Zdravím místní osazenstvo,
můžu normálně nabíjet baterku,která je daná a připojená v motorce??Jedná se o bramboru r1150r ,takže se k baterce dobře nedostanu,abych ji vyndal bez sundání nádrže,ale když ji nadzvednu tak nabíječku normálně připojím, jde mi hlavně oto jestli by se tím nabíjením třeba v motorce nezničila nějaka elektro součást.
dík za radu David
Bmw R1150R
Po zkusenosti, kdy mi u Cagivy Canyon pripojeni baterky po zime vypalilo CDI uz baterku nikdy ani neodpojuju a nevyndavam.
Pres zimu na udrzovacce a je klid.
davkoz napsal:
Zdravím místní osazenstvo,
můžu normálně nabíjet baterku,která je daná a připojená v motorce??Jedná se o bramboru r1150r ,takže se k baterce dobře nedostanu,abych ji vyndal bez sundání nádrže,ale když ji nadzvednu tak nabíječku normálně připojím, jde mi hlavně oto jestli by se tím nabíjením třeba v motorce nezničila nějaka elektro součást.
dík za radu David
"Inovativní vysokofrekvenční nabíječky s vícestupňovou a plně automatickou charakteristikou nabíjení IUoUp bez napěťových špiček. Nabíjejí a oživují zcela vybité autobaterie bez poškození elektroniky vozidla."
Upravil hicks dne 08.03.2012 14:00
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to Davkoz: klidně můžeš se zapojenou baterií, jen Tě nesmí napadnout otočit klíčkem v zapalování....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Já jsem nikdy neřešil nějakou udržovací nabíječku, mám klasiku nabíječku s přepínáním na 6V a 12V a High nebo Low. Když si vzpomenu tak baterku občas připojím, nechám to pomalu nabíjet na Low a neřeším. Stejně vetšinou motorka ani přes zimu nestojí tak dlouho aby mi baterka odešla. Vím jak dochází při stání baterky k vybíjení apod. řeči ale já to prostě neřeším a nikdy jsem neměl problém že by mi baterka nevydržela.
Vjetrnik napsal:
to Davkoz: klidně můžeš se zapojenou baterií, jen Tě nesmí napadnout otočit klíčkem v zapalování....
KLIDNE rozhodne ne.. s NEKTEROU nabijeckou za NEKTERYCH okolnosti ano.
Pokud mas vetsi odber, tak nabijecka muze dostat nepresnou informaci o stavu baterie atd.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mandy8 napsal:
Já jsem nikdy neřešil nějakou udržovací nabíječku, mám klasiku nabíječku s přepínáním na 6V a 12V a High nebo Low. Když si vzpomenu tak baterku občas připojím, nechám to pomalu nabíjet na Low a neřeším. Stejně vetšinou motorka ani přes zimu nestojí tak dlouho aby mi baterka odešla. Vím jak dochází při stání baterky k vybíjení apod. řeči ale já to prostě neřeším a nikdy jsem neměl problém že by mi baterka nevydržela.
s baterkama to chce trochu opatrne.. ale pokud to tam nemas pripojeno trvale, tak to snad vylozene nebezpecne neni.
Kazdopadne v dnesni dobe, kdy si muzes koupit napr. ten CTEK bych uz "hloupou" nabijeckou nenabijel...
uz jenom kdyz si vezmes, jak blizko mas nadrz atd.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mandy8 napsal:
Já jsem nikdy neřešil nějakou udržovací nabíječku, mám klasiku nabíječku s přepínáním na 6V a 12V a High nebo Low. Když si vzpomenu tak baterku občas připojím, nechám to pomalu nabíjet na Low a neřeším. Stejně vetšinou motorka ani přes zimu nestojí tak dlouho aby mi baterka odešla. Vím jak dochází při stání baterky k vybíjení apod. řeči ale já to prostě neřeším a nikdy jsem neměl problém že by mi baterka nevydržela.
s baterkama to chce trochu opatrne.. ale pokud to tam nemas pripojeno trvale, tak to snad vylozene nebezpecne neni.
Kazdopadne v dnesni dobe, kdy si muzes koupit napr. ten CTEK bych uz "hloupou" nabijeckou nenabijel...
uz jenom kdyz si vezmes, jak blizko mas nadrz atd.
Jojo máš pravdu, ale já to nenabíjím moc dlouho a hlavně to nabíjím když zrovna třeba s motorku přes zimu něco dělám a jsem u ní a kontroluju stav nabití.
Vjetrnik napsal:
to Davkoz: klidně můžeš se zapojenou baterií, jen Tě nesmí napadnout otočit klíčkem v zapalování....
KLIDNE rozhodne ne.. s NEKTEROU nabijeckou za NEKTERYCH okolnosti ano.
Pokud mas vetsi odber, tak nabijecka muze dostat nepresnou informaci o stavu baterie atd.
...s kvalitní nabíječkou klidně...
nesmysl.
S kvalitni nabijeckou, co bere v uvahu pripadny odber dalsich zarizeni.
Nase pomerne draha 8000 Pb je napr JEN na vyndane batt:
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal:
to Davkoz: klidně můžeš se zapojenou baterií, jen Tě nesmí napadnout otočit klíčkem v zapalování....
Jakto? Kdyz je baterka KO, mam ji na nabijecce, u toho otocim klickem, pak startuju, pak odpojim nabijecku, cemu by to melo vadit?
edit: mluvim teda o inteligentni nabijecce, jako je napr. Optimate apod.
muze dostat masakralni ranu... je to sice paralelne, ale takovehle ptakoviny bych fakt nedelal.
to je takovy problem to odpojit?
---
a naopak, o tu inteligentni bych se bal spis.
Upravil hicks dne 08.03.2012 14:54
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
snad ok.. precti si manual..jestli umi nabijet i s batt pripojenou v moto.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mandy8 napsal:
Jojo máš pravdu, ale já to nenabíjím moc dlouho a hlavně to nabíjím když zrovna třeba s motorku přes zimu něco dělám a jsem u ní a kontroluju stav nabití.
pak ok...
proste to jen chce bejt s batt opatrny... mne napr. vybuchla li-polka ve stanu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal:
to Davkoz: klidně můžeš se zapojenou baterií, jen Tě nesmí napadnout otočit klíčkem v zapalování....
Jakto? Kdyz je baterka KO, mam ji na nabijecce, u toho otocim klickem, pak startuju, pak odpojim nabijecku, cemu by to melo vadit?
edit: mluvim teda o inteligentni nabijecce, jako je napr. Optimate apod.
muze dostat masakralni ranu... je to sice paralelne, ale takovehle ptakoviny bych fakt nedelal.
to je takovy problem to odpojit?
---
a naopak, o tu inteligentni bych se bal spis.
Problem to neni vubec, jen me nikdy nenapadlo, ze by to vubec mohlo vadit. Delal jsem to tak vzdycky, u vsech motorek a se vsema nabijeckama a nikdy nad tim nepremyslel. Nebylo proc.