Ahoj všem, koupil jsem GS, zatím na něm mám najeto cca 1000 km ( mimochodem jsem z něj naprosto nadšený ), jenže najednou, z ničeho nic, začalo chcípat. Baterka se jeví v pořádku, starty jsou bez problémů, ale motor neudrží otáčky a chcípá ( ale ne vždy ),Někdy to prostě nakopnu a vše funguje, za jízdy ovšem začne motrka škytat. Svíčky jsou měněné na začátku sezóny. Vstřikování při otočení klíčku normálně nasává. Díky za jakoukoli radu.
1150? 2 svíce v palici? Pak by to mohlo být cívkama, co jsou na kabelech - to tady řešilo víc majitelů.
Upravil Hrabe_X dne 08.10.2009 13:54
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Těžká rada.
Já bych šel hlavně po elektrice
Kontrola svíček mokré, nebo suché?
Mokré, pak bych šel po nich nebo kabelech. pak dál.
Suché, pak kontrola čidla polohy klapky a palivový filtr.
Lambda? Konektor v pravo pod nádrží rozpojit a projet.Pokud se nic nemění můžeš ji vyloučit,pokud bude po rozpojení vše ok,máš ji ko .Novou koupíš u Bosche za cca 2300kč.
Nene to lamda nebude. To by jelo pořád jen by to kuckalo a papkalo. Zmeř tlak čerpadla ale až za filtrem. Kontrola dobijení a stavu baterky, odpor v kablíkách na cívce a čidle polohy kliky. Očisti všechny konektory hlavně na baterce. Pisni co jsi naměřil. Ještě popiš kdy to škytá. Po zahřátí při nízkých otáčkách?
Čus vaco.Jednou jsem měl podobný problém ??? Takže ,klíče do zapalování dáš a čerpadlo jede to je dobře ,ale nemusí ti jít benzín do trisek nebo jak se to jmenuje na válci takže benzín zůstává mezi čerpadlem a těma triskama na každém válci . Potom máš studeňák v elektice .Takže dolu nádrž,rozpojit všechny čokolády ,prostříkat ,a dát zpět .Pokud ani to tak rozdělej zapalováni je to jednoduché z bobu je malí červík jako u dveří v klice ten vytoč a celé zapalování je venku .Skládá se ze tří částí .Dolní pomalu rozmontuj a tam jsou válečky přes které běhá proti kus na pružince. Bacha jak ti to upadne tak jsi v prd... To celé odmasti vyčisti a dej zpět .Ale než se do toho všeho pustíš tak ještě když bude nádrž dole tak , sundej čerpadlo a hned ti bude jasno .Čpinávý filtr nebo smyčka na konci hadičky protože jezdím s půlkou nádrže takže si dělá malý podtlak. Pak už je ještě jedna možnost a ta se jmenuje chcípák motoru je na řídítkách. Pozor -Stačí umejt motorku vapkou nebo hadicí a někdi se to podaří dostat vodu tam kam nepatří .Moje osobní skušenost je ta kam jsem mohl tam jsem tříkal silikonový olej .Je to záruka proti vodě po všech stránkách .Pokud chceš tak volej 724172372. Rad ti pomůžu ják budu moc.
Ještě jednou moc díky za všechny rady!!!
Právě jsem se vrátil z garáže, vyčistil jsem vzduchový filtr, odklopil nádrž, očistil kontakty AKU a zjistil jsem, že to je asi tak vše co zvládnu , nevím jestli je to tím, že je to můj první "bavor", nebo tím, že jsem kopyto...
Původně jsem chtěl jít hlavně po palivovém filtru, jenže jsem zjistil, že z vnitřní strany nádrže je přišroubovaný kulaté cosi, do kterého vedou hadičky a dráty, no jo, ale ventil nikde...k odšroubování jsem nenašel odvahu, aby mi nezačal valit benzín mimo.
Takže se nabízí otázky - co je ukryto pod záhadným kruhovým krytem? Můžu ho jen tak odšroubovat?
