Ahoj pánové měl bych dotaz. Už delší dobu se mi z pravé strany motoru ozývá takové divné cinkání, nebo spíš cvrlikání jako když jsou rozhašený ventily. Ty jsem kontroloval a byly OK, další věc co jsem kontroloval, byla klapka. Nějaká nepatrná vůle na ní bude, ale po přidržení se zvuk také nezměnil. Další věc byla vačka. Po vizuální kontrole se zdá také OK i včetně hliníkových hrnečků, přes které tlačí na ventily. Cvičně jsem také vytáhnul napínák řetězu, ale na tom se nic nepozná. Navíc problémový by měl být ten na levé straně.
Měl bych asi ještě napsat, že jsem tento zvuk začal pozorovat po tom co motor dostal menší ťukanec do víka. Padák lehce přimáčknul, nebo spíš promáčknul víko na vahadlo a jeden z ventilu. Píst se ale s ventilem nepotkal, to jsem také vizuálně kontroloval.
Nemáte někdo alespoň tušení nebo směr na který se zaměřit?
Díky
Tak jestli je vše, co jsi napsal OK, tak bych se zaměřil na ten ventil, který dostal "ránu" od víka (samozřejmě zkontrolovat i vahadlo). Např. po pádu, když se poničí ventildekl (praskne, pohne se),tak dost často se "lehce" ohne spodní výfukový ventil.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
JJ spodní výfukový to právě dostal respektive vahadlo, konkrétně ten stavěcí šroub. Jde nějak poznat, že je ventil ohnutý? Určitě to jde měřením a úchylkometrem ale tem nemám? Předpokládám, že ventily se nerovnají, ale dávají nové.
Btw s tím ohnutím máš nějakou zkušenost?
necinká ti spíš kladka?to dělá u skoro všech 1150 na právé straně strč ruku na tu kladku zespod a podrž jí mělo by to přestat,bývá tam vychcechlaná tyčinka která ovládá vevnitř klapku sání,dá se s tím žít já to kašlu at si cinká
mne to tam zvoni tiez a vsetci hovoria ze je to ok. vymenil som lavy sponovak retaze (strunkovy za olejovy) a aj prednej retaze ale ten na pravej retazi este nie lebo sa bojim ze utrhnem skrutky na vyfuku a budem ich musiet odvrtavat klapky mi trocha hrkocu tiez ale malinko. zevraj by to mohla byt vola na piestnom cape. ale to potvrdene nemam. takze tiez neviem co to je. je to menej ked je olej studeny a novy.
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
Jak jsem psal, kladka by to být neměla, nějaká vůle na ní je, ale nic hrozného. Přidržet jsem jí zkoušel jako první. Napínák blbne na levé straně, ale mě to cvrká na pravé straně. Za tu dobu co mám bawora jsem zvyklí na nějaké ty divné zvuky, ale toto se ozývá jen na jedné straně a je to slyšet jak u studeného tak teplého motoru. Přemýšlím o tom ventilu, jak psal Tonda, ale nejde mi ho hlavy jak by se mohl při poničeni ventildeklu ohnout.
tu kladku jsem poznal na sitiči.. klape to o něco víc když ho mam v mezipoleoze, a kladku musim spravně přimačknout aby to přestalo.. tak jsem zvědav co odhalíš..
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
Tak jsem si tak při teoretickém hledání příčiny pazvuků vzpomněl na tento článek: http://motoride.s...-2011.html kde se mino jiné píše o kluzáku rozvodového řetězu. Prý je to zdroj podivných zvuku. Já ho mám taky takto ulomený, ale nechtělo by se my kvůli tomu půlit motor. Na druhou stranu by bylo příjemnější vědět, že za to nemůžou ventily, vačka atd., ale „jen“ kluzák řetězu.
Máte s tím někdo zkušenosti? Výměna atd.
Upravil Ksadis dne 10.05.2013 14:55
ahoj ksadis mam ten isty ,,problemm"ten zvuk ma tiez privadza do sialenstva mam 1100ku a robi to prava strana,ventily som kontroloval OK,kladka Ok,a tiez by som rad vedel co to je len tak pre zaujimavost...
citim sa fajn..
