od 42.000.... vapkou som si zničil potenciometer na ľavom valci no aj tak som na jeden došiel...a po zime mám vždy mŕtvu baterku... a asi aj nejaká žiarovka a obloženie... Cesta je cieľ ...
R 1150 GS r. 2003 , cca 66 000 km z toho ja 15 000, serv. v garáži, okrem bežného spotrebného materiálu ( TKC 80, brzdové obl., olej, filtre ) vymenené brzdové hadice za pancierové od TT ( nie že by to bola nutnosť ale pre pokoj v duši ), palivový filter a remeň alternátora. Závady : netesnosť na ľavom prednom klzáku - vymenené gufero, prevý brzdový korúč má vôľu - výroba vymedzovacích podložiek , najbližšie mením ložiska uloženia hrušky a zapaľovaciu cievku.
Všetko je to výmena z dôvodu opotrebenia
Jazdím cesty aj of.
Glock-plastik fantastik :-)
r1200gs; 5/2006, dovoz z nemecka, mam 3 sezony, ted najeto 29000km, mam uz 3ti baterku, dokud me neprehrali novy fw v rid. jednotce, porad se vybijela! bylo to zrale na vypinac baterky! jak v zigulovi v zaruce menen spojkovy valecek-tekl vcetne naplne spojky, reklamovano v zaruce trepani predniho kola pri brzdeni, rafek i kotouce, O.K.; nakonec problem 2x v novem pneu i vyvazene jako je metzeler tak continental staly velke penize a nic neukazaly! hidenau s hrubsim vzorkem je strcil za min penez do kapsy standartni vymena naplni v brzdach, olej motorovy, prevodody i kardanovy - dozivotni napln ani nahodou!! po vymene oleje zacalo protekat gufero na kardanu, se kterym nikdo nic nedelal tak fsechno znovu meneny svicky, vzd. filtr, proste geso ma fse co potrebuje...
potkavaci zarovku v prednim svetlometu menim 2-3 za sezonu, na znacce nezalezi navic svetlo me "moc nesviti" cekal jsem od paraboly a zarovky vic! jezdim cz a sk cestou i necestou (zadny motokros, polnacky anooo ) a da se tooo. nicmene nebyt kardanu, kteremu tolik nevadi voda a abs zadna velka vyhra proti ostatni konkurenci nyni porozuju motor-zespod je trochu od oleje a lepi se nan prach, 3 roky stara motorka hmmm, pekneeee
Upravil rafo dne 18.08.2009 14:47