zdravím ...
dotaz na zkušenější ... po montáži padáků a nandání nádrže jsem si všiml, že na té pravé straně je docela dost hadiček, kabelů a bovdenů, které se přes sebe dotýkají a "omotávají". To samý i pod nádrží. Na některých místech jsou ty "třecí místa" vyleštěný nebo omačkaný ... naštěstí zatím nikde nic extra prošoupanýho ...
... elektrikářskýma páskama jsem něco "posvazoval" , abych zabránil vzájemnému pohybu. Proto se ptám Vás co s tím máte víc nalítáno ... mám to nějak vážněji řešit, nebo zase "slyším trávu růst :-)) ...
na motorce jsem to viděl asi jen jednou ale u aut, hlavně u dieselů který se klepou víc jsem viděl mockrát prošoupaný tyhle hadičky a kabely, nejvíc však trpí hliníkové trubky, např. od intercooleru turba, když je o ně opřená právě taková gumová hadice, to umí za pár let prošoupat do hliníkové trubky díru a už to nejede..
... no právě :-)
... jelikož s rodinou dost couráme po Evropě s našim malým "obytňákem - Fiat Ducato" a tam jsem to musel celkem řešit ... takže jsem z toho celkem vyplašenej :-)
U první 1150 GSA (2005) se mi stalo, že najednou za jízdy začaly blikat blinkry (už nevím jaká strana) a nešly vypnout, bylo to na dovolené a nakonec jsem vytáhl pojistku a ukazoval rukama. Po návratu domů, dřív než se na to přišlo, se mi motorka najednou zastavila a odmítla nastartovat, podotýkám že nový stroj v záruce, nájezd cca 10 tisíc km. Nakonec jsme přišli na to, že kabelový svazek pod nádrží se dotýkal nádrže a tak dlouho se o ni šoupal, až se prošoupala izolace několika drátů a dotýkala se nádrže - první takto prošoupaný kabel způsobil závadu blinkrů, druhý pak chcípnutí motoru, který se choval tak, jako bych chtěl nastartovat s vyklopeným policajtem a zařazenou rychlostí, přestože motorka stála na hlavním stojanu a zařazený byl neutrál. Takže na toto pozor!!
Kdyz jsem mel v zime dole nadrz,tak jsem se dival, jestli je vsechno ok a nic jsem nenasel.Ktery je to nejkritictejsi misto?Leva strana toho hromadneho svazku?
I pád na hubu je pohyb kupředu
Na kritická místa (s viditelným oděrem) jsem přidal izolaci a až se prošoupe, dám novou. Takového toho "šneka" - plastovou spirálu. Namotáš to lecos a než se to prodře.....
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Už si nevzpomínám která strana svazku to byla, ale tehdy jsem si říkal, že to je asi "páteční" motorka a dělníci už byly unavení, kamarád má taky 1150GSA a u mne nebyl svazek vůbec pisponkován, volně se pohyboval v prostoru. Když je uchycen aby se ničeho nemohl dotknout, nemáš se čeho bát. Ty oddechové hadičky na pravé straně a palivové hadice se mohou taky při sundání nádrže skřípnout, na to je třeba dávat pozor.
Když jsem koupil GSo tak jsem tam měl místo jedné spojky vraženou trubičku a staženou sponkou, která skoro prodřela další hadičku. pán co mi seřizoval motorku si toho naštěstí všiml a vyměnil mi hadičky a dal jiný sponky, takový bez toho šroubku na stažení. Asi bych koukal, kdyby se to prodřelo a začal týct benzín na rozpálený motor.