lidí dobří, pěkně prosím, mám problém se svým "novým" 650 GS (r.v.04)
koupil jsem ji, přivezl domů (jízda asi 50km) změřil olej a odsál jeho přebytek cca 2dcl. poté jsem ho po každé projížďce (dejme tomu 30-70km) po návratu před garáž zkontroloval přesně jak je v příručce a byl krásně na 4/5 maxima, čili ideál norma.
dnes jsem motorku nastartoval, kontrolky zhasly během vteřiny, jenže motor po cca 20s zdechnul. nastartoval jsem znovu a vyrazil, cca po 400m jízdy se mi rozsvítila kontrolka mazání! zastavil jsem a vypnul motor, po chvilce znovu nastartoval a kontrolka nezhasla. vrátil jsem se těch 400m domů a olej změřil - bylo ho málo. (od předchozí jízdy uplynuly dva dny a motorku mám v garáži, takže nemohl zmiznou) dolil jsem tam cca 2dcl, nastartoval (kontrolka svítila) a nechal běžet minutu, vypnul, olej změřil a byl ho přebytek - odsál jsem zpět ty dvě deci a olej byl opět těsně pod maximem. byl trochu zpěněný a úplně studený nebyl. motorku jsem projel znovu tak 500m, vlastně takové kolečko do 80km/h a zase zpět. zkontroloval olej a opět ta správná hladina a olej zpěněný a ještě teplejší, ovšem kontrolka stále svítí!!
možná jsem se trochu moc rezepsal, ale chtěl jsem ten dnešek popsat. pro jistotu rekapitulace: množství oleje je v pořádku, olej je po volnoběhu, nebo kratičkém projetí trochu zpěněný a zahřívá se, ale kontrolka mazání svítí!!
osobně si myslím, že bude problém v nějakém kontaktu té kontrolky a motor maže, ale s tohle se nedá zkoušet, tady musí být jistota, že je všechno v pořádku!
máte někdo nějakou radu nápad co se děje prosím Vás?
v sobotu jedu do Alp, můžu jet na předchozí motorce, ale musím tento problém vyřešit tak či tak!
díky moc, jsem z toho trochu nesvůj :-/
ahoj, olej se má měřit na rovině po tom, co ti sepne ventilátor chlazení. hladina by měla být na tečce uprostřed "oka".
já bych doporučoval vyměnit olej přesně tak jak se tu píše... vylít, vyměnit filtr a nalít přesně 2,3l ! ani o mililitr víc ani mín
jestli se nepletu, tak kontrolku ovládá tlakové čidlo, takže pokud je tam alespoň trocha oleje a čerpadlo nebere bzduch je tlak a kontrolka zhasne, prostě, neměří to množství.
Koukni k čidlu na kontakt je zhruba pod olejovým filtrem.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Neeee Mařo na 650 je vzadu nad převodovkou jakoby vodorovně s osou filtru a je na něj docela dobrej přístup z levé strany.mezi motorem a rámem
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Když t nastartuješ a zmizí ti olej z okénka,tak to maže.Na 100% čidlo.Na 1150 pasuje ze škodovky na toto nevim,záleží na tlaku a závitu.
Když je hlad,je i husa dobrá.
tak jsem čidlo odpojil, vyšrouboval, chvilku na něj zíral profoukl a namontoval zpět. kontakt jsem prostříkl kontaktolem a vše ok - kontrolka svítí při zapnutí zapalování a během startování zhasne. díky Vám za pomoc!
Teď řeším uplně stejný problém.. někde to tu vlákno bude... když vyndáš to čidlo.. kolik oleje vyteče? Nebo jinak.. teče olej stále dával jsi tma zátku?
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
včera jsem ujel asi 40km, když se mi v jednom větším náklonu kontrolka opět rozsvítila. zastavil jsem, kablík z čidla vytáhl a znovu zapojil. nastartoval a na pár km opět vše ok. kontrolka ale nesvítí pořádně jako při zapnutém zapalovaní před startem. jen tak "žhne" a problikává v závislosti na hrbech, otáčkách, čili vibracích se mění intenzita jejího svícení, takže si myslím můžu být naprosto jistý, že jde jen o kontakt je to tak?
co řešení?
jako první asi zkusím ten kontakt nějak oblepit el. páskou, abych tomu nějak pomohl od vibrací.
nebo kupovat nové čidlo??
Čau, nové čidlo ze škodovek stojí cca stokorunu, neváhal bych a pořídil nové
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
"ze škodovek", čili ze škody 105/120, případně z favorita, fábie? Nebo mají všechny stejné, včetně 650GS?
no jasně, říkal jsem si, že kdyby stálo přes 500, zkusil bych se s někým domluvit na krátkém zapůjčení, ale takhle není co řešit ;-)
díkydík
Dělalo mi to přesně stejně, teď mi odešlo nadobro. Už mám objednané nové, ale asi tam dám jenom pro sicher to škodovácké. Když to čidlo vyndáš, je na něm napsano.. rozsah 0,-0,6 bar ... a to splnuji i škodovácká čidla. velikost závitu atd je stejné také Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...