Tak jsem někde našel, že by to mohla dělat i tyčka k vahadlům. Myslím, že je hliníková, ale na koncích jsou takové kovové hříbečky zasunuté to té tyčky, když jsou volné, pohybují se a vydávají klapavý zvuk. Nemel jsem ale ještě čas to rozhodit
Tak jsem shodil vahadla a podíval se na tyčky k vahadlům a opravdu na nich byly vůle. Sklepnul jsem je tak aby vůle zmizely. Po nastartování se zdálo být tak na 1vteřinu vše OK ale není. Další podepření mám na rozvodový řetěz respektive jeho kluzák. Měl by někdo čas a chuť kouknout na svůj stroj a podívat se mi jakou možnost pohybu má Váš řetěz. Pro info přikládám video mé vůle. Jedná se o pravou stranu horní řetez.
Ahoj, měřit vůli řetězu bez natlakovaného napínáku je spekulace. Ale čirou náhodou, axiální vůli vahadel máš OK?? (Jde o vůli o kolik se může posunout pákový pohyblivý mechanismus "kiphebelu" na výšku po vodící hřídelce) Vůli změříš lístkovou měrkou mezi pohyblivou a nepohyblivou částí (v HÚ, když není zatížený zmáčknutím ventilů). Má být od 0,05 mm do 0,40 mm. Já je nastavuji blízko dolnímu údaji tedy kolem 0,05, pro pocit, že se to možná méně kříží. Potřebuješ k tomu 15mm ořech k povolení jednoho svorníku hlavy (bacha pak dotáhnout na 20 Nm + 180°) a vnitřní Torx č. 45. Jinak hrníčková zdvihátka nejsou z hliníku, jsou chromovaná, a jsou zatraceně tvrdá. Zkoušel jsem je zatím neúspěšně odlehčovat na frézce..
Ohnutej ventil poznáš bohužel až když ho vyndáš a zatočíš s ním na rovné desce. S ohnutým ventilem by to ale bylo rovnou zralé i na výměnu vodítka ventilu (. tak držim palce..
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Vůli na Vahadlech jsem měřil, Mel jsem venku vahadla, tyčky, domek vačky a celou hlavu. Na pístu ani ventilu nebyly známky, že by se potkaly, proto si nedovedu představit, že by se ventil mohl ohnout. Zdá se mi, že zvuk je intenzivnější, než byl a také mi přijde, že zvuk vychází ze zadní části hlavy (prostor klapky-ta to na 99% není, a prostor řetězu)
Jasně kontrolovat vůli řetězu může být scestné, ale např. na levé straně, kde napínák občas blbne a vytéká, byl řetěz napnut jak nahoře tak dole. Navíc na pravé straně kde pozorují možnost pohybu řetězu je napínák dole a mě řetěz lítá nahoře.
Jo a neměl jsem na mysli hrníčková zdvihátka, ale ty tyčky, které jsou mezi hrníčkem a vahadlem. Ty jsou opravdu hliníková a na koncích jsou takové chromované jakoby hříbečky zasunuté do té tyčky
Tak jsem konečně přišel na příčinu klapavého zvuku. Při kontrole ventilu jsem zjistil, že jeden z ventilů je ohnutý. Při první vizuální kontrole jsem si toho nevšiml. Teď jsem, ale ventily vytáhl a zjistil, že jeden výfukový při otáčení hází.
Koukal jsem, že nový stojí 2500Kč. Nemáte tedy někdo doma použitý, ale rovný???
Psal jsem ti to hned v druhém příspěvku
Který máš ročník? Průměr dříku 5mm nebo 6mm? Zítra se ti podívám. Možná něco mám.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
JJ já vím díky Tondo, jenže když jsem měl tu hlavu prvně dole na pístu jsem neviděl žádné poškození a ventil doléhal do sedla po celé své ploše a až když jsem to rozebral podruhé a sundal i pružiny tak se to teprve ukázalo.
Ahoj. Tak jsem prolezl zásoby a "zdravý" výfukový ventil na poslední modely R1100 a první R1150 bohužel nemám - respektive mám, ale jen jeden, a ten si kvůli klukům, co za mnou jezdí na servis musím nechat, abych jim tam potom pro tyhle případy měl co dát (kdybych ho měl vícekrát, dal bych ti ho klidně zadarmo) . Ve více exemplářích mám jen sací ventily a sací i výfukové na R1200. Zkus prolézt inzerci, třeba bude někdo z lidí, co vozej bouračky něco mít.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...