Přátelé, chci se zeptat jestli někomu netěsní prsa a kardan. Mám 1200 ADVENTURE, najeto 18 000 a mám pochcaný prsa a kardan od oleje, to asi nebude dvakrát normální co? Kde může být chyba? Vím že prsa příjdou přetěsnit a kardan zase nové gufero, ale je to normální při těch kilometrech? Setkal se s tím někdo? Díky za odpovědi
Hmm nejsi sám, měl jsem podobný problém, 1200GSA najeto 25000. Rosilo mi to vepředu dole mezi blokem a prsama. Minimálně ale přece. Nikdy neukápla kapka, ale stačilo to na oblemcání spodku. Když jsem to déle nemyl rozlézalo se to a vypadalo to hnusně.Loňský rok jsem to ignoroval. Teď jsem to v rámci ročního servisu přetěsnil. Rozebrat to jde celkem v pohodě jen si musíš vyrobit přípravek na stačení prsou z ložiska vyvažovacího hřídele. Nic hrozného kus železa s třemi dírami. Jde to líp když je dole příčka padáků. Osobně jsem nic špatného po rozdělání nenašel je to lepené originál na silikon. Takže stačí drobnost při montáži a rosit to může. Uvidím jak to bude vypadat za tím jsem nenajel tolik aby jsem moh posoudit výsledek. Objevilo se to vždy tak po 1500-2000km. Jediný problém jsem měl se sehnáním šedého silikonu tak je tam holt černý do 300°C. Vzadu je to problém gufera nebo ložiska záleží odkud ti to rosí taky to není zas až taková vzácnost. Já mám vzadu sucho.
Je to tak, jak píše vlada-gsa - občas se to stane a rozebrat a opravit to není žádná tragédie. Je potřeba ten stahováček prsou z vyvažováku. Tady ho máš na fotce z manuálu. Já na to používám stejnej stahovák jako na vnější kroužek kuželíkového ložiska z koncového převodu z R-modelů 850,1100,1150 a starších K-modelů 1200. Jen si místo "paken" dám dva imbus šrouby. Se silikonem si taky hlavu nelámu - dávám tam černej.
originální přípravek:
samodomo přípravek(místo paken patří šrouby M6):
Zítra jdu do dílny servisovat jednu 1200GS, tak nafotím i přípravky na "rozborku a zborku" koncového převodu - třeba to někomu, kdo si servisuje a opravuje sám, pomůže.
raptor napsal(a):
len informacna otazka.. ten olej na prsiach nie je z predneho tlmica?
z tlumiče to není, je to jak píše Vlada-gsa mezi blokem a prsama. Jinak díky za radu, vím že to není extra nákladná a složitá oprava, ale překvapilo mě to že to dělá po 18 000 km. Ono je taky otázka jestli to není stočené Ale každopádně děkuji za radu a fotečku
Teče mi olej mezi prsy a víkem řemene. Mám 50 tis.km a tak jsem si říkal, že to bude gufero na klice. Koupil jsem nové i řemen a sundal padáky a víko, že to naráz vyměním.
Jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že gufero je OK.
Teče to asi přes víko vyvažovacího hřídele č.1 víčko, nebo to může být přes otvor, který je hned pod ním a netuším co to je. Víte někdo co je č.2 otvor??
Netuším co to je, ale přemýšlím, že to ucpu, abych to nemusel pořád rozebírat... Jen si říkám, aby to nebylo nějaké odvzdušnění z motoru??...
paja1 přiložený následující obrázek:
Oddech je jinde.. Máčš to pěkně shnilý, tam byl určo ten skurvenej molitan ne??ja bych to dukladně očistil odmastil a pak sledoval.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
A fakt to teče tím otvorem? To muže bejt jen nějakej pomocnej montážní. Je slepej nebo končí? Aby naněm nebyly nasazený ty prsa na vystředění
... servis a diagnostika BMW Motorrad
paja1 - ten otvor je slepý. Jestliže ti to prolíná, tak pravděpodobně pod víčkem u ložiska vyvažováku - je tam o-kroužek.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ten o-kroužek koupit nejlépe originál nebo něco lepšího než obyč. gumu - ten originální je z nějakého jiného materiálu (ze silikonu nebo něčeho takového).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Ten o-kroužek koupit nejlépe originál nebo něco lepšího než obyč. gumu - ten originální je z nějakého jiného materiálu (ze silikonu nebo něčeho takového).
Tak proto stojí 5 dolaru... Ja se picnu
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Tonda napsal:
Ten o-kroužek koupit nejlépe originál nebo něco lepšího než obyč. gumu - ten originální je z nějakého jiného materiálu (ze silikonu nebo něčeho takového).
Kluci, všem díky.
Asi to bude ono, kroužek byl celkem tvrdý. je z katastrofálního (zeleného) materiálu a navíc těsní axiálně proti křivému plastovému víčku. Prostě konstrukce nic moc.
Navalil jsem tam černý silikon + ten starý kroužek, jinak by silikonu bylo moc a natlačil by se i do motoru.
Taky jsem černým silikonem ucpal tu díru č.2 otvor nad šroubem. Doufám, že to dá pokoj....
Pája