Další věc po které jsem chtěl jít byly svíčky, sundal jsem plastovou krytku na hlavě válce a vidím kabel, jenže ten vytáhnout nejde... Takže musím k demontáži svíček sundat celou hlavu? ( povolit ty čtyři šrouby? ) Nevyteče odtamtud olej?
( Asi mám celkem primitivní dotazy... ale BMW mám cca 3 týdny a toto je má první zkušenost s jeho technikou )
Když už jsme u těch dotazů, je normální že to v motoru různě klepe? U japonců jsem na to nebyl zvyklý... A taky je u boxera normální, že při přidání plynu na volnoběh na místě se motorka nahýbá do stran ( do prava více... )?
KAŽDOPÁDNĚ motorku jsem zkusil nastartovat a šlapala bez problémů ( na studeno ) pak jsem to vypnul a zkusil znovu, opět v pohodě, potom jsem neodolal a ujel cca 20 km a nic, jako by nikdy žádný problém nebyl... Tak nevím, co si o tom myslet.. během týdne to zkusím protáhnout někam dál a uvidím co se bude dít.
Napadlo mě, jestli to nemohlo být také tím, že jsem v onen den, kdy se problém objevil, jel poprvé celou dobu s rozsvícenými přídavnými mlhovkami a zapojenou GPS, že by (už starší) akumulátor nezvládl takový odběr? Ale starty byly v pohodě... Taky mohl být nepořádek v benzínu a teď se to mohlo někde usadit a díky tomu to funguje.
Budu doufat, že už se závada neobjeví, ale protože jsem v podstatě nic neopravil, byl by to malý zázrak.
Všechny rady si beru k srdci a přes zimu ( pokud nebudu muset dříve ) všechno zkontroluju.
Budu rád ještě za odpovědi na tu spoustu otázek, které jsem v tomhle příšerně dlouhém příspěvku sepsal.
Ještě jednou moc díky.
Vaco: Pod kulatým víkem na vnitřní straně nádrže krom benzínu najdeš palivový filtr a heblo které ti měří množství paliva.
Fajfku an svíčce sundáš plastovým udělátkem které bys měl mít v nářadí pod sedlem spolujezdce.Ventilové víko kvůli svíčce sundávat nemusíš
Různé pazvuky jsou normální a pohyb do strany taky.Časem se ty zvuky odnaučíš poslouchat.
Když tak sleduj téma Moravských vyjížděk a vyraz s klukama.O přestávkách určitě dostaneš kvalitní školení uživatele GS.
Upravil pavelgs dne 09.10.2009 18:09
Nic proti, kazdy se uci, ale kdyz te prekvapilo to ze se to na neutral nahyba při přidáni plynu na stranu, tak bych se byt tebou moc do vetsich servisnich veci nepouštel a rekl si nekomu zkusenejsimu at ti pomuze.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
v prvom rade by si si mal dokladne precitat tu uvedene prispevky co sa tyka týchto technicky zakernych strojov a potom ta urcite už nič neprekvapí :-)))
už jsme se domluvili a mrknem na to,jen na okraj Vaco měl dnes svadbu.Tak vše nej a plno pohodových km v manželství.V tom dnešním počasí by na motorce vyjel jen magor a blázen co se žení.
P.S.tak dufam že za chfylu bude maly bramborek ,když už to maš ušyto
petr_t přiložený následující obrázek:
tady máš video výměny palivového filtru..je to v polštině, ale pro představu co se skrývá za tou spletí hadiček ..at to v klidu přežiješ doporučuju vypnout zvuk a přetočit začátek, který není k věci
neříkám nic a na moje slova dojde
Fb: Jara Přikryl
Já bych prvně proměřil tu baterku,jestli je v pohodě.Měl jsm rt-ečko,kde byla baterka nic moc,zapnul jsem si radio pěkně nahlas a byl jsem rád,že jsem to po hodině jízdy roztlačil.