Čau kluci, zajímalo by mě, jakou máte spotřebuju oleje u svých GS. Koupil jsem nedávno 1150 a po najetí 2 tis. km mám spotřebu asi 0,75 l. Jelikož jsem tak radikální spotřebu u jap. motorek nikdy neměl, tak ve mě celkem hrklo a volal jsem prodejci. Podle něho je to u tohoto typu konstrukce motoru běžné, mě to ale moc běžné nepřijde, proto se radši ptám vás, zkušenějších uživatelů.... Jinak olej nikde neuniká ani motorka nekouří, najeto 66 tis. Takže se ptám jestli je to ještě "v normě" nebo mám hledat nějakou tech. závadu??? Moc díky za své zkušenosti a postřehy ;-)
Ahoj,
mě to trochu zarazilo, trošku jsem vypozoroval při sportovnější jízdě nebo jízdě po dálnici kdy točím moto nad 4000ot se spotřeba dost zvyšuje... Morabovi naopak téměř nežere (pak jsme zjistili, že on má převodovku s dlouhou šestkou, tudíž motor tak netočí...) Takže též jeden z aspektů vyšší spotřeby oleje...
JJ to vím, dolil jsem do půlky okénka. Nějak ostře nejezdím, max do 120, někdy když předjíždím tak to potočím, dálnicím se vyhýbám....Advík má jinou převodovku, tak možná i tím to bude žrát víc, fakt nevím...
No já mám dvanáctku a za prvních 10tkm mi vzala půl litru, pak nic, a teď mám 53tkm a vzala tak půl litru - ale to sem jí honil. Vždy na 10 tkm.
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Liju olej co je tam od začátku, castrol actevo 20w50. Kámošovi žere 1200 taky tak, + - 0,5 l/8 tis. A používáte nějakej přídavek do oleje proti menší spotřebě, nebo jen dolíváte olej?
Motorex legend mi to zralo skoro 2l na 10 tis. po prechodu na Motul se mi snizila spotreba na 0,75 na 10 tis. oboje 20W50 tak nevim jestli to bylo olejem,nebo si to sedlo,nebo jsem blbe dolival....
Koukni pod sedlo u vyfuku,jestli v ty nadrzce nemas vyhazeno moc oleje,to by jsi pak prelival.
Nejprve, motul, pak castrol a spotřeba cca 2l / 10.000km . Teď tam mám můj oblíbený motorex, ovšem ten správný - "boxer 15w50", ne legend (ten je do dvouventilů) a za 4000km ANI DECI!
Maiali nel Fango!
když sem měl tachometrových 9300 km tak mi to sežralo 2 l na 10 tkm,jezdil sem na motul,pak sem přešel na motorex legend a včil v 93 tkm jezdím liquid moly bez dolití
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Takže nakonec celý problém je ve správném výběru oleje....Uvidíme, jak budu mít 70 tis. zkusím taky ten Motorex Boxer, ikdyž oproti Castrolu je cena skoro dvojnásobná, pokud nebudu tolik dolívat vyplatí se to....
no nevím udajně se udává spotřeba v normě podle manuálu až 1L na 1000km ale mě to přijde jako masakr. mě to veme max 1L na 10 000km,ALE JEŠTĚ NENÍ ZAJETEJ MÁ POUZE 83 000KM ČASEM SE TO SROVNÁ
bystricke napsal:
když sem měl tachometrových 9300 km tak mi to sežralo 2 l na 10 tkm,jezdil sem na motul,pak sem přešel na motorex legend a včil v 93 tkm jezdím liquid moly bez dolití
Taky ho jezdím,max spokojenost mám najeto 50000km
Dum spiro,spero.
bystricke napsal:
když sem měl tachometrových 9300 km tak mi to sežralo 2 l na 10 tkm,jezdil sem na motul,pak sem přešel na motorex legend a včil v 93 tkm jezdím liquid moly bez dolití
Máte na mysli Liqui Moly MOS2 Leichtlauf 20W-50 (150kč/L)
nebo LIQUI MOLY RACING 4T 20W/50 (200kč/L) ???
bystricke napsal:
když sem měl tachometrových 9300 km tak mi to sežralo 2 l na 10 tkm,jezdil sem na motul,pak sem přešel na motorex legend a včil v 93 tkm jezdím liquid moly bez dolití
Máte na mysli Liqui Moly MOS2 Leichtlauf 20W-50 (150kč/L)
nebo LIQUI MOLY RACING 4T 20W/50 (200kč/L) ???
Mě to taky papká olej nevím přesně kolik ale podle dřívějších japonských motorek co jsem měl tak dost ale mám jen 45tis.km takže si myslím že to ještě bude tak 50tis.km žrát olej a pak už by to mohlo bejt zajetý a přestat papat vím že to je normální u těchto motorek tak to neřeším, vozím olej sebou a dolývám
Taky z toho mám takvého malého dvoutakta:-D lejem tam něco od Castrolu nevím jestli je to něco 15W50 nebo 20W60 nevém je to olej pro USA trch tady v ČR se prej údajně nedá moc koupit..lije mi to tam servisák... spotraba vychází přibližně 1,5 l na 10 tis km... když jsem tam lil Castrol actevo 20W50 tak na 10 tis mi to vzalo něco přes 3 l oleje... jinak motorka měla při koupi a první výměně oleje za actevo najeto něco kolem 53 tis teď má něco kolem 70 tis oba druhy oleje vyzkoušené letos
a olejové oko dolejvám k vrchu pač kyž je motor zahřáty tak jsem někd sotva v polovině..když jsem to lil na prostřední rysku tak po zahřátí jsem byl někde skoro nadně oka
Upravil magoss dne 09.10.2011 13:15
a olejové oko dolejvám k vrchu pač kyž je motor zahřáty tak jsem někd sotva v polovině..když jsem to lil na prostřední rysku tak po zahřátí jsem byl někde skoro nadně oka
No on se ma olej kontrolovat po 10 minutach v klidu na hlavnim stojanu a na rovine. Mezi horni a spodni urovni je 0,5l. Ze je po nastartovani okenko treba i bez oleje je podle me, vzhledem k vyse uvedenemu, normalni, olej je rozvedeny po motoru a trva, nez stece zpatky a ukaze opravdovou hladinu.
Jinak u me spotreba cca 1l na 10000km, dlouha sestka a minimum po dalnicich a "na plnej".
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS