Zvažuji nákup r1200gs adv a váhám zdali se vyplatí se připlatit si za ASC a hlídání tlaku v pneumatikách ? Jde mi hlavne o vase zkusenosti zdali to není přežitek dik za reakce
Zkusenosti sice nemam,ale ASC bych nechtel i kdyz to jde taky vypnout,ale i vypinani ABS mne prudi...., meric tlaku v pneu zase jo,do terenu dost casto upoustim a bral bych mit kontrolu kolik tam mam,dokonce si to asi prikoupim jako doplnek
me jde hlavne o to jestli treba to ASC facha v normalnim provozu ze jedu sviznejsi na vode a pridam v zatacce tak esi to uleti a nebo si to pohlida jako treba asr/esp v aute
- měření tlaku pneu - mám a jsem za to rád, doporučuji, nechtěl bych bez
- protiprokluz - nemám a ani bych u motorky nechtěl (maximálně u S 1000 RR na hledání limitu na okruhu), u GSA mne naopak lehké driftování baví a to nemluvím o offroadu (i když to jde vypnout)
Prostě Ti to ubere plyn...před časem tady nad tím nadával Robert, jak to nechal puštěné v terénu a málem zůstal viset v kopci...takže potom ať přidáváš jak přidáváš, pořád se na zadní kolo dostane jen to, co uzná motorka za vhodný...
Budu popisovat jen základní režim (ne ASC v off-road režimu):
Na mokré silnici ti to ubere plyn a máš pocit, že to v té chvíli netáhne. Na suchu se při prudké akceleraci nadzvedne trochu přední kolo a pak to dosedne zpět a plynule zrychluješ bez protočení zadního kola.
Na štěrku v zatáčce v náklonu si asi usteleš i s ASC - fyzika nejde ošálit. Tenhle trik jsem na tom ale ještě nezkoušel
U zánovní bazarovky, kde je ASC ve výbavě jako součást balíčku výbavy bych do toho šel. Jako samostatnou položku u nové motorky - rozuměj připlácet si specielně za ASC - asi bych chvíli přemýšlel a nakonec zaplatil, protože jsou chvíle kdy to pomůže a nestojí to proti ceně nové motorky zase tolik. A jak už bylo zmíněno, jde to vypnout.
mám adv 08 a oboje vychytávky - tlak je dobrá věc a vůbec bych o tom nepochyboval, akorát do toho nejde nalejt Ultraseal, což je vlastně trochu škoda. Letos v Rumunsku po defektu mi ale taky v jednom servisu urvali sensor a to pak něco stojí a když upouštíš tlak / pod limit/, tak to furt hlásí problém a to je taky otrava - ty ole, tak ti nevím, ale já bych do toho šel znovu. ASC - na normální silnici mi fakt ještě nezafungovalo a to nejsem posera, ale jezdím s citem / ani na žádný jiný moto jsem to nikdy neposlal k zemi kvůli problému s adhezí zadního kola - zatím/, v terénu vždy přepnu do stavu - nezpevněná vozovka / trochu v tom cuká, když to maká / a někdy i komplet vypnu ( pozor na ABS, dochází k jeho deaktivaci ), pokud jedu do bláta,písku, těžké výjezdy atd. Je to vlastně v poho, určitě mi to nevadí a věřím tomu, že až jednou vletím pod plinem ze zatáčky na normální silnici do hromady písku, že mi to tu kůži zachrání
Upravil novalis dne 19.03.2010 06:05
Já mám taky oboje a je to dobrá věc! A myslím si že sis vzpoměl na nákup motorky takhle vybavené (NEVYBAVENÉ) dost dlouho pač 90% motorek mají na skaldě a všechny něco z toho mají a budeš naní čekat do leta než ti ji soudruzi v Munchenu sešroubujou!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jestli můžeš, tak si to ASC vem, při normálním jěždění na mokru je to fakt bomba, když Ti ostatní říkají, že to klouže, tak s ASC o tom nevíš, až ho vypneš, pak poznáš, funguje to dokonale.
.......tiež nemam ASC a nebol som jeho fanušik ale videl som čo dokaže trebars v piesku alebo v situacii ked kolo preklzuje a naraz zabere o pevny podklad,myslim že svoje opodstatnenie ma .......aj ked hodne ludi ktory s nim ani len neprišli do kontaktu ho odsudzuje.....či by som si ho ale objednaval ako vybavuvu k novej motorke skutočne neviem........hm to som ti pomohol čo?
No a já jsem asi jedinej v ČR, co má v podstatě novou dvanáctku i bez ABS )
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
........už ss tym strachom o posratie nejakej elektroniky mi to pripada take **** neviem na to najst slovo,ale žijeme v 21storoči elektronika je sučastou našho života a takysto využivanie najnovšich technologii a pod,ja neviem podla niektorych nazorou o spolahlivosti bez elektroniky by sme sa museli vozit na starych motrkach z roku 60 s karburatorom a kladivkovym zapalovanim a na autach typu mercedes piano.....alebo je to len snaha stale idealizovat nejake stare modely typu 11xx
......juj ale to som asi zarypal do osieho hniezda tak radšej sa držme povodnej temy
Upravil karcici dne 19.03.2010 11:47
Mám GSA 08 a mam tam oboje, měření tlaku v pneu se jednoduše hodí.
