Tak jsem náhodou zjistil, že me praskla guma (prachovka) u kulového kloubu u dolních brejlí a televeru. Viz. ilustrační foto. Dá se sehnat někde ta guma samotná? V Inveltu objednaj jedině celej kulovej kloub za hezkých 2500 Kč..
Maris přiložený následující obrázek:
No ja sa prave chystam na vymenu celeho tohto klbu, zajtra mi ma prist. Mate s tym niekto skusenosti? Da sa to spravit aj bez demontaze brzdovych hadic z okularu? Rad by som sa vyhol zbytocnemu odvzdusnovaniu brzdoveho systemu.
Upravil kaso dne 20.07.2010 18:51
My sport is transport....
Ten kloub je docela fest dotažený, takže se obávám, že budou muset brýle dolů.
Na povolení je přípravek
Budeš potřebovat prodloužený ořech a doporučil bych to nahřát horkovzduškou.
Dotahuje se to na 230Nm a závit se má máznout montážní vazelínou Optimoly TA.
Do ramene se kloub utahuje na 130Nm
Šrouby hadic se dotahují na 24Nm, mnoho zdaru
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
kaso> neboj se ničeho, dá se to udělat kdekoli a to i na cestě ve stodole, utažené je to sic fest ale povolit to jde normálně golou. Pokud ti to nepůjde povolit na moto ani demontáž z moto není problém. Výhodu má ten kdo má ABS se servem (bzučák do 2006). Tam se odvzdušní jen okruh ABS-KOLO což je po sundání naprosto bezproblémová činnost. Verze bez mi není známa.
MALI napsal(a):
Kolik máš najeto, že to měníš? A jak se to vůbec pozná, že je KO?
Mam najazdene cca 44.000km (aspon tak ukazuje tachometer). No som 2. majitel moto, takze detailnu historiu nepoznam. Bola dovezena z ITA a viem, ze bola padnuta. Ale ze je cap KO poznam tak, ze ked mam moto na hlavnom stojane a zdvihnuty predok, chytim zpredu vidlu a rucne skusam jej volu, tak to v tom cape skace hooodne vela. Laicky usudok mi napoveda, ze to tak nemoze byt. Citim to uz aj pri jazde, predok je prilis nestabilny a uz sa mi to prejavuje aj pri intenzivnejsom brzdeni, hlavne na nerovnostiach - zacne to klepat celou vidlou. Moto som kupil v 03/2010 a dost som pobehal po lesnych a polnych cestach, nic vazne ale nerovnosti hodne. Tak to asi pustilo. Pevne verim, ze sa to po vymene capu znormalizuje.
My sport is transport....
vlada-gsa napsal(a):
kaso> neboj se ničeho, dá se to udělat kdekoli a to i na cestě ve stodole, utažené je to sic fest ale povolit to jde normálně golou. Pokud ti to nepůjde povolit na moto ani demontáž z moto není problém. Výhodu má ten kdo má ABS se servem (bzučák do 2006). Tam se odvzdušní jen okruh ABS-KOLO což je po sundání naprosto bezproblémová činnost. Verze bez mi není známa.
Jasne, je to "bzucak s ABS". A dik za povzbudenie! Ked to pride idem na to (podla RepRom-u).
My sport is transport....
kaso> než budeš měnit zkontroluj jestli se čep nepovolil v okolí jsem viděl jednu 12ku kde se to stalo a to byla nová u jednoho majitele bez nehody a oprav. Měl pocit že je čep mrtvý a pak zjistil že je jen povolený dotáhl a jezdí do teď. Jinak čep umírá při nárazu do předního kola. Nemusí to být mega rána stačí když se to opře. Skočil jsem letos v HU do polní odvodňovačky. Kolo se opřelo o protisvah a s plně (opravdu plně) naloženou motorkou bylo vymalováno čep je po smrti prostě se vymačkne a je to cítit při otáčení, vidle přežily i trubky v nich, praskly horní a zkroutily se dolní brejle. Mají to chlapci s NDR dorbře navrženo podle velikosti rány se to skládá postupně. Oprava proběhla na místě výměnou obou brejlí na doléčení půjde advík teď dojel když jsem s tím dojel celou dovolenou.
