Ahojte, jsem novým majitelem 1150GSA r.v.2003, přesedlal jsem z yamahy TDM 850. První poznatky pro mě jako řidiče jsou velice pozitivní. Skoro okamžitě jsme si padli do oka, líp to jede, líp to brzdí ...atd, teda až na systém ovládání blinkrů, tek je opravdu kritický. Pořád troubím, ale to chce asi jen zvyknout si.
Mám na Vás pár dotazů. Je možné polohovat přední plexi, docela mi fouká na přilbu(mám 194cm)? Prohlížel jsem systém uchycení a nepřišel jsem na to.
Dnes jsem poprvé svezl svou ženu a nebyla absolutně jako spolujezdec spokojená. První věc je, že je krátké sedlo, když sedí za mnou, tak má zadek doražený až na madle a to ji tlačí do zadku(určitě není problém s velikostí zadku). Podotýkám, že sedlo bylo upraveno minulým majitelem a není to klasická rovná lavice, ale na místě řidiče je vybráno, takže sedím níž než spolujezdec. Nezbyde asi nic jiného než posunout madlo a nechat prodloužit sedlo. Toto je technicky proveditelné.
Největší problém ale je v tom, že vibrují zadní stupačky, tak že ji po cestě brní nohy a to už po pár kilometrech(jezdí v pohorkách). Při pomalejší jízdě více levá, zřejmě od výfuku a ve vyšších rychlostech i pravá. Já taky cítím drobné vibrace ,ale není to nic nepříjemného.
Máte někdo podobný problém? Nenapadá mě co s tím. Zkusit jiné boty?
Ahoj, přesně tenhle přechod jsem absolvoval v roce 2007, z TDM850 na 1150 GS, jen neadventure.
Vzpomínám si na ty první okamžiky. Jak to tenkrát probíhalo jsem si dokonce zapsal.
Vím, že manželka si také stěžovala na vibrace stupaček také.
Tuším, že méně to vibrovalo, když jsme jezdili s kufry. Měl jsem Zegy.
Dokud na tom byly originál plasťáky, tak nic neříkala.
Mozná, že nosiče, které jsou chycené ke stupačce spolujezdce nějaké vibrace přenášejí. Nevím, jak je to na Adventure.
Časem si na to zvykla...nebo si teda přestala stěžovat:-)
Ono se to oproti TDMku chvěje docela dost celé. Zvlášť, když se to začne vytáčet přes nějakých 5 tisíc.
Upravil paulik78 dne 21.04.2012 23:58
Lemra> uz i ty, brutte? Pocity znam, prechod z TDM na GS probihal presne takto jen s tim rozdilem, ze zena byla tehotna a na GS se ani nesvezla. Vibrace zacinaji presne v 5ti tisicich, take s normalnim GSem s dlouhou sestkou (E) se to dalo vydrzet a jezdit i rychle v nizsich otackach. U GSA je sestka kratsi, ne? Po roce sla brambora do sveta a mam za ni ted v baraku podlahu Tak at ti to jezdi...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Díky za poznatky. Trošku jsem probrouzdal web touratechu a našel jsem šikovnou věcičku, která by mohla řešit prostor pro spolujezdce:
http://shop.touratech.cz/seat-extension-bmw-r1150gs-adventure.html
Do teď jsem měl na TDM tenhle přídavný štítek, ale ten teď nemůžu použít, jelikož plexi na advíku je pod velkým úhlem a zřejmě by to moc nevyřešilo:
http://shop.touratech.cz/windscreen-spoiler-universal.html
To MiDo:
Ty blinkry snad časem zvládnu a tom navýšení budu silně uvažovat.
Myslím, že to nevyvážeností kola nebude, dělá to již v minimální rychlosti a mění se to s otáčkama motoru,prostě asi vlastnost,ale fest blbá. Myslel jsem, že když na BMW jezdí půlka Německa, tak to takovýhle mouchy mít nebude .
To Paulik a Mandy:
Do teď byla motorka bez kufrů, dneska jsem namontoval držák bočních kufrů od SW-motech. Tím by se to celé doufám mohlo zpevnit a vibrace trošku ustat. Stejně ale zkusím udělat nějaké snížení stupaček(jsou dost vysoko) a uchytím to na silenbloky. Pak dám vědět jak to dopadlo a jestli to něco vyřešilo.