Co se týká ASC každý ti řekně něco jiného, já za sebe můžu říct že mě už zachránilo od pádu. Myslim že zkušený jezdce, který moto tahaj dost i do terénu to akorát otravuje, že to musí vypínat a proto to odsuzujou, ale pro normální jezdce jako jsem já, je to dobrá věc, zachrání tě před pádem (i po jezdecké chybě) ušetří peníze i případné zranění.
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
Hele každý má na to svůj názor a já ti podám svůj. Mám nedávno kopenou novou a protže jsem nebyl ůplně nucen hledět na každou korunu (tohle je moc důležité) tak jsem si nechal poradit, že třeba při prodejí to může být plus. Vzal jsem vše co bylo. Včera jsem poprvé vyjel a jel jsem s přítelkyní. Ona povídá necítím se na ní, podívje se prosím na tlak v pneu (má GS 800) tak jsme začli hledat pumpu s tlakoměrem- na tomhle ty peníze dostaneš zpět asi pátá pumnpa. A samozřejmě měly 1,1 a 1,6 tlak. Prokluz? No podle mě je to ůplně stejné jako ABS. Četl jsem test kdy Smrž drzdil na ABS a bez. Byl sám velmi překvapen dobrou schopností u ABS- na závěr napsal že si myslí že u normálního smrtelníka není co řešit.
A ted co jsem si z toho odnesl já. Kdy se padá? Když hamtneš v ůleku na brzdu- nejčastěji v zatáčce, naprosto stejný problém je s plynem. Při pokusu předjet dáš cíc než je třeba, nebo štěrk při akceleraci.
Prostě to třeba přijde jen jednou nebo vůbec, ale když to přijde a ty to nemáš?
Nemyslím že můžu konkusovat čidlům s rychlostí 0.01 s
Ale vše je o penězích, né že šetření ale že člověk prostě nemá. Šetření podle mě není tady na míště- nedíval jsem se na to vždy takhle.
Protože vždy TO JDE VYPNOUT
Třeba ty gumy jsou opravdu komfotr to se dá přežít, ale bezpečnostní fičury bych nechal. Nicméně ti přeji aby jsi to buď koupil zbytečně, nebo nekoupil správně
o ABS již dnes nikdo nediskutuje, ale stejné devaty byly pře pár lety
nemám na motorce ani ASC ani tlak....bohužel, protože když jsem boural a odepsal minulou 1200, měl jsem 14 dní před plánovanou velkou cestou. Byl jsem rád, že se našla nová jenom díky tomu, že jeden zákazník na poslední chvíli odřekl a vzal ji já. Měl objednanou jistou konkrétní výbavu, kterou jsem nemohl nepřijmout, ledaže bych udělal svou objednávku, ale čekal dva měsíce a ztratil cestu
dvě moje zkušenosti
tlak:
loni když jsme byli v Maroku, jeli jsme na asfaltovkách po ose do maroka, tam přezuli na špunty a nechali v Azrou uschované. Po přezutí nafouknuto na 1.7 a jakmile jsme přijeli do terénu, upustili dle malého digitálního měřiče, co mám s sebou na 1,4-1,5, kvůli písku. Když jsme se vraceli z Maroka, tak jsme nechali obuté špunty, protože jsme honili trajekty a neměli čas na přezutí. Nejeli jsme rychleji než 140 (Karoo T a TKC), čili normálně a přípustně.
Tlak pořád na 1,5 (takhle normálně jezdím i na asflatu tak jako tak)
Výsledek: všechny špunty měly kolem baze špuntů dost hluboké trhliny a gumy jsme vyhodili, přestože výška špuntů byla ještě vynikající. Proč? Protože prostě ten blbej after market meřič kecal a odjezdili jsme to celé na 1,1 a zničili gumy (ano, terén a hlavně hodně težké bláto a písek je lépe 1,1 než 1,5, ale jenom na chvíli, na tek kousek ale na šotolinu, neřku-li na asflat je to sakra málo)
Poučení:
kdybych byl býval ..... znáš to........tak jsem ušetřil vyhozené gumy
ASC
máme v Řecku (a hlavně ve městech) hodně často velmi klouzavý asflat, jak mejdlo
Mnohorát se mi stalo, že při nervóznějším rozjetí na semaforu zadek prokluzuje nebezpečně. Zatím jsem to vždycky ustál, ale několikrát jen opravdu díky již jisté zkušenosti a s velkou dávkou štěstí
Výsledek:
dvakrát třikrát položená motorka na asfaltu (něco jiného je terén, tam se to moc neotluče, nepraská, nevadí mi to, nejsou velké škody díky měkkosti povrchu) ti zaplatí zpět náklady na koupi antispinu a to nemluvím hlavně o zdraví, což je důležitější, ale kolikrát je také lehce spočítatelné finančně (náklady na léčbu "jenom" zlomené ruky, doktor, operace, ušlá mzda-zisk atd.)
Až vyjde nová ADV 1300 , tak budu mít 150 tisíc a budu k výměně, určitě si koupím doslova vše, co se dá (ESA,ASC atd. atd.)
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
To Docokonale napsáno bezpečnost provozu je na 1.místě.Když už dát ty peníze za novou tak doporučuju již plnou nálož se vším co tam je.Zde kdo by chtěl upgrajdovat pro letošní rok nahoru jsem na novou sezónu Vám dovezl 4 zánovní kousky 2009 v plné palbě abs,asc,rdc,ESA,nájezd 6-13tis km vše v záruce do 5/2011 příme od bmw München příjemná jarní sleva 80-100tis kč.Pro více info pro vážné zájemce klasika www. cestovniendura.cz