Potřeboval bych poradit od někoho zkušenějšího. Mám F 650 GS Dakar /2005/ 18 t. km a po projetí tankovým brodem mi začal motor po 500m vynechávat, střelil do výfuku a těsně před zdechnutím začal ukazovat nesmyslně vysoké otáčky, ztratil výkon a pak jako když utne – zdechl.Vyčistil jsem airbox – voda v něm nebyla – pouze trochu oleje, ale doma jsem zjistil že je filtr u těsnění proražený, tak jsem ho vyměnil. Vyšrouboval 1 ks svíčky – nechal ho chvilku vydejchat a pak dal do kupy. Ujel jsem 500 m a opět to samé…
Doma jsem vyměnil svíčky za nové, olej, dal nový filtr, nabyl baterku a pro jistotu jsem do půlky nádrže nalil velfobin - a opět to samé – po odpočinutí to startuje hned – žádné trápení, pak ale jako když utne.
Dnes jsem ujel jen 200 m a opět mi to zdechlo…
Můžete poradit? Případně někoho doporučit z Olomouce a okolí.
Dík
E
https://t.me/pump_upp
Mikiberg-Díky za rady- rozdelal jsem vsechny kontakty a vystrikal-pod motorem,bocak,u motorů pod plastem a svíček. Už jsem ji v dešti protáhl asi 5 km.Vše ok,kromě ukazatele otáček _na volnoběh mi to ukazuje zhruba o 1000 ot. Více tedy 2tis a při jízdě též ukazuje více.Ve vysokých otáčkách kolem 5,5t mi to cuká...E
https://t.me/pump_upp
Mikiberg-Díky za rady- rozdelal jsem vsechny kontakty a vystrikal-pod motorem,bocak,u motorů pod plastem a svíček. Už jsem ji v dešti protáhl asi 5 km.Vše ok,kromě ukazatele otáček _na volnoběh mi to ukazuje zhruba o 1000 ot. Více tedy 2tis a při jízdě též ukazuje více.Ve vysokých otáčkách kolem 5,5t mi to cuká...E
https://t.me/pump_upp
Takže pokrok....
... někde jem o podobným problému slyšel ale nemůžu si přesně vzpomenout... každopádně to samý udělej se všemi konektory pod palubkou -myslím že je tam i zpětná vazba do elektroniky od tacháče. A projdi i spínače na řidítkách - oxidace je sviňa a i u spolehlivýho stroje nadělá problémy.... ale tady je el. ještě přiměřeně jednoduchá... co teprv canbus .
ps. na tankový brody se vys. .. tam si nic nedokážeš... skus řeku ta je aspoň čistší.
Dakar 650, HusaberG
Iako - kde najdu čidlo otáček?
Mikiberg-dnes rozdělám zbytek a budu stříkat konkorem jak o život..
Petrs-Též mne to napdlo, ale voda v nádrži by neměla být - pro jistotu jsem tam dal celé balení velfobinu na pul nadrže...
Když by se to napojilo na diagnostiku, šlo by zjístit podrobnosti - co začlo blbnout jako první a kde jsou ještě problemy? Co máte na motorce udělané, abyste se mohli brodit bez problémů vodou?
Jinak bydlím v Hlubočkách a za barákem začínají vojenské prsotory Libavé... a nedá mi to než tam vždycky jen tak nakouknout a pak jsem rád, že motorka i já jsem zpět.
Dík za rady....
E
Velfobin neznam, takze nevim, co umi. Ale kdyz se podarilo utopit motorku me, bylo v nadrzi plno vody a motorka se chovala veeelmi podivne. Ale pokud mas jen trochu pochybnosti, nelenil bych benzin vypustit a dast fresh...
Z motorky ponorku neudelas. Sice lze udelat snorchl, ale pak budes muset vyresit plno jinych "drobnosti" (treba tesneni vicka nadrze, atd.). Pro mne plati, ze pokud mozno nebrodim nic, kde je vody vic nez do pasu (kdyz v ni stojim bez motorky samozrejme). Sice se to jevi jako naramna zabava, ale oprava nasich milacku po zatopeni nemusi byt vubec levna zalezitost...
Otáčky to snímá z čidla úvratě pro zapalování - vše je v motoru a oleji - Rotax je na vodu docela imunní a jediný co zazlobí jsou konektory a el.inst. obecně. Sání je pod světlem takže brodivost je asi nej co je na trhu.
Velfobin - nepřehánět je to líh který na sebe vodu naváže a protáhne ji skrz filtry + vstřik - samo to sebou naváže veškerý bordel z nádrže... to je nicmoc situace. Radši benzín vypusť a vyjeď ho v sekačce.
Ale nádrž je proti vodě taky imunní - jsou tam zpětný ventily nebo sifon - to už si nepamatuju... ale to je fuk.
Dakar 650, HusaberG
Děkuji za rady,už to frčí...
Otackomer přestaL zlobit po rozdelani pristrojovky - a jejím vyschnuti a následném vystrikani konkorem. Zjistil jsem že je poškozen ochrany plexi kryt u otackomeru a to prasklý z boku u šroubu.
Teď jsem na chalupě a už jsem natočil 49o km a v pohodě. Jen se vyhýbám velké vodě https://t.me/pump_upp