To Slavek:
No jo, už na mě taky došlo . Byl jsem z ní hodně nadšenej,ale po té co jsem svezl ženu, tak jsem spíš otrávenej. Hold se budu muset zavřít do dílny a vymyslet nějakej pořádnej zlepšovák .
Přijde mi, že vibrace začínají už od volnoběhu a postupně se se stoupající rychlostí zvyšují. Je pravda, že to má kratší převodovku než klasické GS, ale na (6) to točí cca 4tot/min při 110km/h a já už o moc rychleji nejezdím,takže to točím přes 5tisíc maximálně při předjíždění.
Nevím jestli hraje roli to, že to má Ysvod,laďák a špunty na kolech...na TDM jsem měl v podstatě to samé a byl klid po pěšině....tak nevím.
Merim kolem 2m, poridil jsem Stavitelný držák ochranného štítu - Tobinator R 1150 GS Adventure , jsem velice spokojen. Da se jednoduse seridit.
Mozna spunty, me to delalo take. Ale po namontovani drzaku kufru od TT se to zlepsilo. Nakonec jsem poridil snizeni stupacek pro spolijezdce a je to v pohode
Nic neni dokonale ???
profesor
Stupačky nevím, zadím si spolujezdci neztěžovali. Sedlo na ADV je méně pohodlné než na normálním GS. Možná pomůže nástavec TT vzadu ale zkušenost nemám. Můžeš zkusit i nafukovací podložku Airhawk od Sensormetu. Nevím co máš za sedlo, píšeš že ho upravoval minulý majitel, to může být problém. Já jezdím jak se standardním tak sníženým originál BMW sedlem, pohodlí vzadu jako na 1100/1150 to není ale asi to funguje podle vzdáleností co se spolujezdcem jezdím.
Plexi - pokud nechceš deflektor (mně u sníženého sedla taky nevyhovuje, dávám jen s vysokým sedlem), tak doporučím zmíněný tobinator. Měl jsem ho na prvním ADV a je dokonalý, plexi se dá nastavit do nekonečného množství poloh:-).
Špuntíky ty vibrace můžou dělat taky.Vždycky když sem přezul ze špuntů na silniční tak sem si říkal že mám najednou uplně jinou motorku.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
na zadních stupačkách vibrace jsou, to gumama nebude, ve předu taky, ale znatelně menší, a než člověk přeřadí na 5 a 5tisíc, už si zvykne a ani mu to nepřijde.
naopak, po ubrání plynu mám pocit, že mi něco chybí
to profesor: o tobinátoru mě říkal kamarád, ale dost mě zatím odrazuje cenovka, dát 4 tisíce za pár kusů výpalků z laseru mě přijde dost přitažené za vlasy, ikdyž je to zřejmě funkční věcička. V prvé řadě zkusím vymyslet něco, aby se dalo "odklopit" plexi více od motorky, to by třeba mohlo trochu pomoci. Pak případně zkusit ten přídavný štítek.
Je mi jasné, že to nemůže být dokonalé, v tuhle chvíli jen tiše doufám, že ty držáky na kufry vibracím trošku utnou ťipec .
To Ivan:
pokusím se připojit foto. Problém není s tvarem sedla, ale s jeho délkou, na tohle by podložka nepomohla. Budu muset zkusit koupit ten nástavec TT dozadu, nechce se mi cestovat samotnému .
Lemra přiložený následující obrázek:
To je pravda, 4000 je hodne, ale? Mas naprostou jistotu ze to funguje!
Menil jsem 3 plex, nez jsem prisel na tobinator. To bylo docela drahy
Ty drzaky kufru to zmirni ale neodstrani?? Je to pak jen lepsi.
No proste BMW ???
profesor
To Štěpán:
jj, už jsem na ni taky koukal. Dneska ji objednám a pak poreferuji .
To Profesor:
Koumal jsem nějaké samo domo a vypadá to vcelku beznadějně. Asi budu muset ještě došetřit nějaký kačky a koupím ho.
Co se týče stupaček, tak mám vymyšlené snížení a celé to uchytím do silentbloků...svářečka a kladivo se dlouho válejí bez použití ve sklepě
Sice to bude asi vypadat jak z Ruska, ale hlavně aby to aspoň trochu pomohlo