Tak hotovo. Cap bol povoleny aj KO, takze dobre, ze som sa do toho pustil. Okuliare museli dolu, inak by som to nespravil. Troska improvizacie s dotahovanim capu - dotiahnute v ramci moznosti. Montazna vazelina bola na novom cape aj matici od vyroby. Najviac som sa potrapil s odvzdusnovanim. Zjavne som to na prvy krat nepochopil a odvzdusnoval som strmene s otvorenou nadrzkou na riaditkach. Ked sa mi podarilo vyprazdnit komplet spodny okruh, z nadrzky neodbudlo nic a pristrojovka na mna blikala dvoma cervenymi svetlami, doslo mi, ze cosi nie je spravne. Po studiu polskeho video navodu sa mi to nastastie vyjasnilo, takze odobrat nadrz... a nakoniec sa to podarilo, brzdy brzdia, cervene kontrolky sa ukludnili. Takze vsetko OK, predna vidla uz je stabilna, uz to nelieta, poznat to pekne aj na ceste.
My sport is transport....
Zdravim pani.. podarilo sa mi na uvolnenom cape spravit asi 1500km po dialnici na dovolenke pokial som zistil preco to tak pri brzdeni vybruje. Dotiahol som to a jazdim dalej ale mam obavu ze osadenie v ramene to nemuselo prezit uplne ok. Mate niekto skusenost ze ste museli menit po niecom takomto aj rameno?
a nebo v BMW motoparts http://www.bmwmot...-bmw-p1191BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Maris napsal:
Tak jsem náhodou zjistil, že me praskla guma (prachovka) u kulového kloubu u dolních brejlí a televeru. Viz. ilustrační foto. Dá se sehnat někde ta guma samotná? V Inveltu objednaj jedině celej kulovej kloub za hezkých 2500 Kč..
Ta manžeta je stejná na všechny modely vzducháčů. Dělá to myslím ariete a stojí to pár korun.
Ose.r bude to vyměnit- Když to děláš poprvý, tak budeš mít docela trable s tou spodní ocelovou sponkou, která to drží. Pak ji tam totiž musíš dostat spátky a přitom nepropíchnout tu novou mažetu. Je to 2x dokola 720° a fest to pruží... a bacha... nahoře to drží gumový kroužek a ten taky nezk.urvit. K nový manžetě novej nedostaneš, takže taky použít starej.
Okolí čepu vyčistit, ale jenom hadrou, ne žádným čističem... a pak znova pořádně namazat. Já vždycky nacpu plnou tu manžetu kvalitní vazelínou.
Čep měnit nemusíš pokud je v pořádku, což skoro jistě bude v těchto km.
Nahoře jen povolíš tu matku... pořádně ohřát, ale bacha na brzdový hadice... Po výměně manžety, zalepit a dotáhnout na těch 120Nm... někdy se to dělá blbě, protože se protáčí celej čep a ty si nebudeš moct podržet imbus přes ořech v momenťáku. Chce to vychytat správný dotažení ještě před použitím momenťáku (stranovým klíčem u kterýho si podržíš imbus) a pak už jen docuknout momenťákem na oněch 120Nm.. nebo 130... už nevím
Upravil Mr GS dne 29.06.2018 12:46
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
...... na tú spodnú oceľovú sponu som sa ja pri výmene vasr.l a dal som tam kvalitnú čiernu sťahovaciu pásku a je to OK, veď je tam predsa drážka, dal som tam ešte montážnu a tesniacu pastu Staburags. Je to dole, voda sa tam určite nedostane a to je podstatné.
já to tam dám se dvouma tenkýma šroubovákama, který použiju jako vodítka, za 1min
Upravil Mr GS dne 29.06.2018 12:58
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA