čau,
Při mojí poslední náštěvě v Car servisu bmw v praze mi řekli že je dobrý kolem 50 tis.km vyměnit ložisko v zadním kole ( mam asi 47tis.) .Chci se tam na jaro zase objednat, tak to necham vyměnit. Chtěl sem se zeptat, na kolik takový ložisko vyjde, aby mě to pak nezaskočilo a taky u sebe nerad vozim větší sumu peněz
Taky mě zajímá jestli si sami měníte brdovku, myslim že u gs je to odvzdušnění složitější..nebo ne??
Filtry,svíčky i oleje si měnim sám
děkuju za každou radu
hlavně, že je pivo ftlamě
Bohuzel neporadim, jediny, co k tomu muzu (spis mel bych) napsat, ze vim o cloveku, kterymu se tohle lozisko u 12tky vysypalo na 20ti tis. km. A zrovna byl nekde snad na Balkanu, takze to sebou neslo hromadu problemu :-(
Tim chci rict, ze se asi vyplati ho pravidelne kontrolovat.
Radši než ložisko bych vyměnil olej v kardanu. Píšou 40 000 km a dělám ho po 20 000km. Je ho tam 0,25 l a stojí to 50 kč. Po 40 000 je z toho černá sračka a po těch 20 000 je ještě slušnej. Preventivní výměnu ložiska bych neřešil. Stačí občas mrknout ko kardanu jestli tam je olej a když nebude mít v sobě šupinky (vypadá to jako stříbřenka) tak bych osobně nic neměnil. Jinak to velký ložisko stojí 1300 kč a je nejlacinější v BMW. Repliky jsou dražší. Všechny ložiska do kardanu stojí asi 5000kč.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Mám u 1100GS na zadním ložisku 98tis km a zatím je v pohodě.
Tak po 50-60ti tis.km se mění ložiska v hrušce kardanu.
Že je třeba výměna se pozná podle axiální vůle zadního kola. Prostě hodíš motorku na centrál a začneš s kolem pomocí vlastních pazour lomcovat do boků a sleduješ,zda cítíš vůli v ložiscích nebo zda to není dokonce vidět.
Já měl asi v 50ti tis km vůli v ložiscích a ještě jsem s tím odjel 7000km dovolenou. Moc rychle se to tedy nezhoršuje a nemusíš se bát že tě to někde vypeče. Mohlo by ale začít téci gufero,takže s velkou vůlí raději moc nejezdit,určitě ne na off dovolenou.
Cena ložisek v hrušce: 2 ložiska asi po 650kč. +- S guferama bys to měl do dvojky spláchnout i s volejem. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Cycli: presne, to jsem si taky rikal, 250ml oleje bych neresil a klidne menil pri kazdy vymene motorovyho oleje po 10ti. Vzdyt o nic nejde. A hlavne u novy motorky od zacatku, kdy se opotrebovavaj prvni nedodelky.
Olej v kardanu sem samozřejmě v létě měnil.Zdál se mi čistej. Kdyby ta cena ložisek byla taková, tak bych to neřešil a nechal vyměnit.I když si myslim, že ložiska moc zabrat nedostávají.Vážim 70kg a off road moc nejezdim. Občas nějaká polňačka...
Brzdovka se dělá každý rok a ve sojce jednou za dva roky, že jo kluci s 1100 . Mám motorku už 2.5 roku a furt se ji chystám vyměnit. Problém bych v tom neviděl.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
becka: Komplet materiál - všechny ložiska (4ks) v hrušce + 2 gufera + dvě kuželíkový ložiska uložení hrušky vyjdou na cca 6000Kč( z toho velký ložisko okolo těch 1300Kč, axiální ložisko 1800Kč, uložení hrušky 2ks kuželíkových ložisek okolo 1200Kč - zbytek si nepamatuju takhle z hlavy.Určitě kupovat originál.
Měnil bych je podle toho v jakým jsou stavu - jestli je na zadním kole vůle(tzn. uložení hrušky nebo velký ložisko), jestli neslzí gufero za kolem(velký ložisko + gufero), neprolíná olej pod manžetou(malý gufero nebo axiální ložisko) nebo kombinace těchto závad. Jestli se žádná z těchto věcí neděje a ty se zrovínka nechystáš na dlouhatánskou cestu po východních zemích po špatných cestách s hodně naloženou motorkou a chceš závady víceméně eliminovat jako low (což je samozřejmost, a jál bych je vyměnil taky), tak bych se na to vykašlal. Co doporučuju každýmu, komu motorku dělám je nešetřit na oleji v převodovce a kardanu - osobně ho měním každou sezónu (vesměs najedu mezi 15000km a 20000km, ale vypustil bych ho i kdybych najel jen 10000km) a alespoň vidím co vyteče a podle toho usoudím v jakým stavu střeva jsou. Těch 300Kč za rok mě nezabije.
Jestli nemáš model s dualem, tak je výměna brzdovky hračka - odvzdušnit ABS jednotku pod nádrží, pak třmeny. Jestli máš dual, tak je potřeba udělat si pořádek v odvzdušňovacích šroubech a brát v potaz "ovládací okruh" a "pracovní okruh" - ovládací okruhy mají nádobky na kapalinu na řídítkách a nad pákou zadní brzdy a pracovní okruhy mají nádobky pod nádrží. V obou případech samosebou nádrž dolů.
možná budu vypadat jako blbec, ale za rok co gs mam nevim jestli mam dual nebo ne.Ale myslim že ne, že mam jen abs. mam rok 2000.
Co se týče těch ložisek, zkouknu jestli je tam nějaká ta vůle a kdyžtak to necham vyměnit..Mam rád jistotu
hlavně, že je pivo ftlamě
Me osobne se do preventivni vymeny loziska v 50t km moc nechce. Uvidime, jestli me Honza Zlabek presvedci, ale spis si myslim, ze to pocka. Koneckoncu v ramci zapadni a stredni evropy je vsude do servisu blizko
BMW R1150GS MY02
Mam necelých 80000km a jen měním olej a malinko jsem dotáhl kuželíky kvůli vaklu na kole.Ted´jedu Sírii tak uvidíme.Vůle zmizela a nic se nehřeje,ani není nic slyšet.Najel jsem tak 1000km což si myslím,že už by se něco stalo.
Můj názor je takovej,že ani u auta nic na poloosách či převodovce neměníš preventivně.Tak proč to dělat na motorce.Až se to vysype tak to opravím.Podle mě to musí vydržet 10000km v pohodě.No uvidíme.
Taky si to myslim. Mám najeto 85 000 a nic jsem neměnil krom oleje a věcí spotřebních. Na dvou místech jsem vařil rám a jinak jen jezdim a kontroluju a NIC neřešim. Však ona si řekne sama co potřebuje. Přehnaná péče = problémy a potom třeba i pomluvy motorek, že to moc nevydrží. Můj názor.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Tonda napsal:
becka: Komplet materiál - všechny ložiska (4ks) v hrušce + 2 gufera + dvě kuželíkový ložiska uložení hrušky vyjdou na cca 6000Kč( z toho velký ložisko okolo těch 1300Kč, axiální ložisko 1800Kč, uložení hrušky 2ks kuželíkových ložisek okolo 1200Kč - zbytek si nepamatuju takhle z hlavy.Určitě kupovat originál...
Jen k tomu originál. V pondělí jsem kupoval v Autecu ty 2 kuželový ložiska k uložení hrušky, cena 740 Kč za kus a na sáčku je napsáno: Made in Czech Republic. Toš tolik k originálu...
Jinak mám na tachometru 48 tis. a měl jsem vakl v zadním kole (při zatočení běží tiše). Odšrouboval jsem vnější šroub na hrušce a už jsem viděl, že ložisko je v háji. Vnitřní kroužek jsem vyndal i se šroubem, klec na jehličky je prasklá a jehly se pomalu chystaji na výlet po kardanu. Snad tento poznatek někomu při případných problémech pomůže. Máte-li zájem, napíšu sem označení, které je na těch nových ložiskách napsané. Možná se budou dát koupit někde v SKF za dvě kila kus.
Upravil paulik78 dne 29.02.2008 12:22
JohnyT napsal:
Me osobne se do preventivni vymeny loziska v 50t km moc nechce. Uvidime, jestli me Honza Zlabek presvedci, ale spis si myslim, ze to pocka. Koneckoncu v ramci zapadni a stredni evropy je vsude do servisu blizko
Já tam byl na podzim (u Žlábka) mám najeto 48000 a nic neřikal, rozhodně ne o ložisku. Dělal mi 50tis. kontrolu (většinu toho sem si už dělal sám jako benz filtr, desky, brzdy , oleje atd.), takže to jen přešel a seřídil. Věřim, ale tomu, že když má za to, že je třeba to ložisko vyměnit tak je třeba a ne jen z prevence. Pospěšte si ale, teď v úterý jsem nechal přezouvat gumy a řikal, že toho má tolik, že zavře bránu a popr...
to peet: dik za info, ja mam nejakych 47000km takze kus jara jeste odjezdim a pak to tam hodim. Ale rikam, lozisko dokud si nerkene, ze na to uz kasle, tak bude makat dal Zadny spech
BMW R1150GS MY02
Jen k tomu originál. V pondělí jsem kupoval v Autecu ty 2 kuželový ložiska k uložení hrušky, cena 740 Kč za kus a na sáčku je napsáno: Made in Czech Republic. Toš tolik k originálu...
Jinak mám na tachometru 48 tis. a měl jsem vakl v zadním kole (při zatočení běží tiše). Odšrouboval jsem vnější šroub na hrušce a už jsem viděl, že ložisko je v háji. Vnitřní kroužek jsem vyndal i se šroubem, klec na jehličky je prasklá a jehly se pomalu chystaji na výlet po kardanu. Snad tento poznatek někomu při případných problémech pomůže. Máte-li zájem, napíšu sem označení, které je na těch nových ložiskách napsané. Možná se budou dát koupit někde v SKF za dvě kila kus.
Hele, že se ložiska nevyrábí v zemi původu motorky neznamená, že nejsou originál. V Jihlavě je Bosch a taky vyrýbí originál díly do aut cizích značek. To je v pořádku. Mrkni se někdy na francouzký pneumatiky Micheli a zjistíš, že se vyrábí v Czech republic a to dokonce v Mitasu. A ty ložiska na kardan neseženeš jinde než v origo pokud se teda rapidně něco nezměnilo. Jsou totiž specielní.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Tonda napsal:
becka: Komplet materiál - všechny ložiska (4ks) v hrušce + 2 gufera + dvě kuželíkový ložiska uložení hrušky vyjdou na cca 6000Kč( z toho velký ložisko okolo těch 1300Kč, axiální ložisko 1800Kč, uložení hrušky 2ks kuželíkových ložisek okolo 1200Kč - zbytek si nepamatuju takhle z hlavy.Určitě kupovat originál...
Jen k tomu originál. V pondělí jsem kupoval v Autecu ty 2 kuželový ložiska k uložení hrušky, cena 740 Kč za kus a na sáčku je napsáno: Made in Czech Republic. Toš tolik k originálu...
Jinak mám na tachometru 48 tis. a měl jsem vakl v zadním kole (při zatočení běží tiše). Odšrouboval jsem vnější šroub na hrušce a už jsem viděl, že ložisko je v háji. Vnitřní kroužek jsem vyndal i se šroubem, klec na jehličky je prasklá a jehly se pomalu chystaji na výlet po kardanu. Snad tento poznatek někomu při případných problémech pomůže. Máte-li zájem, napíšu sem označení, které je na těch nových ložiskách napsané. Možná se budou dát koupit někde v SKF za dvě kila kus.
No můžu tě ujistit, že jestli se opravdu něco nezměnilo, tak ty kuželíkový a tuším i to axiální ložisko neoriginální neseženeš - ale jestli chceš, tak ti můžu napsat rozměry všech ložisek a gufer v kardanu (mám teď zrovna celou sadu v dílně) a můžeš je zkusit někde sehnat neoriginál - pro BMW je dělá FAG a INA. Když jsem před pár lety volal na zastoupení FAG, tak mi zjistili, že ty ložiska dodávají jen jako originál díl pro BMW a jinde je prodávat nemohou. No, a FAG má určitě pobočku v ČR. A jak psal Cycli, BMW si v ČR nechává vyrábět tolik věcí, že bys koukal. Jen pro zajímavost - nádrže 1150 se dělaly někde u Znojma, polotovar kardanu 1200 se dělá u nás v Oslavanech v jedné firmě...a určitě by se našlo víc věcí