Protože jsem se stal včera jeho majitelem, dovolím si založit tohle vlákno a zeptat se místních, kdo C1 má a jaké s ní má zkušenosti? Nevíte, existuje klub majitelů tady v ČR? Nějaké stránky jsem našel, ale vypadají už dlouho neaktivní.
Po koupi jsem odjížděl rozechvělý, při manipulaci na místě se projevuje vysoké těžiště, naštěstí za jízdy už je to pohoda. Pro původního majitele to byl člen rodiny a měl ho rád, i když musím prásknout, že na čistotě a některých detailech to znát nebylo:-).
Ujel jsem 130 km a s každým kilometrem byl víc nadšený, C1 je kouzelná úchylárna:-):-)
Ivan přiložený následující obrázek:
Ivan napsal:
Protože jsem se stal včera jeho majitelem, dovolím si založit tohle vlákno a zeptat se místních, kdo C1 má a jaké s ní má zkušenosti? Nevíte, existuje klub majitelů tady v ČR? Nějaké stránky jsem našel, ale vypadají už dlouho neaktivní.
Stepan - to je barák kamaráda Zámka, mimochodem taky úchyl do motorek, aut, veteránů, z BMW R115GSA výroční bílá. Já nemám ani sloupky a popravdě mi zatím nechybí, hned vedle je barák třetího motorkáře, jsme taková komunita, máme klíče od svých domů, skoro denně kafujeme nebo grilujeme u někoho jiného, obávám se, že ploty vztahy spíš ochladí, naštěstí ten druhý soused už taky chystá plot ale s brankou mezi námi.
Šíbr je za příplatek, dá se takhle vyklopit nebo úplně sundat. Ono za tučný příplatek byla spousta veledůležitých věcí:-), naštěstí tenhle kus má skoro všechno...
Jeden čas jsem o tomhle skůtru docela dost přemýšlel - to když se naše mladší dcera právě chvilkově do motorek zahleděla. Snažil jsem se jí vychválit C1 z pohledu motorkaření v proměnlivém počasí, bezpačnosti atd, samozřejmě v první řadě značky , ale jasně, že mladý holce se líbí trochu jiný stroje.
Jednou jsem se tu u Tesca srazil se Standou Berkovcem na zmiňovaným přibližovadle a chvíli jsme o tom poklábosili. On má (měl?) tuším tu silnější verzi a byl z ní zrovna tak na větvi jako ty Ivane. Povídal, že jízda má sice specifika odlišná od jiných bajků, ale na to když si zvykneš, do městskýho a příměstskýho provozu prý naprosto ideální. Přeju ti na něm hodně radosti a bezpečně odkroucených km
Jarda napsal:
když si zvykneš, do městskýho a příměstskýho provozu prý naprosto ideální.
no chtel bych to videt... moc jsem s tim nikoho v praze DRSNE manevrovat mezi autama nevidel.
Jezdi s tim pomerne opatrne (=stojis v kolone).
Navic to ma ukrutne maly kolecka.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
C1 umí určitě i kličkovat, jde o jezdce, zatím se mi manévrovatelností jeví jako hodně hbitý, i když na tom ještě moc neumím. Trochu horší je výhled, na normálním skůtru nebrání nic, na tomhle se musí člověk trochu vyklonit aby viděl dozadu, nestačí jen otočit hlavu, ale bez helmy je zase lepší periferní vidění, každá věc má prostě svoje a myslím, že BMW odvedlo s C1 dokonalou práci a přišlo s geniální myšlnkou. Na druhou stranu nevidím smysl v drsném kličkování mezi auty, snad proto, že nejsem odchován Prahou a jejími dopravními manýry, o kterých si zbytek republiky myslí své. Já v kolonách obvykle nestojím ani s GSA, ale stačí mi předjet kolonu v zácpě nebo se na semaforech a šraňkách postavit dopředu, pokud je tam místo a s omluvným gestem, což řidiči respektují protože ví, že stejně vyrazím rychleji a nezdržím je. C1 zrychluje taky slušně, zejména tak do 70 km/h a když se postavím před kolonu, budou řidiči spíš rádi, takovou úchylárnu ještě neviděli.
no je fakt, ze to zase bude mit kratsi rozvor...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
A ještě jeden poznatek. Za jízdy je to zvláštní pocit, sedět v kraťasech a bez helmy v kabině, slyšet ptáky, nad sebou mít střechu, před sebou okno se stěračem a poslouchat muziku z repráků za hlavou, evokuje to spíš jízdu autem, možná kabrioletem, ono pořádné srovnání neexistuje. Ale když se to zároveň v zatáčkách naklání a to opravdu přirozeně, nezáludně, nikam se to nekácí ani neutahuje, tak z toho asi pramení ten zvláštní pocit. Není vidět kolo, podlaha je poměrně široká a dlouhá (s nohama se dá šoupat snad o půl metru) a protože je podvozek vyloženě komfortní (12, resp. 13" kola zase nejsou na skůtr tak miniaturní) a to překvapivě i na dírách (hlavně zadek nemá chybu), chvílemi se mi zdá, že se plavně vznáším na nějakém sci-fi vznášedle nebo létajícím koberci. A přestože létám 30 let, došlo mi to až včera - houby vznášedlo, ultralajt letící nízko nad zemí, takový ten jednomístný nebo co se sedí za sebou, se zakrytou kabinou a motorem s tlačnou vrtulí vzadu! I zvuk je trochu podobný, koneckonců v C1 je Rotax jako ve většině ultralajtů:-). Tomuhle se to asi podobá nejvíc:-):-)
O C1 jsem si leccos myslel, ale skutečnost je úplně jiná, svezte se a uvidíte sami...
Nevidím, ale nesrovnával jsem jen s GSA a psal jsem i o prazích, ty na GSA nemám, natož okno:-). Je to trochu jako když sedíš v autě s otevřenými dveřmi.
O C1 jsem si leccos myslel, ale skutečnost je úplně jiná, svezte se a uvidíte sami...
až od tebe zase budu něco kupovat, tak se rád svezu Tedy pokud u BMW počítali i s přerostlou postavou Takže měníš DAXe za skůtříka. Inu, za pár let to bude ceněný veterán. je jich málo.
Jinak Beruška až na pár stařeckých vrtochů zatím šlape.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Medik: mám radost že Beruška jezdí, měl jsem ji rád. Klidně se stav i bez kupování, rád Tě uvidím a můžeš se svézt. Já měřím 178 cm a nad hlavou mám ještě místa dost.
DAX půjde z domu, už bych toho měl moc, ale Gorilla zůstává, zítra na ní vyrážím do Ga-Pa. A nevylučuju, že za rok dáme Ga-Pa po vedlejších silnicích na C1 a kdoví jestli ne na dvou, Drákula se do C1 zamilovala. Včera jela do vedlejší vesnice pro cigára a vrátila se za hodinu z druhé strany celá vysmátá:-)
Stavil bych se, ale málokdy jedu kolem a když, tak jsem v kalupu na nějaký servis. Letos mám ještě kopenec roboty na baráku a s tím, na to vydělat. Ale tak za rok dva ....
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Jarda napsal:
když si zvykneš, do městskýho a příměstskýho provozu prý naprosto ideální.
no chtel bych to videt... moc jsem s tim nikoho v praze DRSNE manevrovat mezi autama nevidel.
Jezdi s tim pomerne opatrne (=stojis v kolone).
Navic to ma ukrutne maly kolecka.
v Pze to má nějakej chlapík na Michelský
50°2'38.505"N, 14°27'42.535"E
, ale viděl jsem ho na tom jednou a jel opatrně. Nicméně, je to fakt "zajimací" vozítko ;o))
www.jantruhlar.cz